29/03/2024

مدیر تنیس اوپن مارسی: اگر قرار بود یک الگو انتخاب کنم، آن شخص راجر فدرر بود

  • توسط سروش
  • 11/08/2019
  • 0

مدیر اجرایی تورنمنت تنیس اوپن مارسی، ژان فرانسوا کوژول، تمام افکار خود راجع به راجر فدرر از بُعد انسانی را بیان کرده است.

نظر مدیر اجرایی تنیس اوپن مارسی در خصوص راجر فدرر

با وجود آن که راجر فدرر سوئیسی در یک دهه اخیر بارها از حضور در مارسی سر باز زده است، کوژول باز هم به تمجید از او پردخته است. کوژول خود نیز در گذشته تنیس بازی می‌کرد و موفق شد حتی به رده ۷۱ برترین تنیس بازان برتر جهان نیز دست پیدا کند. این بازیکن سابق فرانسوی درباره اسطوره سوییسی دنیای تنیس می گوید:

من راجر فدرر را از نظر شخصیتی خیلی خوب نمی‌شناسم، اما زمانی که در تورنمنت تنیس مسترز پاریس بودم، هربار که او را می دیدم و یا با او صحبت می کردم، فدرر آدم فوق العاده راحتی به نظر می رسید و همیشه شوخی می‌کرد. او یک انسان به یاد ماندنی است. راجر قدردان تک تک لحظاتی است که در تورنمنت های تنیس سپری می‌کند.

راجر فدرر ۳۸ ساله از سال ۱۹۹۸ وارد مسابقات حرفه ای تنیس شد. وی تاکنون ۱۲۶ میلیون دلار از حضور در مسابقات تنیس و نتایجش درآمد داشته است که از این نظر او دومین نفر محسوب می‌شود. جوکوویچ با ۱۳۴ میلیون دلار بیشترین درآمد را از رقابت های مختلف تنیس داشته است. راجر فدرر در حال حاضر نفر سوم رنکینگ تنیس حرفه ای است و همگان می دانند که وی بارها نفر اول بوده است. فدرر که با دستِ راست راکت تنیس را در دست می‌گیرد و به توپ ضربه می زند، تاکنون در ۸۲ درصد از بازی های خود در گرند اسلم‌ها و تورنمنت های ATP به پیروزی رسیده است. او تاکنون فاتح ۲۰ گرند اسلم تنیس در بخش انفرادی شده که از این نظر رکورددار محسوب می‌شود.

راجر فدرر

ژان فرانسوا کوژول، نخستین باری که راجر فدرر برای اولین بار در تورنمنت تنیس اوپن مارسی به میدان رفت و جام قهرمانی را بالای سر برد، به خاطر می آورد. برای او، همه چیز به خوش گذراندن و احساس انگیزه داشتن برای بازی مربوط می شود. او اعتقاد دارد فدرر یک انسان آرام است، اما هر تنیسور برای قهرمان شدن باید خودخواه باشد پس فدرر نیز خودخواه است. ژوکول فرانسوی در مصاحبه‌ای اختصاصی با Tennis World USA در ادامه صحبت هایش گفت:

نواک جوکوویچ نیز خودخواه است، تمام قهرمانان تنیس همین‌گونه هستند. فدرر هم به دوران ورزشی خود، به بازی تنیس و موارد دیگر اهمیت می دهد او باید پیش از هرچیز دیگری، به خودش اهمیت بدهد. این احساس من است. من هیچ الگویی در زندگی ندارم، اما اگر قرار بود کسی را انتخاب کنم آن فرد فدرر بود. من سبک بازی او و شخصیتی را که دارد می پسندم.

کوژول در ادامه صحبت هایش در پاسخ به این سوال که آیا پول انگیزه مهمی برای فدرر، جوکوویچ و نادال محسوب می‌شود چنین جوابی داد:

به هیچ وجه اینطور نیست. بیشتر بازیکنان برتر به پول فکر نمی‌کنند. پول پیامدی است که از نتایج شما در مسابقات حاصل می‌شود. همچنین قراردادها نیز بین ایجنت ها و مدیربرنامه ها بسته می شود و بازیکنان در روند مذاکرات، هیچ دخالتی ندارند.

کوژول پیش از این، در ماه جولای اعلام کرده بود که فدرر و اندی ماری را برای بازی در تورنمنت بعدی تنیس مارسی راضی خواهد کرد. راجر فدرر معمولا در ماه فوریه در مسابقات تنیس دوبی شرکت می‌کند. تنیسور سوییسی زمانی که جوانتر بود نیز بارها در مسابقات روتردام شرکت کرده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار