30/04/2024

مروری بر پیشرفت متئو برتینی ، پدیده ایتالیایی تنیس در یک سال اخیر

  • توسط مینا
  • 18/09/2019
  • 0

در ابتدا همین ماه (سپتامبر) متئو برتینی موفق شد در مسابقات یو اس اوپن بهترین عملکرد تنیس خود را ارائه دهد. او پس از کورادو باراتزوتی در سال ۱۹۷۷ به دومین مرد ایتالیایی تبدیل شد که در جمع چهار تنیسور نهایی مسابقات یو اس اوپن قرار می‌گیرد.

پیشرفت متئو برتینی

هرچند رافائل نادال، قهرمان نهایی مسابقات امسال نیویورک به نمایش خیره‌کننده متئو برتینی ۲۳ ساله پایان داد اما متئو برتینی پس از مسابقات تنیس آزاد آمریکا بالاترین رده خود در رنکینگ ATP را با قرار گرفتن در رتبه سیزدهم کسب کرد. درخشش در یو اس اوپن جدیدترین موفقیت بزرگ برتینی در فصل ۲۰۱۹ بود. این تنیسور متولد شهر رم در شش ماهه ابتدایی فصل به دیدار پایانی سه تورنومنت ATP راه پیدا کرد؛ جام قهرمانی را در بوداپست با غلبه بر کراژینوویچ بالای سر برد و در اشتوتگات نیز با پیروزی برابر اوژه الیاسیم قهرمانی را جشن گرفت ولی در مونیخ با قبول شکست برابر گارین دوم شد. اما نقطه آغاز تمام این نتایج، درخشش در مسابقات سال قبل اوپن سوییس در شهر گیشتاد بود.

تنها چهارده ماه پیش، برتینی در حالی وارد این رویداد ۲۵۰ امتیازی ATP با زمین‌های رسی شد که هدفش، رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی یک تورنومنت ATP برای اولین بار بود. همچنین، تا قبل از آن برتینی موفق نشده بود در هیچ تورنومنت ATP، در بخش دوبل یک پیروزی ثبت کند. متئو برتینی که در آن زمان بازیکن شماره ۸۴ رنکینگ تنیس مردان بود، بدون مربی خود وارد مسابقات سوییس شد، او برای یک هفته به مسافرت رفته بود! اما این باعث نشد جوان ایتالیایی در ارائه بهترین عملکرد خود تا آن زمان ناکام بماند. او به‌صورت متوالی سه بازیکن سیدبندی شده را از پیش رو برداشت و به مقام قهرمانی رسید. پس از آن نیز در همان روز، قهرمانی دوبل آن مسابقات را هم به کارنامه خود اضافه کرد. متئو برتینی در رابطه با آن تورنومنت می‌گوید:

مسابقات گیشتاد یک هفته باورنکردنی بود. من در بخش انفرادی و دوبل آنجا به قهرمانی رسیدم در حالی که قبل از آن هرگز در یک مسابقه دوبل تور ATP پیروز نشده بودم. تمام اینها خیلی سریع اتفاق افتاد. من هرگز آن هفته را فراموش نخواهم کرد. واقعا از آن مسابقات لذت بردم. بدون شک، از شهر گیشتاد و مردمانش هم خوشم آمد. ایتالیایی‌های زیادی برای تماشای مسابقات آمده بودند بنابراین خیلی خوش گذشت. از بازی کردن در آنجا هم لذت بردم. شرایط را دوست داشتم، ارتفاع از سطح دریا و زمین‌های رسی. یک هفته باورنکردنی بود. وقتی آن مسابقات را به خاطر می‌آورم لبخند می‌زنم.

متئو برتینی

هضم این که در سوئیس چه دستاوردی کسب کرده، برای متئو برتینی کمی طول کشید. اما موفقیت این بازیکن ایتالیایی در جنوب غرب سوئیس به همه نشان داد که فصل ۲۰۱۹ ATP برای این بازیکن درخشان خواهد بود. برتینی تا این مقطع از فصل جاری ۳۴ پیروزی و ۱۶ شکست ثبت کرده است. رکورد او برای کل سال قبل ۱۹ پیروزی و ۱۹ شکست بود. وی در این رابطه می‌گوید:

برنده شدن در یک عنوان قهرمانی احساسی غیرقابل باور بود. خانواده‌ام، تمام دوستانم و مربی‌ام مسابقه را از ایتالیا تماشا می‌کردند. من تنها مشغول لذت بردن از آن لحظات بودم و سپس چند هفته بعد متوجه شدم که چه کاری کرده‌ام. همان هفته متوجه شدم که واقعا در سطحی قرار دارم که بتوانم با بهترین نفرات دنیا بازی کنم. چنین چیزی قطعا برای یک بازیکن جوان که در حال رشد است، اهمیت بسیار بالایی دارد. خانواده‌ام هرگز به من فشار نیاوردند اما آنها راکت تنیس را در دستانم قرار دادند. آنها در طول این سالها همواره به من کمک زیادی کردند. باید از آن‌ها تشکر کنم.

برتینی ۱۹۶ سانتی‌متر قد دارد و راست‌دست است. او این هفته، در حالی پا به میادین اوپن سن پترزبورگ خواهد گذاشت که ۴۹ رده نسبت به اولین حضور در تورنومنت روسیه در سال ۲۰۱۸ صعود کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار