29/04/2024

راجر فدرر ، نواک جوکوویچ و رافائل نادال ؛سه قهرمان مسابقات تنیس ویمبلدون

  • توسط سروش
  • 02/07/2019
  • 0

راجر فدرر ، نواک جوکوویچ و رافائل نادال ، سه مرد بزرگ دنیای تنیس ملقب به بیگ تری (Big Three) عناوین و افتخارات متعددی را در دنیای تنیس به دست آورده اند.

راجر فدرر ، نواک جوکوویچ و رافائل نادال

آن ها روی هم موفق به کسب ۱۴ جام ارزشمند رقابت های تنیس جایزه بزرگ ویمبلدون در ۱۶ دوره اخیر برگزاری آن شده اند. آن ها بی نظیرند؛ قهرمانانی بزرگ که در طول دو دهه تمامی عناوین و افتخارات دنیای تنیس را به نام خود به ثبت رسانده اند. سه ستاره ای که درمجموع توانسته اند به ۵۳ کاپ قهرمانی گرند اسلم های تنیس دست یابند. این سه تنیسور از رقابت های اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۷ تاکنون تمامی گرند اسلم های برگزار شده در رقاب ت های تنیس را تصاحب کرده اند. از سال ۲۰۰۳ تا به الان، آن ها توانسته اند به ۱۴ قهرمانی از ۱۶ قهرمانی ممکن ویمبلدون برسند. راجر فدرر با ۸ قهرمانی، جوکوویچ با ۴ و رافائل نادال با دو قهرمانی در جمع بهترین های این مسابقات قرار می گیرند. هرچند نباید از اندی ماری، ستاره بریتانیایی دنیای تنیس نیز گذشت که خود در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ فاتح این رقابت ها شده است. او نیز در این مسابقات حاضر است ولی تنها در بخش تنیس دونفره مردان همراه با هربرت فرانسوی و به احتمال زیاد در بخش دوبل مختلط در کنار سرنا ویلیامزِ آمریکایی.

راجر فدرر نواک جوکوویچ رافائل نادال

نواک جوکوویچ درمورد افتخارآفرینی این ستارگان دنیای تنیس می گوید:

اگر از من درباره راجر فدرر و رافائل نادال سؤال می کنید، مفتخرم که بگویم خوشحالم در دورانی زندگی و بازی کرده ام که این بازیکنان نیز حاضر بوده اند. معتقدم اگر به موفقیتی در تنیس دست یافته ام، به خاطر وجود رقبای بزرگی چون نادال و فدرر بوده است. موفقیت های من در گرند اسلم ها در سایه سعی و تلاشی بوده که خواسته ام بهتر از این ستارگان در میادین تنیس ظاهر شوم.

داستان قهرمانی نواک جوکوویچ در ویمبلدون ۲۰۱۸ شگفت انگیز است. او پس از قهرمانی در رقابت های ایستبورن در اول جولای ۲۰۱۷، دیگر به هیچ عنوان قهرمانی در گرند اسلم ها دست نیافت. ۳۷۹ روز بدون کسب یک قهرمانی در این مسابقات بزرگ. در فینال او هنگامی که مقابل کوین اندرسون قرار گرفت، پسرش در میان تماشاگران نام او را فریاد زد و این سبب شد تا تنیسور صرب با انرژی بیشتری مسابقه را ادامه دهد و دست آخر به قهرمانی برسد. به هر حال مسابقات گرند اسلم تنیس ویمبلدون از روز دوشنبه و بازی قهرمان دوره قبل این رقابت ها، نواک جوکوویچ با حریف آلمانی اش شروع می شود و در طول دو هفته برگزاری این مسابقات باید دید که چه کسی فاتح ۱۳۳ اُمین دوره رقابت های جایزه بزرگ ویمبلدون خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار