29/03/2024

مسابقات دوبل تنیس ویمبلدون ؛ احتمال تقابل اندی ماری با برادرش در دور سوم

  • توسط سروش
  • 02/07/2019
  • 0

جیمی ماری، برادر اندی ماری که توانسته دوبار به عنوان قهرمانی مسابقات دوبل مختلط تنیس ویمبلدون برسد، کار خود را با نیل اسکوپسکی از روز چهارشنبه در رقابت های دوبل مردان تنیس ویمبلدون آغاز خواهد نمود.

احتمال تقابل اندی ماری با برادرش در مسابقات دوبل تنیس ویمبلدون

این دو تنیسور بریتانیایی در نخستین بازی خود به مصاف زوج ایوان دودیج از کرواسی و فیلیپ پُلاسِک از اسلواکی خواهند رفت. حال اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ممکن جیمی ماری در دور سوم مسابقات به برادر صاحب نامش اندی ماری برخورد نماید. برادران ماری (اندی و جیمی) می‌توانند در دور سوم رقابت های تنیس ویمبلدون به شرط برتری برابر رقبای خود و حذف نشدن زود هنگام از این تورنمنت، با یکدیگر برخورد داشته باشند. زوج جیمی ماری/ نیل اسکوپسکی در صورت برتری در بازی نخست خود باید با برنده دیدار پابلو آندوخار/فرناندو ورداسکو از اسپانیا و ایوان هویت/لوک جانسون از بریتانیا به مقابله بپردازند. در آن سوی جدول نیز، زوج اندی ماری/پیر هربرت در نخستین بازی خود در مسابقات دوبل در روز چهارشنبه مقابل ماریوس کوپیل/اُگو هومبرت قرار خواهند گرفت و در صورت پیروزی مقابل این دو تنیسور باید با برنده دیدار ریکاردس برانکیس/مارتون فوکسویس و نیکولا مکتیس/فرانکو اسکوگو رقابت کنند. هربرت فرانسوی که زوج اندی ماری در این مسابقات است، در سال ۲۰۱۶ به همراه ماهوت توانسته بود به عنوان قهرمانی دوبل ویمبلدون دست یابد و حال می خواهد این موفقیت خود را بار دیگر با اندی ماری در ویمبلدون ۲۰۱۹ تکرار نماید.

تنیس ویمبلدون اندی ماری جیمی ماری

برادران ماری هرگز تاکنون در مسابقات و تورنمنت های تنیس مقابل یکدیگر قرار نگرفته اند و تقابل آن ها در دور سوم مسابقات ویمبلدون می تواند جالب و تماشایی باشد. اندی ماری از یک جراحی سخت و پس از پنج ماه به میادین تنیس برگشته، هر چند او قبل از بازی های ویمبلدون در تورنمنت لندن توانست به همراه فلیسیانو لوپز از اسپانیا به مقام قهرمانی برسد تا بازگشت باشکوهی را به دنیای تنیس داشته باشد.

اندی، پس از قهرمانی در تورنمنت دوبل لندن گفته بود:

این پنج ماه برای من به اندازه پنج سالِ سخت سپری شد. پنج ماهی که توامان با درد و رنج و آه و افسوس بود. خوشحالم که توانستم بار دیگر تنیس بازی کنم و در اینجا به قهرمانی رسیدم. این قهرمانی برای من بسیار ارزشمند و درخشان خواهد بود.

این اولین بار از سال ۱۹۹۲ خواهد بود که دو قهرمان سابق رقابت های ویمبلدون (اندی ماری و پیر هربرت) حال در کنار یکدیگر در مسابقات دوبل شرکت خواهند کرد. در آن سال، جان مک اینور فاتح سه عنوان قهرمانی رقابت های تک نفره ویمبلدون (۱۹۸۱، ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴) در کنار دیگر قهرمان مسابقات ویمبلدون مایکل استیچ (۱۹۹۱) در رقابت های دوبل ویمبلدون حضور پیدا کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار