26/04/2024

مسابقات تنیس سینسیناتی؛ حذف راجر فدرر توسط روبلف در مرحله یک هشتم پایانی

  • توسط سروش
  • 17/08/2019
  • 0

یکی از بزرگترین شگفتی های رقابت های تنیس در سال ۲۰۱۹ و در تورنمنت ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی در شهر اوهایوی آمریکا اتفاق افتاد. جایی که راجر فدرر با کوله باری از افتخارات و تجربه، مقابل تنیسوری ۲۱ ساله در مرحله یک هشتم پایانی شکست خورد تا یکی از شانس های مسلم قهرمانی در مسترز سینسیناتی، خیلی زود با این مسابقات وداع کند.

حذف راجر فدرر از تنیس سینسیناتی

بدون هیچ شک و تردیدی باخت بامداد روز جمعه فدرر مقابل آندره روبلف روس تا مدت ها در یاد و خاطر علاقه مندان به رشته تنیس باقی خواهد ماند و لکه تاریکی را در دوران ورزشی این تنیسور سوئیسی به یادگار باقی خواهد گذاشت. قهرمان ۷ دوره مسابقات مسترز سینسیناتی در بازی که ۶۱ دقیقه به طول انجامید، با نتیجه عجیب ۲-۰ و امتیازات ۳-۶ و ۴-۶ برابر آندره روبلف از روسیه شکست خورد تا از گردانه این رقابت ها کنار برود. این اولین تقابل این دو تنیسور از دو نسل متفاوت بود که روبلف با جایگاه شماره ۷۰ توانست پرافتخارترین مرد دنیای تنیس را از پیش رو بردارد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. همچنین این نخستین باری بود که روبلف موفق به شکست یکی از پنج تنیسور برتر رنکینگ جهانی فدراسیون تنیس می شد. راجر فدرر در این دیدار اشتباهات فراوانی داشت و بازی ریسکی را از خود به معرض نمایش گذاشت. اشتباهاتی که موجب شد حریفی که از او ۱۷ سال کوچکتر است، به خوبی از آن ها استفاده نموده و در آخر پیروز این بازی شود. در واقع این سریع ترین شکست راجر فدرر در تمام تورنمنت هایی بود که او از سال ۲۰۰۳ در آن حضور می یافت.

راجر فدرر پس از شکست و حذف از مسابقات سینسیناتی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت:

صادقانه بگویم وقتی بدین گونه و با چنین سرعتی شکست می خورید، اوقات سختی را تجربه خواهید کرد. پیش خودتان خواهید گفت که اگر آن کار را انجام می‌دادم ممکن بود که بازی را واگذار نکنم، ولی به هر صورت این اتفاقی است که رخ داده است.

راجر فدرر

فدرر بیش از هر کسی قهرمان مسابقات سینسیناتی شده و حال در آستانه رقابت هایی به مراتب مهم تر همچون یو اس اوپن، شوک به نسبت خوبی به او وارد گشته است. راجر فدرر به طرز عجیبی ۱۶ خطا در مقابل روبلوف داشت و حریف جوانش پس از پیروزی ناباورانه برابر استاد سوئیسی با چشمانی اشک بار، مشت هایش را به سوی آسمان بلند کرد و اینگونه برد خود را برابر یکی از بهترین های تاریخ، فریاد زد. راجر فدرر که به طرز بدی بازی خود را در ست اول شروع کرده بود، دو بار در گیم سرویس های خود بریک شد. بازی بد راجر فدرر در ست دوم نیز ادامه داشت تا او بدون آن که ستی برابر حریفش به دست آورد، تن به شکست دهد. این اولین تورنمنتی بود که تنیسور ۳۸ ساله سوئیسی پس از شکست مقابل نواک جوکوویچ در یکی از به یاد ماندنی‌ترین فینال های تاریخ ویمبلدون در آن حضور می یافت. راجر شاید به امید یک بازی انتقامی برابر نواک پا به مسابقات سینسیناتی گذاشته بود، اما خیلی زودتر از آنچه فکرش را می کرد از دور این رقابت ها حذف شد. راجر در ادامه صحبت هایش می گوید:

حریفم بسیار تمیز بازی کرد. او در دفاع و حمله اجازه هیچ فرصتی را به من نداد و پیروزی کمترین حق او در این دیدار بود. من ۴۵ بازی تاکنون در رقابت های ATP در طول سال جاری انجام داده ام و بنابراین فکر می کنم که عملکردم تا اینجای فصل قابل قبول بوده باشد.

حال با شکست راجر فدرر و نبود رافائل نادال به دلیل خستگی ناشی از رقابت های راجرز کاپ در این مسابقات، نواک جوکوویچِ صرب که مدافع عنوان قهرمانی این بازی ها نیز محسوب می شود، بخت بالایی برای قهرمانی در این مسترز ۱۰۰۰ امتیازی دارد و می تواند فاصله خود در صدر رنکینگ جهانی دنیای تنیس را بیشتر از هر زمانی با سایر رقبایش افزایش دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار