19/04/2024

مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹؛ راجر فدرر با شکست رافائل نادال ، به فینال رسید

  • توسط سروش
  • 13/07/2019
  • 0

در چهلمین رویارویی راجر فدرر و رافائل نادال هنوز یک چیز بدون تغییر باقی مانده بود: هر دوی آن ها می‌دانستند که چگونه در این نمایش خودشان را نشان دهند. نفر دوم رنکینگ جهانی راجر فدرر و نفر سوم رنکینگ جهانی رافائل نادال امشب در نیمه نهایی ویمبلدون به مصاف هم رفتند.

راجر فدرر با پیروزی برابر رافائل نادال به فینال مسابقات تنیس ویمبلدن صعود کرد

راجر فدرر با پیروزی در ست های اول، سوم و چهارم با نتایج ۷-۶، ۶-۳ و ۶-۴ و شکست در ست دوم با نتیجه ۶-۱، در مجموع ۳-۱ رافائل نادال را شکست داد تا به فینال روز یکشنبه ۱۴ ژوئن برسد و از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه آن روز برای بدست آوردن نهمین قهرمانی اش در ویمبلدون به مصاف نواک جوکوویچ صرب برود. راجر فدرر بیش از هر تنیسور مرد دیگری قهرمان ویمبلدون شده است و اگر موفق به شکست جوکوویچ شود، با رکورد مارتینا ناوراتیلووا در بخش زنان برابری خواهد کرد.

او در پایان این بازی گفت:

این دیدار تمام انرژی مرا گرفت و مسابقه بسیاری سختی بود. در پایان رافا تمام تلاشش را با ضربات غیرقابل باورش می کرد تا در بازی باقی بماند. من گفته بودم که جایی که من برای سرویس زدن ایست می کنم بهترین جا می باشد و این بزرگترین امتیاز برای من بود. ست اول برای بدست آوردن پیروزی بسیار طولانی شد اما در عوض پیروزی در آن هم لذت بخش بود.

نواک جوکوویچ ۳۲ ساله برای بدست آوردن شانزدهمین گرند اسلمش امروز با شکست دادن بائوتیستا آگوت به فینال یکشنبه عصر رسید. حالا شاهد نخستین رویارویی دو تن از ‘Big Three’ یعنی فدرر و جوکوویچ خواهیم بود که پس از فینال ویمبلدون سال ۲۰۱۵ که با پیروزی تنیسور صرب همراه شد بار دیگر به مصاف هم خواهند رفت.

راجر فدرر رافائل نادال

“فِدال” یک عصر خاطره انگیز دیگر را رقم زدند. پس از رویارویی این دو در فینال ویمبلدون ۲۰۰۸ که با پیروزی نادال در ست پنجم با نتیجه ۹-۷ همراه شد، این اولین باری بود که این دو در ویمبلدون با یکدیگر روبرو شدند. این دیدار بیش از ۷ ساعت به طول انجامید و زیر بازان لندن انجام شد و هنگام اتمام آن هوا در انگلیس تاریک شده بود و از این رو بعنوان یکی از به یاد ماندنی ترین مسابقات تاریخ ورزش جهان به یاد آورده می شود. هشتگ Fedal۴۰ در شبکه های اجتماعی ترند شده بود و افراد سرشناسی جون دیوید بکهام، سر دیوید آتنبورگ و هیو گرانت هم از نزدیک این دیدار را تماشا می کردند. با وجود اینکه مجموع سن دو تنیسور بیش از ۷۰ سال است اما آنها دیداری خاطره انگیز را برای ما رقم زدند. دیدار های جذاب و فوق العاده این دو طی سالهای اخیر و علی الخصوص در این تورنمنت منجر به کشاندن ۱۵,۰۰۰ نفر به ورزشگاه شد. فدرر از لحظه ای که در ست اول توپ به راکتش برخورد کرد عملکردی خوب و درخور توجه از خودش نشان داد و جز ست دوم، تمام کارهایی که نادال برای شکست دادنش انجام داد را خنثی کرد. پس از اینکه فدرر چهار فرصت پایان دادن به مسابقه را از دست داد در پایان با ضربه نادال که به بیرون از زمین رفت پیروزی اش در این بازی قطعی شد. شادی فدرر پس از پیروزی نیز بسیار جالب توجه بود؛ او پس از بردش دستانش را به آسمان برد و برای اولین بار در این دیدار به خوشحالی پرداخت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار