02/05/2024

راجر فدرر : پس از باخت به جوکوویچ در فینال ویمبلدون عصبانی بودم

  • توسط سروش
  • 15/08/2019
  • 0

آیا راجر فدرر از مسابقاتی که در آن ها به میدان می‌رود، چیزی هم می‌آموزد؟ تنیسور سوییسی روز یکشنبه در گفتگو با گروهی از خبرنگاران در حاشیه مسابقات تنیس سینسیناتی به این سوال پاسخ داد.

صحیت های راجر فدرر در خصوص شکست برابر جوکوویچ

راجر فدرر در مسابقه فینال ویمبلدون که ماه اخیر برگزار شد و طی آن از جوکوویچ شکست خورد دو امتیاز مچ پوینت را از دست داد. فدرر صحبت های خود را این گونه آغاز می کند:

بیشتر از باخت ها درس می‌گیرم تا پیروزی هایم. گاهی اوقات شما یک بازی را می برید، اما بعدا به طور واضح چیزی از آن به خاطر نمی آورید و این باخت ها هستند که بیشتر در خاطرتان می مانند. چنین چیزی عادی است مخصوصا اگر در فینالی ببازید که در آستانه پیروزی قرار داشتید. اما شکست نیز بخشی از بازی است و پس از آن واکنشی که به باخت نشان می دهید، اهمیت دارد. دقیقا مثل اتفاقی که پس از شکست در ویمبلدون برای من رخ داد.

راجر فدرر در ادامه مصاحبه‌اش می گوید:

از نحوه‌ای که فینال ویمبلدون را به جوکوویچ باختم عصبانی شده بودم، احساس می‌کردم که نمی‌توانم برای سه بازی بعدی خودم با نواک صبر کنم یا این احساس را داشتم که دفعه بعدی که وارد یک زمین تنیس شوم به همه نشان خواهم داد که قادرم چه کاری انجام بدهم. بله شاید مثل این بود که همه چیز برایم بد می‌گذشت، امیدوارم دیگر هرگز در هیچ مسابقه ای به این صورت تنیس بازی نکنم. واقعا وحشتناک بود. اینکه یک ذهنیت مثبت داشته باشید و با آن به جلو بروید بسیار مهم است و فکر می‌کنم که من این ذهنیت را کاملا در اختیار داشتم.

راجر فدرر

راجر فدرر راجع به اینکه تولد ۳۸ سالگی اش را که در تاریخ هشت آگوست بود، چگونه جشن گرفت هم گفت:

در ارتفاعات کوهستان های سوییس بودیم و یک جشن ساده گرفتیم. همسرم برای من و فرزندانم یک کیک پخت. کاملا از آن جشن لذت بردم. همان روز برای پیاده روی بیرون رفتیم و سپس تعداد از دوستانمان به ما سر زدند.

راجرر فدرر همچنین در صحبت هایش راجع به اینکه چطور از شکست پنج ستی خود در فینال ویمبلدون برابر نواک جوکوویچ ریکاوری کرد به خبرنگاران گفت:

کار دشواری بود. زیرا روز دوشنبه، بعد از مسابقه من و همسرم یک خودروی کاروان کرایه کردیم که فرزندانم دوست داشتند در آن بخوابند و فرار کنند. دوشنبه شب در کاروان ماندم و سپس زمانی که صبح روز سه شنبه از خواب بیدار شدم احساس کردم که تمام فشار از بین رفته است. به ما خیلی خوش گذشت. سپس به تمرینات، بدنسازی، تنیس و همه چیز برگشتم. آرزو می‌کردم که چند هفته بیشتر برای استراحت و تمرین در اختیارم بود اما گله ای نیست زیرا ما یک هفته بیشتر بر روی چمن داریم و یک هفته کمتر بر روی زمین سخت. از بودن در آنجا بسیار خوشحال بودم. ده روز پس از شکست در ویمبلدون به زمین تمرین برگشتم.

فدرر ۳۸ ساله همچنین راجع به برنامه هایش برای بازی کردن در رده سنی پیشکسوتان پس از کناره گیری از تنیس حرفه ای گفت:

درست مثل زندگی، مهم است که برای خودتان اولویت هایی داشته باشید. زمانی که اولویتی وجود نداشته باشد، ممکن است به طور کاملا ناگهانی برای هفته ها و ماه ها در هیچ مسابقه ای بازی نکنید. این چیزی است که نگرانش هستم. زمانی که من بازنشسته شوم، باید حتما هر از چند گاهی تنیس بازی کنم در غیر این صورت برای مدتی طولانی دیگر بازی نخواهم کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار