19/04/2024

راهنمایی برای حضور در یک گرنداسلم

  • توسط ملیسا
  • 14/08/2019
  • 0
راهنمای حضور در گرنداسلم‌ ها

تنیس فارسی – تماشای یک مسابقه گرنداسلم در نوع خودش یک پروژه است چون شما باید حواس‌تان را معطوف مواردی مانند حمل و نقل، رزرو هتل و تهیه بلیط کنید.

تا بدین‌جا، من توانسته‌ام به سه گرنداسلم بزرگ برسم. رولند گاروس در 2009، اوپن استرالیا و اوپن ایالات متحده در 2011. همچنان ویمبلدون باید منتظر روزی باشم که مسابقات ویمبلدون را از نزدیک می‌بینم.

توصیه‌ای کلی در مورد سفر

گرنداسلم استرالیا

در اکثر موارد، شما از یک کشور خارجی سفر خواهید کرد و با پروازی به صورت مستقیم به شهر اصلی برگزاری مسابقات می‌روید.

همان‌طور که می‌دانید اوپن استرالیا در ملبورن، اوپن فرانسه در پاریس، ویمبلدون در لندن و اوپن ایالات متحده در نیویورک برگزار می‌شود.

چگونه بهترین خط هوایی را انتخاب کنیم؟

چیزی که باید در خاطرتان داشته باشید آن است که هر چه زودتر برنامه‌ریزی کنید، گزینه‌های بهتر و بیشتری روی میز دارید و می‌توانید با مبلغی کم‌تر، هواپیمایی مناسب‌تر برای خود پیدا کنید.

پیشنهاد من این است که شما برنامه سفرتان را بین شش تا سه ماه زودتر از موعد شروع مسابقات تدوین کنید. این کارهایی است که باید انجام بدهید:

1- چک کنید که تا مقصد چند بار باید هواپیمای خود را عوض کنید. با کمک وبسایت های kayak.com و orbitz.com و jetabroad.com.au این کار امکان‌پذیر است.

2- بررسی کنید که آیا می‌توانید پروازتان را از یک هواپیمایی ارزان بگیرید. برای این کار وب‌سایت های easyjet.com و jetblue.com و ryanair.com پیشنهاد می‌شود.

3- وقتی که به دیدی کلی  از خطوط هوایی و قیمت بلیط‌ها رسیدید، به وب‌سایت رسمی شرکت‌های هواپیمایی بروید و قیمت آن‌ها را دوباره چک کنید. در اغلب موارد، قیمتی که در وب‌سایت هواپیمایی می‌بینید، پایین‌تر از قیمت وب‌سایت های فروش واسطه‌ای بلیط است. هر چه واسطه‌ها و دلال‌ها را کم‌تر کنید، قیمت تمام‌شده کم‌تر خواهد بود.

 

پیدا کردن به‌صرفه‌ترین هتل‌ها

اگر پول‌تان به تهیه یک اتاق در هتل نمی‌رسد، همچنان گزینه‌های خوبی برای پیدا کردن جایی راحت در دسترس است. با وب‌سایت couchsurfing.org می توانید از کسانی که اتاق خالی خانه‌شان را برای قیمت بسیار کمی به اجاره می‌گذارند، اتاق اجاره کنید. لطفا پیش از تهیه اتاق همه توصیه‌ها و قوانین را از وب‌سایت بخوانید تا بعدها پشیمان نشوید.

اما در صورتی که می‌خواهید در هتل بمانید، دو نکته را در ذهن خود داشته باشید:

1- فاصله هتل تا محل برگزاری مسابقات

2- فاصله هتل تا وسایل نقلیه عمومی اصلی شهر، مانند مترو و اتوبوس‌ها.

چند سایت عالی برای چک کردن هتل‌ها با توجه به فاصله محل برگزاری مسابقات وجود دارد. در وب‌سایت‌های Hotels.com  و Tripadvisor.com  شما می‌توانید به سادگی تاریخ را انتخاب کنید و در قسمت Location یکی از موارد زیر را بنویسید:

  • Rod Laver Arena Melbourne, Australia
  • Stade de Roland Garros, Paris, France
  • Wimbledon Lawn Tennis Museum, London, UK
  • USTA Billie Jean King National Tennis Center

پس از جستجو کردن، شما لیستی از هتل‌ها به ترتیب فاصله‌شان از مکان مورد نظرتان پیدا خواهید کرد. حال اگر بخواهید می‌توانید بازه جستجوی‌تان را با توجه به قیمت و امکانات و مشخصه‌های دیگر، حتی محدودتر کنید.

همچنین شما می‌توانید از گوگل‌مپ استفاده کنید. بدین منظور محل مسابقات را در نقشه انتخاب کنید و هتل های نزدیک آن را جستجو کنید.

وقتی که انتخاب‌هایتان را محدود به چند گزینه کردید، حال وقت رزرو است. می‌توانید از وب‌سایت‌هایی که بالا گفته شد یا بهتر از آن، وب‌سایت رسمی خود هتل، رزرو خود را انجام دهید.

اگر به دنبال گزینه‌های ارزان‌قیمت تر هستید، ضرری ندارد که به وب‌سایت Hotwire.com هم سری بزنید تا با تخفیف‌های ویژه‌ای شگفت‌زده بشوید. هات‌وایر پیشنهاد‌های ویژه‌ای دارد و به شما این امکان را می‌دهد که هتل‌هایی را در قسمت‌های خاصی که انتخابشان کرده‌اید رزرو کنید اما به شما نمی‌گوید که در حال رزرو کدام هتل هستید. توجه داشته باشید که ارزان‌ترین هتل‌ها، هتل‌هایی هستند که بیشترین فاصله را با مرکز شهر یا محل اصلی برگزاری رویداد مورد نظر شما دارند. همیشه فاصله محل اقامت‌تان را از مقصد مورد نظرتان مورد توجه قرار بدهید.

خرید بلیط گرنداسلم

بهترین و مطمئن‌ترین راه برای تهیه بلیط، از طریق وب‌سایت‌های رسمی مسابقات است. تمامی وب‌سایت‌ها دارای بخش بلیط‌فروشی هستند و بهترین راه خرید از طریق آن‌ها است. در زیر لیستی از وب‌سایت گرنداسلم‌ها می‌بینید:

اوپن استرالیا

رولند گاروس

ویمبلدون

اوپن آمریکا

ده‌ها وب‌سایت دیگر موجود است که به صورت آنلاین بلیط می‌فروشند اما بسیاری از آن‌ها نسبت به وب‌سایت رسمی مسابقات، مقدار بسیار بیشتری پول می‌گیرند و تعداد زیادی‌شان نیز کلاه‌بردار هستند. وقتی در حال خرید بلیط هستید، این موارد را در نظر داشته باشید:

مسابقات سیدهای برتر (در اغلب موارد 2 تا 4 سید برتر)، همیشه در زمین های مرکزی برگزار می‌شوند. اگر می‌خواهید مسابقه رافائل نادال یا راجر فدرر را به صورت زنده و از نزدیک ببینید، باید بلیط استادیوم های اصلی را بخرید.

در حقیقت همه‌ی مسابقات گرند‌اسلم دو استادیوم اصلی دارند. برگزارکنندگان، سید‌های اصلی را بین این دو استادیوم تقسیم می‌کنند. اما شما در دور‌های ابتدایی دقیقا نمی‌دانید که برای مثال رافائل نادال در کدام استادیوم بازی خواهد کرد.

به همین دلیل برای آن که مطمئن شوید که بازی نادال را در یک گرنداسلم خواهید دید، باید برای چهار روز حداقل بلیط تهیه کنید. چون نمی‌دانید که نادال در کدام دو روز بازی خواهد کرد. برای مثال در مسابقات اوپن استرالیا، راجر فدرر (سید دو) و نواک جوکوویچ (سید سه) در روز اول مسابقه دادند. این در حالی بود که رافائل نادال (سید یک) و رابین سودرلینگ (سید چهار) در روز دوم مسابقه داشتند.

در اغلب موارد، رافا اولین مسابقه خود را در زمین اصلی انجام می‌دهد. اما مطمئنا به مواردی هم برخواهید خورد که در زمین اصلی دوم بازی کند. برای دیدن مسابقه در زمینی دیگر، شما به بلیطی جدید نیاز دارید.

مشکل بعدی دورهای روزانه و شبانه مسابقات است. شما نمی‌دانید که بازیکن مورد علاقه‌تان در کدام نوبت مسابقه می‌دهد. در حالی که مسابقات شبانه و روزانه تنها در اوپن استرالیا و ایالات متحده برگزار می شوند و شما باید بلیط جدا بخرید، در ویمبلدون و رولند گاروس، بلیط شما برای تمام روز اعتبار خواهد داشت. چون در فرانسه و انگلستان، مسابقات در روز برگزار می‌شوند و معمولا به شب نمی‌کشد.

هر گرنداسلم نیازمند روش خاصی برای تهیه بلیط است. از نظر من تهیه بلیط برای مسابقات رولند گاروس و اوپن استرالیا آسان‌ترین بین تمام گرنداسلم هاست؛ در حالی که تهیه بلیط ویمبلدون سخت و پیچیده‌ترین کار ممکن است.

انواع مختلفی از بلیط برای تهیه وجود دارد. برای مثال:

1- بلیط‌های منحصربه‌فرد برای زمین‌های مرکزی A و B.

2- بلیط‌های منحصر‌به‌فرد برای زمین‌های ‌بیرونی.

3- بلیط‌های سازمانی یا پکیج مخصوص بازیکنان.

بلیط‌های زمین مرکزی دارای شماره‌ای خاص هستند که صندلی شما را در زمین مسابقه مشخص می‌کنند که شما باید در روز یا شب مشخص‌شده در بلیط‌تان حتما روی آن بنشینید. این نوع بلیط‌ها همچنین به شما اجازه ورود به زمین‌های بیرونی و غیراصلی را نیز می‌دهند. اما شما نمی‌توانید وارد زمین‌های اصلی دیگر بشوید. برای مثال برای زمین اصلی A بلیط تهیه کرده‌اید. دیگر نمی‌توانید برای دیدن مسابقات وارد زمین اصلی B بشوید.

بلیط‌های زمین‌های بیرونی، شماره ندارند و شما می‌توانید به محض ورود به استادیوم، روی هر صندلی خالی‌ای که می‌خواهید بنشینید. با تهیه این نوع بلیط‌ها شما به زمین های اصلی دسترسی ندارید.

پکیج بازیکن‌ها و پکیج‌های سازمانی، معمولا بسیار گران‌قیمت هستند و به نوعی شامل صندلی‌های بسیار خوب، تور همراه بازیکن، هدایا و مزایای دیگری می‌شوند.

عکس زیر مثلا نمونه‌ای از بلیط‌های رولند گاروس سال 2011 است.

بلیط گرنداسلم فرانسه

راهنمایی‌های برای داشتن بهترین تجربه گرنداسلم

1- بهترین زمان برای دیدن مسابقات، هفته اول آن است. شما می‌توانید اکثر بازیکنانی که به مسابقات آمده‌اند را ببینید و حتی در زمین‌های بیرونی نیز مسابقات جذاب و زیبایی را به نظاره بنشینید. هفته دوم با مسابقات دونفره و مسابقات جوانان ادامه پیدا می‌کند که چندان جذاب نیستند. اکثر مسابقات مهم، در زمین های اصلی برگزار خواهند شد.

2- بهترین صندلی‌های مسابقه از نظر من پشت خط اصلی زمین و پشت تنیسور‌ها هستند. اگر شما آن‌جا بنشینید، دیگر نیاز ندارید که به صورت مداوم سرتان را به راست و چپ بگردانید و می‌توانید با دقت بیشتری تاکتیک ها و دقت بازیکنان را دنبال کنید.

اگرچه در اغلب زمین‌های بیرونی مسابقات، شما نمی‌توانید که پشت بازیکنان بنشینید، اما واقعا حس خوبی دارد که آن ها را از فاصله‌ای بسیار نزدیک ببینید. مخصوصا اگر به صورت موازی با خط پشت زمین نشسته باشید.

3- اگر مسابقه‌ای بین دو نام بزرگ برای یک زمین خارجی برنامه‌ریزی شده است، امکان دارد که اگر دیر برسید، نتوانید اصلا وارد زمین مسابقه بشوید. وقتی که برای رولند گاروس در فرانسه بودم، می‌خواستم که یکی از مسابقات اندی رادیک را ببینم و باید یک بازی زودتر وارد زمین می‌شدم. چند خانم در حال انجام مسابقه دونفره بودند. وقتی که آن مسابقه شروع شد، زمین مسابقه کاملا پر تماشاگران بود. بیشتر کسانی که از مسابقه قبلی حضور داشتند، ماندند و کسی نبود که دیر برسد و بتواند حتی قسمتی از مسابقه رادیک را از نزدیک ببیند.

4- کمی دنبال سرویس‌های بهداشتی و رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌هایی بگردید که زیاد در معرض دید نیستند. هر وقت که یک مسابقه در زمین‌های اصلی به پایان می‌رسد، هزاران نفر به دستشویی‌های نزدیک و غذافروشی‌ها هجوم می‌برند. مسابقات گرنداسلم بسیار شلوغ هستند. سعی کنید که از ساعات شلوغی اصلی دوری کنید و کمی زودتر از پایان مسابقه‌ها، زمین‌های اصلی را ترک کنید.

5- اگر در نظر دارید که سوغاتی، لباس و یا چیزهای دیگر مرتبط با تنیس تهیه کنید، توجه داشته باشید که در نزدیکی محل برگزاری مسابقات، فروشگاه‌های مناسب را پیدا خواهید کرد. اما امکان دارد که در هفته اول برگزاری تورنمنت، چیز‌های پرطرفدار تمام شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار