28/04/2024

دلایل حضور رافائل نادال و راجر فدرر در شورای ATP مشخص شد

  • توسط سروش
  • 11/08/2019
  • 0

راجر فدرر و رافائل نادال برای ایستادن در مقابل حرکت جوکوویچ، به طور مشترک به شورای بازیکنان ATP بازگشتند.

دلیل پیوستن راجر فدرر و رافائل نادال به شورای بازیکنان ATP

چندی پیش از پیوستن مجدد راجر فدرر و رافائل نادال ، دو تنیسور افسانه ای دنیای تنیس به شورای بازیکنان ATP خبر دادیم و حال در این مطلب می خواهیم به دلایل حضور آن ها در این شورا بپردازیم. فدرر و نادال، همراه با یورگن ملزر به عنوان جدیدترین اعضای شورای بازیکنان ATP انتخاب شدند. این اتفاق در حالی رخ داد که پیش از رقابت‌های تنیس ویمبلدون، روبین هاس، سرگی استاخوفسکی و جیمی ماری از این شورا استعفا داده بودند. بر اساس گفته‌ های رافائل نادال، او و راجر فدرر تصمیمشان برای بازگشت به شورای بازیکنان ATP را به صورت مشترک اتخاذ نمودند. این تصمیم برای مدیران ATP بسیار پر حرف و حدیث بوده است. پیش از آغاز مسابقات ایندین ولز، هیئت مدیره ATP تصمیم گرفت قرارداد کریس کرمود را در مقام مدیرعاملی تمدید نکند، تصمیمی که شورای بازیکنان در اتخاذ آن را به دو گروه برابر و مخالف یکدیگر تبدیل کرد. شورا اخیرا در یک مورد دیگر نیز بحث و جدل فراوانی را تجربه کرد، آنها برای یک عضو دیگرِ هیئت مدیره هم اختلاف نظر داشتند که در نهایت انتخاب ولر ایوانز موجب شد هاس، استاخوفسکی و ماری استعفا بدهند. تمام این ماجراها موجب شد تا اعضای سابق شورا یعنی رافائل نادال و راجر فدرر به قضیه ورود کنند.

رافائل نادال، پس از کسب پیروزی در سومین مرحله از تنیس راجرز کاپ در مونترال درباره این موضوع گفته بود:

از نظر بحث و تصمیم گیری، لحظات سختی در شورا وجود داشته است. کارهای مهم زیادی هست که باید انجام شوند. پس برای آن که نسبت به آنچه در تنیس می‌گذرد، اطلاعات بیشتری به دست آید و از همه چیز آگاهی بیشتری پیدا کنیم، سعی می کنم پس از ۱۵ سال بازی برای تور ATP نظرات خودم را اعلام کنم. احتمالا قادر هستم که زاویه دید متفاوتی برای اینکه ورزش تنیس چگونه باید باشد یا چه چیزهایی اضافه شوند را به همه ارائه کنم. همه چیز در همین امر خلاصه می شود، باید در بهتر شدن بازی کمک کنم. اگر در این شورا حضور داشته باشم، به این معتقدم که می‌توانم کمک کنم.

راجر فدرر رافائل نادال

هم فدرر و هم نادال نارضایتی خود را از اینکه در ایندین ولز مشورت چندانی از آن ها صورت نگرفت، ابراز کردند. در این جلسه برای بحث پیرامون مشکلات تور ملاقاتی انجام شد. نادال همچنین، این موضوع را خاطر نشان کرد که تصمیم بازگشت به شورا را به صورت مشترک با فدرر گرفته است:

تصمیم گرفتیم همراه با یکدیگر در شورا حضور پیدا کنیم. پیش از آن که به شورا برگردیم، راجع به این تصمیم با یکدیگر صحبت کرده بودیم. من به تنهایی به شورا برنمی گردم، او هم همینطور. اگر هردوی ما در شورا حضور داشته باشیم، قطعا قدرت خوبی ایجاد خواهد شد و کمک خوبی به ورزش می شود. ما فقط برای کمک کردن به شورا برگشتیم و البته برای آن که درک بهتر از اوضاع پیش رو داشته باشیم.

رییس شورای بازیکنان ATP، نواک جوکوویچ، نفر اول رنکینگ تنیس مردان است. جوکوویچ در حال حاضر برای انجام تغییراتی بزرگ در تلاش است؛ به خصوص در زمینه سهم دریافت شده توسط بازیکنان از درآمدهای تورنمنت ها. اما از طرف مقابل، هم فدرر و هم نادال عدم ابقا کریس کرمود در سمت مدیرعاملی را زیر سوال بردند. این دو نشان داده‌اند که نسبت به تغییرات، جانب احتیاط را رعایت خواهند کرد. جوکوویچ در برکناری کرمود نقش بزرگی ایفا نمود. این تغییر، هم خشم فدرر و هم خشم نادال را به همراه داشت. این دو ستاره بزرگ تنیس به صورت عمومی از کرمود حمایت کردند. جیمی ماری نیز پس از استعفای خود گفت که افرادی از موقعیت خود برای «سود شخصی» استفاده می‌کنند. واضح است که فدرر و نادال از این پس قرار است در مقابل تصمیمات و حرکات جوکوویچ، در شورا قرار بگیرند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار