29/03/2024

مسابقات تنیس واشینگتن؛ صعود اندی ماری و برادرش به دور یک چهارم مسابقات دوبل

  • توسط سروش
  • 02/08/2019
  • 0

پس از سال ۲۰۱۶، این اولین تجربه حضور برادران ماری ( اندی ماری و جیمی) در کنار یکدیگر در مسابقات دوبل بود که با یک پیروزی شیرین برای این دو همراه بود.

پیروزی زوج اندی ماری و برادرش در اولین دیدار تنیس دوبل واشینگتن

اندی ماری و جیمی توانستند در نخستین بازی خود در مسابقات دوبل سیتی اوپن واشینگتن، زوج باتجربه فرانسوی حاضر در این تورنمنت، یعنی نیکولاس ماهوت و ادوارد راجر واسلین را شکست دهند تا از هم اکنون خود را در مرحله یک چهارم پایانی این رقابت ها ببینند. برادرانِ اسکاتلندی الاصل حاضر در این مسابقات، موفق شدند زوج فرانسوی و رقیب خود را با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۴، ۶-۷ (۷-۹) و ۱۰-۵ از پیش رو بردارند. ستِ نخست بازی با برتری برادران ماری به پایان رسید، اما در ست بعد آن ها در تای بریک بازی را به رقبای فرانسوی خود واگذار کردند تا سرانجام در ست پایانی و رسیدن به امتیاز ۱۰ بتوانند فاتح دیدار اول و سخت خود در این مسابقات شوند. این چهارمین رویداد مهم و معتبری است که اندی ماری ۳۲ ساله پس از گذراندن عمل جراحی ران و لگنش در بازگشت به میادین تنیس انجام می دهد.

در روزهای ابتدایی مصدومیت اندی ماری ، او تردید داشت که پس از عملی که انجام می‌دهد، آیا دیگر می‌تواند در مسابقات مختلف تنیس حضور پیدا کند و حتی اصلا قادر به انجام بازی تنیس خواهد بود؟ اما شماره یک سابق دنیا، تنها پنج ماه پس از عمل جراحیش توانست به همراه فلیسیانو لوپز اسپانیایی، به مقام قهرمانی رقابت های دوبل لندن (جام ملکه) برسد. قهرمان سه دوره مسابقات گرند اسلم، به تازگی در مصاحبه ای گفته است که می‌خواهد در رقابتژهای سینسیناتی، در بخش تک نفره نیز حضور پیدا کند و این می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران این رشته ورزشی و بخصوص علاقه مندانِ به اندی ماری باشد. شرایط اندی به نسبت سال گذشته که وی با درد ران خود در این رقابت ها شرکت کرده بود و توانسته بود به سختی و با چشمانی اشک بار برابر ماریوس کوپیل به پیروزی برسد، فرق کرده است. حالا او نه تنها دردی را در عضلات ران و پاهایش احساس نمی کند، بلکه به همراه برادر بزرگترش جیمی مصمم است که بتواند به مقام قهرمانی این تورنمنت تنیس در خاک آمریکا دست یابد. هدف اصلی اندی بدون تردید بازگشت به رقابت های انفرادی و پیدا کردن شرایط ایده آل چندین سال گذشته خود است.

اندی ماری جیمی ماری

اندی ماری پس از پایان نخستین دیدارش در مسابقات سیتی اوپن در مصاحبه ای در مورد شرایط جسمانی اش اظهار داشت:

در وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته قرار دارم. از نظر جسمانی، احساس بهتری دارم و در برخورد با توپ هایی که به سمتم می آید، دیگر محدودیتی ندارم. البته هنوز قدری به کندی در میدان مسابقه حاضر می شوم، اما امیدوارم که شرایطم در هفته های آتی بهبود پیدا کند. اینکه دوباره به اینجا برگشته ام و مهم تر از آن، دیگر دردی در وجودم احساس نمی کنم، فوق العاده است.

برادران ماری در سال ۲۰۱۰ در والنسیا و در ۲۰۱۱ در توکیو موفق به قهرمانی در رقابت های دوبل شده اند و واکنش های سریع این دو به خصوص در نزدیکی تور برای تماشاگران جالب توجه بوده است. جیمی نیز خاطرات خوبی از رقابت های سیتی اوپن واشینگتن در ذهن دارد، چرا که او در سال گذشته و به همراه برونو سوارز برزیلی توانسته بود به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد.

اندی ماری در ادامه صحبت هایش درباره بازی نخست خود نیز گفت:

سطح این دیدار واقعا بالا و خوب بود. رقابت های دوبل به نسبت بخش انفرادی، سخت تر است و چند امتیاز می تواند سرنوشت یک بازی را عوض کند. من و جیمی حس کردیم که می توانیم پس از ست دوم، بازی را در ست پایانی کنترل نماییم و فکر می کنم که لیاقت پیروزی در این مسابقه را داشتیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار