23/04/2024

از دنیل مدودف تا مونفیس؛ بازیکنانی که بیشترین پیروزی را در داخل سالن دارند

  • توسط مینا
  • 18/09/2019
  • 0

عملکرد اخیر دنیل مدودف که در مسابقات زمین‌های سخت مسابقات تنیس آمریکای شمالی شاهد آن بودیم، موجب شده تا جایگاه این تنیسور ۲۳ ساله در رده چهارم رنکینگ ATP تثبیت شود. بازیکن روس در نتیجه این عملکرد درخشان خود موفق شد برای اولین ‌بار به مسابقات Nitto ATP Finals در لندن راه پیدا کند.

از دنیل مدودف تا مونفیس؛ بازیکنانی که در داخل سالن بهتر هستند

اما دنیل مدودف پیش از آنکه نخستین عنوان قهرمانی مسترز ۱۰۰۰ امتیازی ATP خود را در سینسیناتی کسب کند، دو قهرمانی خود در سطح مسابقات تور را در رقابت‌های زمین سخت داخل سالن جشن گرفته بود! همین امر نشان می‌دهد که فینالیست امسال یو اس اوپن می‌تواند در زمین‌های مسقف نیز برای هر بازیکن دیگری دردسر ایجاد کند. یازده ماه قبل، دنیل مدودف که متولد مسکو است موفق شد نخستین قهرمانی خود در مسابقات ATP ۵۰۰ امتیازی داخل سالن را در مسابقات قهرمانی اوپن راکوتن ژاپن در توکیو کسب کند. دنیل مدودف در هفت بازی خود از مسابقات انتخابی در پایتخت ژاپن تنها یک ست را به حریفان واگذار کرد و سه بازیکن از جمع ۲۰ نفر برتر را شکست داد که در میان آنها قهرمان دو دوره تورنومنت نیز دیده می‌شود. دنیل مدودف ، کی نیشیکوری را برابر دیدگان هم‌وطنانش در دیدار نهایی از پیش رو برداشت.

قهرمان پنج دوره مسابقات تور ATP که در سال جاری در ماه فوریه موفق شد جام قهرمانی مسابقات اوپن صوفیه را بالای سر ببرد، با ۲۲ برد، بیشتر از هرکس دیگر در زمین‌های سرپوشیده به پیروزی رسیده است. تنیسور روس امیدوار است در مسابقات اوپن سن پترزبورگ نیز رکورد خود را ارتقا دهد. دنیل مدودف پس از حضور در فینال یو اس اوپن، برای اولین‌ بار در این تورنومنت به میدان می‌رود. در حال حاضر دو رویدادی ۲۵۰ امتیازی ATP در سن پترزبورگ و متز فرانسه در حال برگزاری است و تا رسیدن به مسابقات مسترز رولکس پاریس، هفت رقابت درون سالن دیگر نیز برگزار خواهد شد. پیروز شدن در مسابقات این رویدادهای و کسب امتیاز کمک فراوانی به تنیسورهای خواهد کرد تا در رده‌بندی کسب سهمیه مسابقات Nitto ATP Finals، در جمع هشت بازیکن برتر قرار بگیرند.

دنیل مدودف

در واقع، سه بازیکن که بهترین درصد برد در مسابقات داخل سالن در ۵۲ هفته اخیر را داشتند (که ده بازی یا بیشتر انجام داده‌اند) با یکدیگر برای کسب سهمیه حضور در مسابقات سالن O۲ لندن با یکدیگر رقابت دارند. گائل مونفیلس که در ۵۲ هفته اخیر در مسابقات داخل سالن ۱۴ پیروزی و سه شکست کسب کرده بهترین درصد برد را در این نوع از مسابقات دارد. این تنیسور فرانسوی از هشت قهرمانی خود در رویدادهای تور ATP، پنج ‌تا را در مسابقات داخل سالن برده است و آخرین آن برمی‌گردد به قهرمانی در مسابقات تورنومنت جهانی ABN AMRO در فوریه. مونفیلس در حال حاضر رده دوازدهم جدول ATP Race To London را به خود اختصاص داده است. او در یو اس اوپن تا مرحله یک چهارم نهایی بالا آمد.

الکساندر زورف از نظر پیروزی‌های داخل سالن با اختلافی اندک در حال تعقیب مونفیس است. او فعلا در جدول رقابت برای کسب سهمیه لندن دهم است. این تنیسور ۲۲ ساله پس از غلبه بر راجر فدرر و نواک جوکوویچ در دو بازی پیاپی در تورنومنت Nitto ATP Finals سال قبل، تاکنون در هیچ رویداد داخل سالن به میدان نرفته است. زورف پارسال در O۲ قهرمان شده بود. کارن خاچانوف و دنیل مدودف نیز در رده‌های سوم و چهارم پیروزی‌های داخل سالن قرار دارند. هردو بازیکن به‌دنبال آن هستند که هفته جاری در مسابقات اوپن سن پترزبورگ، این رکورد خودشان را در برابر هواداران هم‌وطن ارتقا بدهند. این دو بازیکن که دو سید برتر مسابقات هستند، در ۵۲ هفته اخیر روی هم رفته ۴ قهرمانی مسابقات داخل سالن را کسب کرده‌اند. خاچانوف در رده‌بندی رقابت برای لندن نوزدهم است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار