20/04/2024

یوهانا کونتا به مرحله یک چهارم نهایی اوپن آمریکا صعود کرد

  • توسط سروش
  • 02/09/2019
  • 0

مرحلۀ یک هشتم پایانی یو اس اوپن، دور شگفتی‌ها بود و نتایج عجیبی در بخش مردان و زنان رقم خورد. یکی از این نتایج عجیب مختص به بانوی شماره یک تنیس بریتانیا، یوهانا کونتا بود.

صعود یوهانا کونتا به یک چهارم نهایی اوپن آمریکا

یوهانا کونتایِ ۲۸ ساله توانسته بهترین عملکرد خود در تاریخ حضورش در مسابقات یو اس اوپن را رقم بزند و با برتری برابر کارولینا پلیسکووا که شانس سوم قهرمانی در این بازی‌ها به حساب می‌آمد، به دور یک چهارم پایانی صعود نماید. این اتفاق برای نخستین بار است که برای این تنیسور بریتانیایی رقم می‌خورد و او تاکنون توانسته تمامی پیش‌بینی‌ها و معادلات این مسابقات را بر هم بزند. کونتا که تنها نمایندۀ بریتانیا در این رقابت‌ها نیز تا اینجای کار به حساب می‌آید، در دیداری که دو ساعت و ۲۴ دقیقه به طول انجامید موفق شد مقابل پلیسکوای چکی به برتری ۲-۱ دست یابد. یوهانا کونتا که متولد شهر سیدنی استرالیاست، توانست با نتایج ۶-۷ (۱-۷)، ۶-۳ و ۷-۵ برابر پلیسکووا به پیروزی برسد تا حریف الینا اسویتولینا در مرحله یک چهارم نهایی شود. تنیسور ۲۴ سالۀ اوکراینی در دور یک هشتم توانست با پیروزی ۲-۰ برابر مدیسون کیز آمریکایی، به جمع هشت تنیسور برتر این رقابت‌ها راه یابد. در هفت تقابل قبلی بین یوهانا کونتا و کارولینا پلیسکووا، کونتا در شش مسابقه‌اش مقابل این تنیسور اهل جمهوری چک بازنده بوده و تنها یک بار و آن هم در سال ۲۰۱۶ و مسابقات بیجینگ چین توانسته بود برابر پلیسکووا به پیروزی برسد. کونتا معمولا بازیکن خونسردی در دنیای تنیس به حساب می‌آید و واکنش‌های بخصوصی در هنگام پیروزی‌هایش نشان نمی‌دهد، اما برد شیرین بامداد دوشنبه او برابر پلیسکووا باعث شد تا او دستانش را روی صورتش قرار دهد و نگاه ناباورانه‌ای به پایان بازی خود داشته باشد. شاید این نگاه حکایت از آن داشت که خود او نیز هنوز نتوانسته بود، به پیروزی و صعودش به مرحله بعد یو اس اوپن باور داشته باشد.

یوهانا کونتا

این یک رالی سخت و دشوار برای هر دو تنیسور و به خصوص یوهانا کونتا در این دور به حساب می‌آمد. رقیب چکی توانسته بود با زیرکی هر چه تمام‌تر ست نخست را در تای بریک ازآن خود نماید تا بدین ترتیب فشار بالقوه‌ای بر روی کونتا برای پیروزی در ست‌های باقی‌ماندۀ این مسابقه به وجود آورد. پلیسکووا از نقطۀ قوت خود یعنی سرویس‌های فوق‌العاده‌اش در این دیدار نیز بهره جست و توانست ۱۶ امتیاز مستقیم را از این طریق بدست آورد، حال آن‌که کونتا در این زمینه به هیچ ‌وجه موفق نبود و توانست تنها ۵ امتیاز مستقیم از سرویس‌های خود کسب نماید. اما اگر پلیسکووا بهترین آمار سرویس‌ها را در بین تنیسورهای زن حاضر در این مسابقات داشت، نقطۀ برتری کونتا هم ضربات بی‌نقص او و پیروزی در رالی‌هایش در این مسابقه بود. تنیسور بریتانیایی توانست ۶۹ ضربه فورهند و ۳۹ ضربه بک‌هند را در این بازی به ثمر برساند تا در این دو آیتم و در مجموع با حساب ۵۶ به ۲۹ از پلیسکووا پیش بیفتد. یوهانا کونتا در این دیدار مصمم بود تا به مرحله یک چهارم پایانی یو اس اوپن راه یابد و اولین تنیسور زن بریتانیایی لقب بگیرد که از زمان «جو دوری» در سال ۱۹۸۳ توانسته به دور یک چهارم پایانی این گرند اسلم صعود نماید. در ست پایانی، این ذهنیت موفق‌تر کونتا بود که بر تکنیک و هنر ذاتی پلیسکووا چربید و او توانست با نتیجه ۷-۵ این ست و در مجموع این بازی را به سود خود به پایان برساند. پس از پیروزی کونتا مقابل حریف چک خود، تام هیدلستون که از بازیگران سرشناس هالیوود به شمار می‌آید و متولد شهر لندن انگلیس است، از فرط شادی مشت‌های خود را در جایگاه هواداران به آسمان بلند کرد. یوهانا کونتا در پایان این دیدار در صحبت‌های کوتاهی گفت:

من او را ندیدم. اما طبیعی است که آن‌ها به هر شکلی احساسات خود را ابراز نمایند. حضور چنین افراد سرشناسی، می‌تواند در روحیۀ هر تنیسوری تاثیر مثبتی بگذارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار