19/04/2024

دنیل مدودف: امیدوارم بتوانم قهرمانی داویدنکو در لندن را تکرار کنم

  • توسط سروش
  • 10/11/2019
  • 0

ده سال پیش، نیکولای داویدنکو، تنیسور اهل روسیه، چشم‌های نوجوانانِ روسی همانند دنیل مدودف را به خود خیره کرده بود. او رافائل نادال، راجر فدرر و خوان مارتین دل پوترو را در راه رسیدن به قهرمان تورنومنت Nitto ATP Finals شکست داده بود.

دنیل مدودف به دنبال قهرمانی در تنیس لندن

این قهرمانی داویدنکو در اولین دوره از این مسابقات نهایی فصل که در سالن O۲ لندن برگزار می‌شد به ‌دست آمده بود. داویدنکو به اولین تنیسور روس تبدیل شد که تورنومنت نهایی فصل را با قهرمانی به‌پایان رسانده است و تا به امروز نیز تنها قهرمان روس این جام معتبر لقب گرفته است. اما دنیل مدودف که حالا ۲۳ سال دارد و نفر چهارم رنکینگ تنیس مردان است، هفته آینده زمانی که اولین حضور خود در Nitto ATP Finals را تجربه خواهد کرد، به این فکر می‌کند که به روند ناکامی تنیسورهای روس در لندن خاتمه بدهد. مدودف که در شهر مسکو بزرگ شده است در گروه آندره آغاسی و همراه با شماره یک جهان، رافائل نادال، شماره شش جهان یعنی استفانوس تسیتسیپاس از یونان و همچنین تنیسور شماره هفت جهان، الکساندر زورف از آلمان قرار دارد. مدودف پیش از آغاز مسابقات در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت:

فکر می‌کنم تمام ما تنیسورهای جوانِ اهل روسیه، قهرمانی داویدنکو در Nitto ATP Finals را شاهد بودیم. آن قهرمانی فوق‌العاده بود. او تنها تنیسور روس است که در این مسابقات به قهرمانی رسیده است. حضور در اینجا حس خوبی دارد، اینکه یک تنیسور روس به لندن بازگردد خوب است. نمایندگی کشورم را برعهده دارم و امیدوارم که بتوانم تنیس خوبی در اینجا به نمایش بگذارم و در چند بازی هم به پیروزی برسم.

دنیل مدودف در سال ۲۰۱۹ پیروزی‌های بزرگ و پرتعدادی را به‌دست آورده است. او بهترین فصل خود در تور ATP را تجربه کرده است. مدودف که راکت تنیس را در دست راستش می‌گیرد و ۱۹۸ سانتی‌متر قد دارد در مسابقات فصل ۲۰۱۹ ATP با ۵۰ برد بیشترین تعداد پیروزی را کسب کرده است. او همچنین نُه ‌بار به فینال مسابقات مختلف رسیده است که بیشتر از هر بازیکن دیگری است. مدودف همچنین از نظر تعداد قهرمانی‌ها هم پس از دومینیک تیم و نواک جوکوویچ که پنج قهرمانی به دست آورده‌اند با چهار عنوان در رده دوم بیشترین قهرمانی‌های فصل ۲۰۱۹ قرار دارد.

دنیل مدودف

این تنیسور نخبه روس برای رسیدن به شش فینال پیاپی در واشنگتن، مونترال، سینسیناتی (قهرمان)، یو اس اوپن، سن پترزبورگ (قهرمان)، شانگهای (قهرمان) به جمع «بیگ فور» پیوسته است، بازیکنان فعالی که حضور در شش یا تعداد بیشتر فینال متوالی را تجربه کرده‌اند. بازیکنان این جمع که حالا دیگر باید به آنها گفت بیگ فایو، به‌جز مدوف عبارت‌اند از رافائل نادال، نواک جوکوویچ، راجر فدرر و اندی ماری. مدودف آخرین دیدار خود را در مسابقات تنیس مسترز رولکس پاریس برگزار کرد، جایی که در بازی مرحله اول برابر تنیسور فرانسوی، ژرمی شاردی در سه ست شکست را پذیرفت. مدودف در این رابطه گفته است:

من هنوز هم به بازی خودم مطمئن هستم. پاریس نتیجه‌ای نبود که من می‌خواستم، اما بالاخره اتفاقی بوده که رخ داده است. تنیس همین است. ژرمی شاردی بازی فوق‌العاده‌ای انجام داد، خیلی خوب بود. من فرصت‌های خودم را داشتم که از آنها استفاده نکردم. هر دیداری که در آن بازی می‌کنید، ممکن است شکست بخورید یا ببرید، خبری از مساوی یا چیزی شبیه به آن در این ورزش وجود ندارد. این ‌بار من شکست خوردم اما می‌دانم که اگر روز دوشنبه در فرم خوبی قرار داشته باشم، که با تیمم سعی داریم همین کار را هم انجام بدهم، در صورت خوب بازی کردن شانس پیروزی خواهم داشت و من قرار است همین کار را انجام بدهم.

مدودف در بازی بعد از ظهر روز دوشنبه برابر استفانوس تسیتسیپاس یونانی قرار خواهد گرفت. مدودف در تقابل‌های رودرروی خود برابر تسیتسیپاس در تورنمنت‌های ATP پنج پیروزی کسب کرده و تاکنون شکست نخورده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار