19/04/2024

ولاندری: راجر فدرر به دلیل تکنیک بهتر،تلاش کمتری نسبت به نادال در بازی دارد

  • توسط سروش
  • 02/08/2019
  • 0

راجر فدرر در آستانه ۳۸ سالگی خود قرار دارد و با یکصد و دو جامی که در طول دوران ورزشی اش در مسابقات مختلف تنیس به دست آورده است، به یکی از مفاخر بزرگ این رشته ورزشی تبدیل شده است.

ولاندری معتقد است که راجر فدرر تکنیک بهتری نسبت به نادال دارد

استاد سوئیسی، همچنین فاتح ۲۰ گرند اسلم در دنیای تنیس بوده و از این رو بهترین آمار را در بین تنیسورهای مرد در طول تاریخ به خود اختصاص داده است. فدرر چند هفته پیش در دیدار پایانی مسابقات گرند اسلم ویمبلدون مقابل نواک جوکوویچ صرب قرار گرفت و علیرغم شایستگی و برتری که در طول این بازی داشت، نتوانست به نهمین قهرمانی خود در این رقابت ها دست یابد. فیلیپو ولاندری، تنیسور ۳۷ ساله ایتالیایی و نفر سابق شماره ۲۵ دنیا در مصاحبه ای با Sky Sport با تمجید از عملکرد راجر فدرر او را یکی از کامل ترین بازیکنان تنیسی می‌داند که به چشم دیده است.

ولاندری پس از قهرمانی فدرر در مسابقات اوپن میامی در سال ۲۰۱۹ گفته بود:

واقعا تحسین برانگیز است. او سه نسل از بازیکنان تنیس را پشت سر گذاشته و در آستانه ۳۸ سالگی اش هنوز به عنوان یک بازیکن حرفه ای در اینجا حضور دارد. فدرر در هر دیدارش با توجه به شرایط بازی و حریفش، برنامه خاصی دارد. او فشار و استرس ناشی از هر دیدار را به خوبی اداره می‌کند و در تک تک مسابقاتش تنها برای پیروزی به میدان می‌رود. صعود به فینال رقابت های سختی هم چون ایندیانا ولز و همچنین قهرمانی در مسابقات میامی کار بسیار دشواری است که تنها از عهده راجر بر می آید.

راجر فدرر

فیلپو ولاندری می افزاید:

امروزه فناوری و علم، بارها به کمک ورزشکاران حرفه ای آمده است و با برنامه ای مدون و با بهره گیری از این متدها می توان از صدمات و مصدومیت ها در چنین سن و سالی اجتناب کرد. این را بگویم که راجر فدرر وقتی در میدان مسابقه حضور پیدا می کند، تلاش کمتری را به نسبتِ رافائل نادال از خود نشان می دهد. چرا که او به نسبت نادال، از تکنیک بالاتری برخوردار بوده و به خوبی می تواند مدیریت زمان را به سود خود اداره نماید. راجر فدرر سه نسل از بازیکنان تنیس را پشت سر گذاشته، اما شیوه بازی او در طی سالیان اخیر شاید تنها سه یا چهار بار دست خوش تغییرات شده باشد.

تنیس باز ایتالیایی در ادامه گفت‌و‌گوی خود اظهار می دارد:

اگر به نوع بازی راجر دقت کنید، گیم سرویس های او در طول هر ست کمتر از دو دقیقه طول می کشد. او با سرویس های کوبنده خود حریف را سردرگم می کند و در نهایت کنترل بازی خوبش، باعث شده که در این سن و سال و در هر تورنمتی، به عنوان یک از مدعیان اصلی شناخته شود. من او را از وقتی که ۱۵ سال سن داشت، می شناسم. آن زمان چهره راجر فدرر بیشتر از یک نوجوان می زد و از فیزیک و آمادگی بدنی بسیار خوبی برخوردار بود. بعد از گذشت بیش از دو دهه، هنوز هم او در بهترین و آرمانی ترین شرایط بدنی قرار داشته و به راحتی می تواند با تنیسورهایی که چندین سال از او جوان تر هستند، به رقابت بپردازد.

ولاندری در پایان مصاحبه اش گریزی هم به بازی جان ایسنر آمریکایی می زند و درباره او می گوید:

از هنگامی که جان در کالج حضور داشت و تنیس را دنبال می کرد، او را می شناختم. در مسابقات سینسیناتی بازی او را دیدم و حال او یکی از بهترین تنیسورهای آمریکا و دنیا به حساب می آید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار