28/04/2024

رافائل نادال با قهرمانی در یو اس اوپن یک رکورد دیگر هم از خود برجای گذاشت

  • توسط سروش
  • 17/09/2019
  • 0
رافائل نادال

وقتی رافائل نادال در یکشنبه گذشته قهرمان مسابقات تنیس آزاد آمریکا شد، در واقع کاری را انجام داد که راجر فدرر و نواک جوکوویچ در انجام آن شکست خورده بودند.

رکورد رافائل نادال

رافائل نادال در یکی از به ‌یادماندنی‌ترین و بهترین فینال‌های تاریخ تورنومنت یو اس اوپن، ابتدای ماه جاری میلادی موفق شد دنیل مدودف ۲۳ ساله را طی پنج ست و با نتایج ۷-۵، ۶-۳، ۵-۷، ۴-۶، ۶-۴ از پیش رو بردارد و نوزدهمین قهرمانی خود را در پارک فلاشینگ مدوز شهر نیویورک جشن بگیرد. علاوه بر آنکه این قهرمانی چهارمین عنوان نادال در یو اس اوپن بود، تنیسور اسپانیایی موفق شد در استادیوم آرتور اش یک رکورد تاریخی دیگر را نیز ثبت کند. آخرین قهرمانی نادال او را به اولین تنیسور مرد در دوران اوپن تنیس تبدیل کرد که پس از رسیدن به سن سی سالگی در پنج گرند اسلم مقام قهرمانی را به‌دست می‌آورد. نادال تلاش تقریبا ناخواسته خود برای ثبت این رکورد جالب را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. رافا در آن سال هم در رولاند گاروس و هم در یو اس اوپن به قهرمانی رسید.

او در سال ۲۰۱۸ یک قهرمانی دیگر در اوپن فرانسه کسب کرد و امسال هم که موفق شد نتایج سال ۲۰۱۷ را مجددا تکرار کند. در طرف مقابل اما، راجرر فدرر پس از آنکه در ماه آگوست سال ۲۰۱۰ به ۳۰ سالگی رسید، تنها موفق شده سه قهرمانی گرند اسلم به نام خود کسب کند. اسطوره سوییسی دنیای تنیس از زمان که وارد دهه چهارم زندگی خود شده تنها توانسته در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در اوپن استرالیا و همچنین در سال ۲۰۱۷ قهرمانی تورنومنت محبوب خود یعنی ویمبلدون را کسب کند. نواک جوکوویچ که در بین بیگ ‌تری از همه جوان‌تر است و ۳۲ سال دارد (نادال ۳۳ و فدرر ۳۸) تنها در صورت کسب یک قهرمانی دیگر می‌تواند با رکورد رقیب اسپانیایی خود برابری کند. تنیسور بزرگ صربستانی از زمان جشن گرفتن تولد سی سالگی خود در ویمبلدون (۲۰۱۸ و ۲۰۱۹)، یو اس اوپن (۲۰۱۸) و اوپن استرالیا (۲۰۱۹) قهرمانی گرند اسلم را جشن گرفته است.

رافائل نادال

اما فارغ از مقایسه‌ها، فصل ۲۰۱۹ برای رافائل نادال بسیار نفسگیر بود. در حادثه‌ای تلخ، نزدیک بود رافائل نادال در ماه مارس و زمان رقابت در مسابقات ایندین ولز تا پایان فصل از رقابت بیرون بماند. این تنیسور ۳۳ ساله در دیدار مرحله نیمه نهایی این مسابقات که قرار بود طی برابر راجر فدرر قرار بگیرد، به‌علت یک مصدومیت زانوی دیگر از ادامه حضور در تورنومنت کناره‌گیری کرد. اما پس از آن بازگشتی فوق‌العاده به مسابقات داشت. دیوید لا، فعال رسانه‌ای ورزش تنیس، از نحوه پاسخ دادن نادال به آن مصدومیت شگفت‌زده شده است. لا در آخرین شماره از پادکست تنیس خود گفت:

نادال موفق شد در مونترال به قهرمانی برسد و اولین دفاع از عنوان قهرمانی خود در یک زمین سخت تنیس را تجربه کرد. پس از مصدومیت نتایج او در رویدادهای مختلف به این صورت بوده است که یا به مراحل نیمه نهایی مسابقات رسیده و یا حتی از آن هم جلوتر رفته است. به یاد ندارم که پس از مصدومیت ایندین ولز در هیچ رویدادی در مرحله‌ای قبل از نیمه نهایی حذف شده باشد. فکر نمی‌کنم این اتفاق برایش رخ داده باشد. کاری که نادال مشغول انجام آن است باورکردنی نیست.

نکته جالب توجه آن است که رکورد خاص رافائل نادال قبلا توسط یک تنیسور دیگر هم فتح شده بود اما نه یک تنیسور مرد! سرنا ویلیامز؛ اسطوره تنیس زنان با وجود آنکه چهار فینال اخیر خود در گرند اسلم‌ها را به حریفان واگذار کرده، توانسته پس از ۳۰ سالگی پنج قهرمانی در رویدادهای اصلی تنیس را به کارنامه پربار خود اضافه کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار