23/04/2024

تکنیک های تنیس و مهارت ها

  • توسط مریم
  • 23/10/2019
  • 0
مهارت های تنیس آموزش تنیس

تاکتیک های ابتدایی و مهارت ها، یک پایه مستحکم برای تنیس می سازد. استفاده از فرصت های تسلط بر فنون و مهارت های تنیس برای پیشرفت بازی تنیسور ضروری است. در این ورزش، هر ورزشکار تنیس یک سبک بازی منحصر به فرد را توسعه می دهد که نقاط قوت او را تقویت می کند.

توسعه نقاط قوت برای پیشرفت بازی یک ورزشکار بسیار مهم است، اما در بعضی مواقع این نقاط قوت می توانند نقاط ضعف را هنگام بازی یک ورزشکار رقابتی با تجربه در بازی تنیس نشان دهند.

ورزشکاران رقابتی باتجربه در تشخیص خطاها در تکنیک های تنیس، یک حریف حیله گر هستند و از فرصت های تسلط بر اوضاع استفاده می کنند.

به طور معمول، این بازیکنان در طول بازی دچار نا امیدی می شوند و همین موضوع باعث سر درگمی و بروز خطا در بازی آنها می شود. هیچ کس باختن را دوست ندارد، بنابراین ناراحتی یک بازیکن بازنده قابل درک است.

از طرف دیگر، سردرگمی می تواند به دلایل مختلف بروز کند. این جایی است که رقبای جدی در تلاش برای بهبود نقاط ضعف خود و همچنین پر رنگ کردن نقاط قوت خود، به سمت تکنیک ها و مهارت های اساسی خود بر می گردند.

با تسلط بر تکنیک های تنیس، یک تنیس قوی ایجاد می شود. بیایید این واقعیت را با یک خانه مقایسه کنیم. همه خانه ها بر روی یک پایه ساخته شده اند.

زیر سازی مهم ترین عامل حفظ ثبات پایه های خانه است. بدون زیر سازی هیچ خانه ای احداث نمی شود. اگر مسئله ای باعث ایجاد تغییر در زیر ساخت خانه شود، ستون های خانه سست شده و مراحل ساخت با شکست مواجه می شود. در اینجا باید دست به تعمیرات زد تا با استحکام بخشیدن به زیر ساخت، ستون ها مستحکم شوند.

دقیقاً شبیه ورزش تنیس که بر پایه تکنیک ها و مهارت های اساسی ساخته شده است. تسلط بر این تکنیک های تنیس و مهارت های اساسی آن اولین گام برای موفقیت در این ورزش است.

بدون یادگیری این اصول یک تنیسور محکوم به شکست است. اگر هر یک از این تکنیک ها و مهارت های اساسی تنیس به درستی مورد توجه قرار نگیرد، بازی یک ورزشکار در برابر یک رقیب قوی آسیب پذیر است.

برای ایجاد یک پایه محکم، یک بازیکن باید به طور مرتب تمرین کند و در تلاش باشد تا بر شش ضربه اساسی تنیس تسلط یابد. هر امتیاز بازی شده در طول یک بازی، مجموعه یا مسابقه به یک، دو یا همه این ضربات نیاز دارد.

این شش ضربه اساسی تنیس تکنیک ها و مهارت های اساسی لازم برای موفقیت در بازی تنیس است.

شش ضربه اساسی و تکنیک های تنیس

تنیس

تنیس

فورهند:

این ضربه یکی از اساسی ترین ضربات تنیس است که اکثر بازیکنان بسیار از آن استفاده می کنند البته به این معنا نیست که یک ضربه آسان است بلکه بسیار پر کاربرد می باشد.

بیایید فرض کنیم که شما چپ دست هستید. اگر تنیس بازی می کنید و یک حریف توپ تنیس را مستقیماً به سمت بدن شما پرتاب می کند، غرایز طبیعی شما این است که به سمت راست خود قدم بردارید و آن را از سمت چپ بدن خود پاسخ دهید.

اما اگر راست دست باشید و یک حریف توپ تنیس را مستقیماً به سمت بدن شما پرتاب کند، غرایز طبیعی شما این است که به سمت چپ خود قدم بردارید و آن را از سمت راست بدن خود به عقب برگردانید.

اکثر بازیکنان تنیس ترجیح می دهند از این ضربه بیشتر از بقیه ضربات استفاده کنند. در واقع، فورهند پر کاربرد ترین ضربه در بازی ها، ست ها و مسابقات می باشد.

بک هند:

این ضربه از سمت مخالف فورهند زده می شود به این معنی که اگر چپ دست هستید از سمت راست بدن و اگر راست دست هستید از سمت چپ بدن این ضربه را می زنید.

برای زدن این ضربه قبل از این که توپ به راکت برخورد کند، باید دستی که راکت در آن است را به سمت مخالف بدن خود ببرید. در ابتدا ممکن است زدن این ضربه دشوار و غیر اصولی به نظر برسد اما با تمرین بر آن مسلط شده و به یکی از اساسی ترین و لذت بخش ترین ضربات و مهارت شما تبدیل خواهد شد.

تکنیک های تنیس

تکنیک های تنیس

سرویس:

سرویس شروع امتیاز گیری است. تنیسوری که سرویس را پرتاب می کند سرور و دیگر تنیسور به عنوان گیرنده شناخته می شود. طبق قانون شما می توانید نحوه زدن سرویس را انتخاب کنید، انتخاب با شماست.

اگرچه از نظر تکنیکی، اکثر بازیکنان برای زدن سرویس، توپ را مستقیم به بالای سر خود پرتاپ کرده و در حالیکه به راکت چرخش و موج می دهند، توپ را از ناحیه سرویس به صورت مورب به محدوه سرویس زمین حریف پرتاب می کنند.

لاب:

یک ضربه منحصر به فرد؛ این ضربه تکنیکی برای تبدیل بازی دفاعی به تهاجمی است.  لاب یک ضربه کمانی بلند می باشد که به نسبت سایر ضربات زمان بیشتری توپ در هوا معلق است. این ضربه در فور هند، بک هند و گاهاً در والی مورد استفاده قرار می گیرند. با تکنیک لاب، بازیکن میتواند امتیاز بازی را به نفع خود برگرداند و حریف را پشت سر بگذارد.

 

به عنوان یک رقیب، هدف شما کسب تمام امتیازات است. هر از گاهی بازیکنان تنیس در طول بازی جایگاه خود را سست و متزلزل می بینند، در این زمان است که تکنیک لاب می تواند ناجی آنها باشد و روند امتیازات را تغییر دهد.

شروع لاب با دقت و تمرکز، می تواند باعث شود امتیاز و کنترل بازی را در دست بگیرید. استفاده از لاب باعث می شود که حریف به جای آن که انتظار یک ضربهء قابل پیش بینی بک هند یا فورهند را داشته باشد در چرخه ای از حدس و گمانه زنی متوقف شود.

مهارت در لاب به شما این امتیاز را می دهد تا به عنوان یک تکنیک دفاعی و تهاجمی در بازی از آن استفاده کنید.

اورهد:

ضربه ای مشابه به سرویس، این ضربه تکنیکی است برای گرفتن امتیاز زمانی که توپ بالای سر به سمت بک هند یا فورهند در حال حرکت است. معمولاً این ضربه در پاسخ به یک لاب ناموفق که توسط حریف پرتاب شده، زده می شود.

این ضربه مشابه ضربه اسلم دانک در بسکتبال و اسپک در والیبال است که بازیکن تنیس عمداً این پاسخ را به عنوان اورهد اسمش یا اسمش کوتاه انجام می دهند.

تکنیک فوق العاده اسمش اورهد به دلیل نمایش میزان تسلط شما بر بازی حریف را سر درگم و دستپاچه می کند.

والی:

یک پرتاب ساده است که با یک بک سویینگ کوچک یا بدون آن در ضربه بک هند یا فورهند به عنوان یک تکنیک تهاجمی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما از آن دسته بازیکنان هستید که از حمله با یک حرکت سریع لذت می برید، والی احتمالاً یکی از تکنیک های مورد علاقه شماست که بازیتان را شدت می بخشد.

به غیر از سرویس یا اورهد، هر پرتابی که بازیکن که قبل از برخورد توپ به زمین بزند والی گفته می شود. این مهارت اغلب به عنوان واکنشی انجام می شود که بازیکن در محدوده ایست که نمی تواند بعد از برخورد به زمین به آن پاسخ دهد.

در بیشتر اوقات ، والی به صورت عادی به عنوان یک حمله در نزدیکی تور انجام می شود که یک تنیسور ماهر به دلیل توانایی در گرفتن توپ های زاویه دار و نزدیک تور ، گزینه های قابل توجهی برای کسب امتیاز دارد.

همانطور که قبلاً گفته شد ، هر امتیاز بازی شده به یک ، دو و در بعضی مواقع به همه این ضربات بنیادی تنیس در طول یک بازی ، ست یا مسابقه نیاز دارد.

مرتباً آنها را استفاده کنید تا سطح بازی خود را بالا ببرید و اشتباهات بازی را کم کنید. انحراف از این اقدامات شانس شما را در کسب امتیاز به خصوص در تورنومنت ها پایین میارود.

بنابراین هدفی را تعیین کنید ، با یک هدف تمرین کنید و برای تسلط بر این تکنیک های تنیس تلاش کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار