28/03/2024

نگاهی به مصاحبه های مدعیان قهرمانی بخش زنان مسابقات اوپن آمریکا

  • توسط سروش
  • 25/08/2019
  • 0

در این مطلب به مصاحبه های مدعیان قهرمانی تنیس بانوان اوپن آمریکا خواهیم انداخت.

سخنان بانوان مدعی در تنیس اوپن آمریکا

سرنا ویلیامز در اوپن آمریکا در پی تاریخ سازی است، اما کار آسانی در پیش ندارد. این تنیسور 37 ساله آمریکایی توجه ویژه ای به این مسابقات دارد و در حساس ترین دیدار دور اول بخش زنان دوشنبه شب برابر ماریا شاراپووای روس قرار می گیرد. نائومی اوساکا بانوی شماره یک جهان و مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها که سال گذشته در فینال اوپن آمریکا ، ویلیامز را شکست داده بود، گفت:

من این مسابقه را تماشا خواهم کرد و فکر می کنم که نیویورک به تماشای این مسابقه می نشیند. از قرعه کشی شگفت زده نشدم زیرا در هر گرند اسلم چنین اتفاقی می افتد و برخی از تنیسورهای بزرگ در دورهای ابتدایی مقابل هم قرار می گیرند.

ویلیامز در تلاش است تا بیست و چهارمین گرند اسلمش را کسب کند و به رکورد مارگارت کورت استرالیایی برسد. سرنا ویلیامز که شانس هشتم قهرمانی تنیس اوپن آمریکا محسوب می شود در یک چهارم نهایی احتمالا به مصاف بانوی شماره دوی جهان یعنی اشلی بارتی استرالیایی می رود.

سرنا بعد از اوپن استرالیای 2017 که باردار شد دیگر در هیچ گرند اسلمی به قهرمانی نرسیده و در فینال سال گذشته اوپن آمریکا برابر نائومی اوساکا و دو فینال ویمبلدون از جمله فینال ماه گذشته برابر سیمونا هالپ رومانیایی را هم واگذار کرده است. این در حالی است که در این مدت بارتی، اوساکا، هالپ و کارولینا پلیسکووای چکی موفق به قهرمانی در گرند اسلم شدند.

ویلیامز در ابتدای ماه گفته بود:

فکر می کنم این قطعا معنای بسیاری دارد، اما در این برهه از دوران بازی ام تلاش می کنم تا طور دیگری فکر کنم و به اهداف بزرگ تری بیندیشم. کسب بیست و چهارمین گرند اسلم چیزی است که من می خواهم. چیزهای مهمی در زندگی ام وجود دارند و تنیس هم جزو آن هاست، اما به نظرم همواره برخی چیزها اهمیت بیشتری برایم دارند.

ویلیامز پس از مصدومیتش در فینال مسترز تورنتو و شکست برابر بیانکا آندرسکوی کانادایی در هیچ رقابتی شرکت نکرده است. آندرسکو گفته بود:

قطعاً اگر از نظر فیزیکی در شرایط خوبی قرار داشت در اینجا بهتر کار می کرد.

اوپن آمریکا نائومی اوساکا

اوساکا فینال سال گذشته را در حالی برد که ویلیامز به دلیل مشاجره با سرداور مسابقه، کارلوس راموس یک گیم جریمه شد. حالا با تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات، راموس در هیچ یک از مسابقات خواهران ویلیامز قضاوت نخواهد کرد. امسال اوساکا با وجود شکست در دور اول ویمبلدون، با پیشینه بهتری پا به اوپن آمریکا می گذارد. وی افزود:

سال گذشته با سه شکست پیاپی وارد رقابت ها شدم و فقط می خواستم تا یک برد به دست بیاورم و بعد از آن خودم را بازسازی کنم. امسال به یک چهارم نهایی دو تورنمنت متوالی رسیدم و اعتماد به نفس بالایی دارم.

در حالی که اوساکا امسال برای نخستین بار به عنوان برنده سال گذشته یک گرند اسلم پا به این مسابقات می گذارد، این حس را چند ماه قبل در رقابت های ایندین ولز تجربه کرده بود. او در این باره گفت:

شرکت کردن در ایندین ولز و آشنایی با فشاری که روی مدافع عنوان قهرمانی قرار دارد، به حضورم در این رقابت ها کمک بسیاری می کند. با وجود آشفتگی هایی که در ماه های اخیر تجربه کردم اما از حضور در اینجا هیچ ترسی ندارم، زیرا هرساله بازی های خوبی در یو اس اوپن انجام می دهم.

وضع سلامتی اوساکا بعد از مصدومیت زانویش در سینسیناتی بهتر شده است:

حالم بهتر است و برای مدت زمان بیشتری می توانم بازی کنم. خوشبختانه روند بهبودی ام زود سپری شد و از این بابت خوشحالم.

سیمونا هالپ که طی دو سال اخیر در دور اول یو اس اوپن شکست خورده و از گردونه رقابت ها کنار رفته است، پس از پیروزی برابر ویلیامز در فینال ویمیلدون اعتماد به نفس بالایی دارد، او گفت:

امسال قطعا از دو سال قبلی بدتر نیست؛ من واقعا خوبم و سلامت کامل برای شرکت در مسابقات را دارم. فشاری برای رقم زدن کارهای فوق العاده رویم نیست و به چشم پاداش به این رقابت ها نگاه می کنم. من هنوز کار می کنم و برای بردن این جام انگیزه دارم و از این رو اعتماد به نفسم در حال افزایش است.

بارتی نیز پس از قهرمانی در رولاند گاروس می گوید:

هیچ تغییر خاصی به وجود نیامده و من به اینجا آمدم تا بهترینِ خودم را نشان دهم. برای دیدار دوشنبه شبم تمرکز کردم و در حال حاضر تنها نگرانی ام بابت بازی دور اولم است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار