19/04/2024

آیا دوران بد نائومی اوساکا در زمین های سخت تنیس به پایان می‌رسد؟

  • توسط سروش
  • 17/08/2019
  • 0

آیا روند نتایج بحرانی نائومی اوساکا بر روی زمین های سخت (هارد کورت) پایان خواهند یافت؟ این بازیکن ژاپنی اوقات سختی را سپری می‌کند و از زمان پیروزی در اوپن استرالیا نتایج مطلوبی کسب نکرده است.

نائومی اوساکا در چند وقت اخیر بر روی زمین های سخت نتایج بدی گرفت

زمین های سخت آمریکایی و مسابقات داخل سالن پس از آن می‌تواند مرحمی بر روزهای سخت اوساکا باشد که اکنون شش ماه است طول کشیده اند. افت اوساکا به جای آن که فیزیکی و تکنیکی باشد، احساس و روحی روانی است. اوساکا در تورنمنت ملبورن عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای گذاشت، اما افت فاحشی که پس از آن داشت موجب شد تا برای شش ماه در حاشیه قرار بگیرد و تاج و تخت تنیس زنان را به راحتی از دست بدهد. نائومی اوساکا حدودا چند ماه پیش از مربی خود یعنی ساشا باجین جدا شد. این قطع همکاری زمانی اتفاق افتاد که بازیکن ژاپنی دومین گرند اسلم پیاپی خود را پیروز شد. اوساکا در ماه های اخیر نتوانسته بهترین بازی خود را در مسابقات تنیس به نمایش بگذارد. نائومی اوساکا تا پیش از قطع همکاری با باجین روند بسیار خوبی را طی می‌کرد. هنوز دقیقا مشخص نشده که بین این دو چه اتفاقی افتاده اما همه بر این باور هستند که باجین برای این تنیسور ژاپنی عالی بوده است. باجین چیزهای زیادی به اوساکا آموخت که از کار کردن با سرنا فرا گرفته بود. او از تمرین کردن با سرنا تمام راه هایی که منجر به قهرمانی ستاره آمریکایی شده بود را می‌دانست. پس باجین یک مربی عالی برای نائومی بود. اما حتی بدون در نظر گرفتن جدایی این دو از یکدیگر که هنوز هم مشخص نشده به چه علت رخ داده است، افت اوساکا باید دلایل دیگری هم داشته باشد. مدیریت شهرت و فشار پس از آن که موفقیت ها در چند ماه اخیر برای تنیسور ژاپنی قطار شدند، احتمالا به طور موقت از رشد ورزشکاری که تنها ۲۱ سال سن دارد ممانعت به عمل آورده اند.

نائومی اوساکا

اوساکا هنوز هم فرصت های زیادی برای پیشرفت دارد. نتایج خوب او پس از ملبورن خیلی زیاد نیستند؛ نیمه نهایی اشتوتگارت، یک چهارم نهایی در تنیس مادرید و یک چهارم نهایی در رم. آنچه در حال حاضر برای نائومی اوساکا اتفاق افتاده در تنیس زنان چیز جدیدی نیست. پس از آن که سرنا ویلیامز بارداری خود را پس از اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد، همین اتفاقات برای تنیس بازان زن دیگر هم رخ داده است. دیگر همکاران و رقبای اوساکا نیز از همین اتفاق مشابه رنج برده اند و یا هنوز هم می‌برند. نکته جالب توجه آن که این ژاپنی جوان، پس از ملبورن، بر روی زمین های رسی نتیجه بهتری گرفته تا رقابت های ایندین ولز، میامی و حتی مسابقات روی چمن. تا پیش از این تصور می‌شد اوساکا بر روی این زمین ها عملکرد بهتری داشته باشد. مخصوصا در ویمبلدون. بازگشت نائومی اوساکا به اوج در زمین های سخت، بدون شک اعتماد به نفس، انگیزه و سرعت را به این بازیکن باز می‌گرداند. اما او همچنین باید بر روی جنبه روانی بازی خودش هم کار کند که به نظر در تورنمنت های اخیر از این نظر دچار مشکل شده بود. تماشای دوباره رقابت اوساکا از زمان راجرز کاپ را نباید یک رویاپردازی تلقی گردد. او در کانادا به یک چهارم نهایی رسید و مقابل سرنا ویلیامز شکست خورد. این بانوی جوان تمام مهارت های لازم برای برتری یافتن به سایر رقبا در تنیس زنان را در خود دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار