25/04/2024

دیوید گوفین به دور یک هشتم پایانی مسابقات بازل صعود کرد

  • توسط مینا
  • 24/10/2019
  • 0

دیوید گوفین ، تنیسور ۲۸ سالۀ بلژیکی با پیروزی برابر مارین چیلیچ کروات، امیدهایش را برای حضور در مسابقات انتهای فصل لندن همچنان زنده نگه داشته است.

پیروزی دیوید گوفین برابر چیلیچ

تنیسور بلژیکی در سه دیدار اخیر خود با چیلیچ بازنده بوده است، اما سید ششم قهرمانی مسابقات اوپن بازل توانست در نخستین دیدارش در دو ست متوالی از سد این تنیس باز سرشناس کروات بگذرد و راهی دور بعد این رقابت‌ها شود. در دیداری که یک ساعت و ۱۲ دقیقه به طول انجامید، دیوید گوفین موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج مشابه ۶-۴ مقابل مارین چیلیچ به پیروزی برسد تا بدین ترتیب راهی دور یک هشتم پایانی مسابقات ۵۰۰ امتیازی بازل سوئیس شود. چیلیچ و گوفین هر دو برای حضور در مرحلۀ پایانی رقابت‌های Nitto ATP Finals که از دهم تا هفدهم نوامبر در شهر لندن برگزار می‌شود، تلاش می‌کنند و پیروزی امروز گوفین مقابل چیلیچ می‌تواند همچنان امیدهای این تنیسور بلژیکی را برای حضور در این مسابقات زنده نگه دارد. با این برد گوفین با کسب ۲,۳۷۰ امتیاز در ردۀ دهم انتخابی رقابت‌های لندن قرار دارد و با نفر هشتم حاضر در این رده‌بندی یعنی متئو برتینی تنها ۱۵۵ امتیاز فاصله دارد.

دیوید گوفین

بهترین تنیسور بلژیکی حاضر در رنکینگ ATP در صورت قهرمانی در مسابقات بازل می‌تواند ۴۱۰ امتیاز دیگر نیز به اندوخته‌های خود اضافه نماید تا از شانس بسیار بالایی برای حضور در دور پایانی این بازی‌ها برخوردار باشد. برگ برندۀ دیوید گوفین در دیدار برابر چیلیچ، سرویس‌های بسیار خوب این بازیکن بود. گوفین در اولین دیدارش در مسابقات بازل موفق شد ۱۱ امتیاز مستقیم از سرویس‌هایش به دست آورد که این آمار برای تنیسور کروات به ۴ امتیاز مستقیم یا ضربۀ ایس می‌رسید. همچنین گوفین توانست در ۸۸% (۳۷ از ۴۹) از سرویس‌های نخستش به امتیاز برسد که چیلیچ در این آیتم، ۷۸% از سرویس‌های اولش را تبدیل به امتیاز نمود و در آن‌ها موفق بود. دیوید گوفین این دیدار را با ۲۴ ضربۀ وینر در برابر ۲۰ خطایی که انجام داد به پایان رساند. در هشت دیداری که تاکنون این دو تنیسور بلژیکی و کروات با یکدیگر برگزار کرده‌اند هر دو موفق به ثبت ۴ پیروزی برابر هم شده‌اند. در دیگر دیدار مهم برگزار شده از این مسابقات هم، استن واورینکا با پیروزی مقابل پابلو کوئواس از اروگوئه توانست به دور بعد تورنمنت بازل صعود نماید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار