20/04/2024

راجر فدرر تمام تمرکزش را به روی یو اس اوپن گذاشته است

  • توسط سروش
  • 25/08/2019
  • 0

راجر فدرر از شکستش در فینال تاریخی پنج سته ویمبلدون برابر نواک جوکوویچ ناراحت نیست؛ این اولین باری بود که در ست پنجم فینال این تورنمنت از سیستم تای برک استفاده می شد و فدرر با نتیجه ۱۳-۱۲ این ست را مقابل جوکوویچ صرب واگذار نمود.

راجر فدرر آماده مسابقات اوپن آمریکا

راجر فدرر در کنفرانس پیش از آغاز یو اس اوپن گفت:

بیش از اینکه ناراحت باشم، آشفته بودم و به نظرم در آن فینال این آشفته بودن کمک بیشتری به من کرد.

با این حال او طی ۴ ساعت و ۵۷ دقیقه بازی در فینال ویمبلدون به هیچ وجه بد ظاهر نشد و حتی دوبار فرصت پیروزی در بازی را از دست داد. وی افزود:

بیشتر زمانم را با فرزندانم گذراندم و کمتر به اشتباهات و فرصت هایی که از دست دادم فکر کردم. برنامه ام را تنظیم کردم و به همراه چهار فرزندم به مکان های دیدنی سوئیس سفر کردم، اما قطعا به زمان هایی نیاز دارید که به گذشته فکر کنید و با خودتان بگویید که باید این کار را انجام می دادم زیرا توانایی اش را داشتم.

راجر فدرر دو هفته پیش با شرکت در مسترز سینسیناتی به دنیای تنیس برگشت اما در دور سوم بازی ها مقابل آندره روبلف روس شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت، او در این باره گفت:

در روزهای اولی که بازی کردن را از سر گرفتم، هنوز فکرم درگیر آن دیدار بود اما در کل فکر می کنم که باید از حضور در یکی از بهترین بازی های تاریخ ویمبلدون خوشحال باشم.

راجر فدرر که در حد فاصل سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ به پنج قهرمانی پیاپی در این مسابقات رسیده بود، امیدوار است تا به طلسم ۱۱ ساله قهرمان نشدنش در یو اس اوپن پایان دهد. وی افزود:

من هیچ فشار مضاعفی به روی خودم قرار نمی دهم و می دانم که کار سختی در پیش دارم. به هیچ عنوان مانند سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به خودم فشار نمی آورم و می دانم که چگونه خودم را از نظر روحی برای شرکت در این بازی ها آماده کنم.

راجر فدرر

راجر فدرر که شانس سوم قهرمانی در یو اس اوپن است، در نیمه بالای جدول با مرد شماره یک جهان نواک جوکوویچ قرار دارد و احتمالا در فینال به مصاف رافائل نادال شانس دوم قهرمانی در یو اس اوپن یا دومینیک تیم، شانس چهارم قهرمانی در این مسابقات می رود. تیم که در نیمه پایین جدول به همراه نادال قرار دارد، به دلیل سرماخوردگی جزئی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از شروع مسابقات شرکت نکرد.

دومینیک تیم در فینال ایندین ولز امسال در زمینی به مانند آرتور اش استادیوم، راجر فدرر را شکست داد و با وجود باخت برابر نادال در فینال اوپن فرانسه، او را امسال شکست داده است. تیم طی روزهای اخیر با نوعی آنفلوانزا دست و پنجه نرم می کند و روزهای جمعه و شنبه استراحت کرده است؛ نشانه های بیماری او از هفته اول آگوست و طی شکست در دور چهارم مسترز مونترال برابر دنیل مدودف معلوم شد.

نیکولاس ماسو مربی او در مصاحبه ای با ESPN گفت:

انرژی تیم در حال حاضر کم شده است؛ ما به سینسیناتی سفر کردیم اما او هیچ شانسی برای بازی کردن نداشت.

پس از شرکت نکردن در سینسیناتی، تیم پیش از سفر به نیویورک چند روز استراحت کرد و با به دست آوردن سلامتی اش روز چهارشنبه به همراه فدرر تمرین کرد. این تنیسور ۲۵ ساله اتریشی بیشترین شانس قهرمانی را در بین تنیسورهای “بیگانه” دارد (فردی به جز نواک جوکوویچ، رافائل نادال و راجر فدرر). فدرر درباره نسل جدید و سردمدارشان دومینیک تیم گفت:

آن ها باز هم در زمان های مهم وارد می شوند. به نظر می رسد مجددا شاهد درخشش این پسرها باشیم و از پیروزی هایشان شوکه شویم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار