29/03/2024

جان مک انرو، اسطوره دنیای تنیس: راجر فدرر ورزش تنیس را از نو ساخت

  • توسط مینا
  • 21/08/2019
  • 0

جان مک انروی ۶۰ ساله که در دوران بازی اش، موفق به کسب سه قهرمانی در انفرادی و چهار قهرمانی در دوبل ویمبلدون، چهار قهرمانی در انفرادی و پنج قهرمانی در دوبل یو اس اوپن و قهرمانی در میکس اوپن فرانسه شده است به تازگی درباره برترین تنیسورهای حال حاضر جهان به صحبت پرداخته و در این بین از راجر فدرر تمجید کرده است.

تمجید مک انرو از راجر فدرر

مک انرو معتقد است، نادال الهه انتقام جویی است و جوکوویچ پیوسته پیشرفت می کند. همچنین او برای تنیسور سوئیسی نیز احترام خاصی قائل بوده و معتقد است که راجر فدرر تنیس را از نو احیا کرده است. مرد شماره یک سابق جهان جان مک انرو، به تحسین از راجر فدرر ، رافائل نادال و نواک جوکوویچ پرداخته است.

این تنیسور آمریکایی که سابقه ۷ قهرمانی گرند اسلم را در کارنامه دارد، گفت:

راجر فدرر کامل ترین فردی است که من تاکنون دیدم و زمانی که او در اوج باشد، ضرباتش از همه زاویه ها به هدف می‌نشیند. او تاریخ تنیس را از نو نوشته است. اما اگر بازنشسته نشده بودم، رقابت با رافائل نادالِ آماده در خاک رس کابوسم بود. این را نباید از یاد برد که نواک جوکوویچ هم اصلاحاتی در خودش به وجود آورده و سِروها و والی های فوق العاده ای می زند.

راجر فدرر

وقتی از مک انرو در مورد پنج بازیکن برتر تاریخ تنیس پرسیدند، او پاسخ داد:

چهار تنیسور برتر تاریخ از نظر من راد لاور، پیت سمپراس، راجر فدرر و رافائل نادال هستند؛ نواک جوکوویچ نفر پنجم است، اما او پیوسته در حال پیشرفت می باشد. در بین ده نفر برتر، لو هواد را قرار می دهم که در زمان آمادگی بسیار قدرتمند بود، هرچند که هرگز با او بازی نکردم. بیورن بورگ سوئدی هم قطعا در این بین قرار می گیرد.

وی درباره بورگ افزود:

در ابتدا نسبت به او حسادت داشتم، او فوق العاده بود و جذابیتش هم بسیار بیشتر از من بود. او همچنین در فینال پنج ستۀ غیر قابل باور ویمبلدون ۱۹۸۰ مرا شکست داد. اما سپس وقتی که زمان بیشتری را در کنار هم گذراندیم، به دوست های خوبی تبدیل شدیم.

مک انرو که معمولا از نزدیک نظاره گر هر چهار گرند اسلم فصل است، در یو اس اوپن به عنوان گزارشگر تلوزیونی حاضر خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار