20/04/2024

کورتجا: هواداران راجر فدرر و رافائل نادال باید هر دو را دوست داشته باشند

  • توسط سروش
  • 17/09/2019
  • 0

دوران رقابت راجر فدرر و رافائل نادال اکنون برای بیشتر از یک دهه می‌شود که دوام آورده است.

هواداران راجر فدرر و رافائل نادال

شماره دو اسبق رنکینگ تنیس مردان، الکس کورتجا، از هواداران راجر فدرر و رافائل نادال انتقاد کرده است. او از رفتاری که این دو دسته نسبت به رقابت ورزشکاران محبوب‌شان دارند راضی نیست. هم فدرر و هم نادال برای ۱۴ سال اخیر در دنیای تنیس مردان مشغول رقابت بر سر کسب عناوینِ قهرمانی‌ها مخصوصا در مسابقات گرند اسلم بوده‌اند. اکنون کار به جایی رسیده است که رافائل نادال برای برابری با رکورد ۲۰ گرند اسلم کسب شده توسط ۳۸ ساله‌اش، تنها به یک قهرمانی دیگر در یک رویداد اصلی تنیس نیاز دارد. نادال در آخرین تلاش خود برای دستیابی به این مهم، دنیل مدودف روس را پس از پایان یک جدال نزدیک در دیدار فینال مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹ در پنج ست از پیش رو برداشت و نوزدهمین قهرمانی گرند اسلم خود را در ابتدای ماه جاری میلادی جشن گرفت. با این وجود شماره دوی سابق جهان یعنی الکس کورتجا بر این باور است که در روابط هواداران هردو بازیکن تنش بسیار زیادی وجود دارد. او معتقد است این وضعیت باید تغییر کند. کورتجا در مصاحبه‌ای گفت:

من در یک شبکه اجتماعی شاهد یک نزاع بین هواداران نادال و فدرر بودم. اکنون کار به جایی رسیده است که اگر یکی از این دو بازیکن در دیدار خود شکست بخورند، هواداران آن یکی خوشحال خواهد شد. شما باید از هردوی آنها لذت ببرید. شما باید هم طرفدار نادال و هم طرفدار فدرر باشید حتی اگر یکی از آنها را نسبت به دیگری بیشتر دوست دارید.

در صورتی که رافائل نادال ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ در مسابقات اوپن استرالیا به قهرمانی برسد، با رکورد ۲۰ گرند اسلم راجر فدرر برابری خواهد کرد. از طرفی دیگر، با توجه به آن‌که تنیسور سوییسی، اندک‌اندک به پایان دوران حرفه‌ای خود نزدیک می‌شود، بسیاری از هودارانش از این می‌ترسند که بازیکن محبوب‌شان عنوان سنگین موفق‌ترین بازیکن تنیس را از دست بدهد. از سوی دیگر، متس وایلندر، اسطوره تنیس و شماره یک اسبق جهان که هم‌اکنون در پوشش تلویزیونی مسابقات تنیس فعالیت دارد، اعتقاد دارد که فدرر به‌ منظور آن‌که جلو نادال را از دستیابی به رکورد خود بگیرد، بازنشستگی خود را به تاخیر خواهد انداخت.

راجر فدرر رافائل نادال

وایلندر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی یورواسپرت توضیح داد:

من برای دو یا سه سال بعدی ورزش تنیس هیجان‌زده هستم. فدرر برای متوقف کردن نادال تلاش خواهد کرد و این عامل تنیسور سوییسی را تشویق می‌کند تا حداقل دو سال دیگر نیز در میادین حاضر شود.

خود راجر فدرر نیز پس از حذف شدن از یو اس اوپن در دیدار مرحله یک چهارم نهایی برابر گریگور دمیتروف، گفته بود که برای ترک کردن ورزش تنیس هیچ برنامه‌ای ندارد. صحبت‌های فدرر به این صورت بود:

چند سال پیش، من فکر نمی‌کردم که دستیابی به این رکورد امکان‌پذیر باشد. اما زمانی که احساس آمادگی کامل داشته باشید، مثل حسی که من اکنون دارم، این تفکر را خواهید داشت که می‌توانید تا ابد به بازی کردن ادامه بدهید. این که من برای مدت طولانی‌تری این احساس را داشته باشم یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود. از زمان شکست برابر ساشا زورف در سال ۲۰۱۷ و احساس درد در کمر خود، دیگر هرگز دچار تزلزل نشده‌ام. مشکلات کوچکی داشتم اما هیچکدام دوران حرفه‌ای من را تهدید نکرده‌اند. اگر چنین حسی داشته باشم، می‌توانم با آزادی بیشتر بازی کنم. بر روی تاکتیک‌هایم تمرکز کنم و از تعطیلاتم نیز بیش از پیش لذت ببرم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار