19/04/2024

راهکارهای پیروزی در بازی تنیس

  • توسط ملیسا
  • 20/08/2019
  • 0
راهکارهای پیروزی در بازی تنیس

راهکارهای پیروزی در بازی تنیس نقش مهمی در موفقیت فرد ایفا می کنند. این راهکارهای پیروزی در بازی تنیس به بازیکن تنیس در تمام بخش های تنیس کمک می کند.

راهکارهای پیروزی در بازی تنیس را که روش های بسیار مهمی برای تمرکز به شما نشان می دهد را از ابتدای روز خود تا انتهای بازی تنیس در خاطر داشته باشید.

آماده سازی برای یک مسابقه تنیس خیلی قبل تر از ورود به زمین شروع می شود. این راهکارهای پیروزی در بازی تنیس برای بازیکنانی است که می خواهند نتایج بهتری در زمین کسب کنند.

راهکارهای پیروزی در بازی تنیس #1: آمادگی اولیه

آمادگی اولیه در تنیس تنها برای تکنیک ها و ضربات تنیس نیست بلکه برای خود مسابقه هم مورد ضروری است. این راهکارهای پیروزی در بازی تنیس برای موفقیت ضروری است. برد گیلبرت در کتاب خود، پیروزی زشت، می گوید: ” آماده سازی باید از دو هفته قبل از مسابقه شروع شود.” وقتی این جمله را خواندم شوکه شدم چرا که هیچ کدام از نفراتی که من میشناختم انقدر زود شروع نمی کردند. برد گیلبرت ادامه می دهد که راهکارهایی که برای پیروزی در تنیس گفته است همان هایی می باشد که به آندره آغاسی و اندی رودیک در سطح حرفه ای گفته است. البته هیچ کس نمی تواند راهکارهای گیلبرت برای پیروزی در بازی تنیس را زیر سوال ببرد چرا که سابقه موفقیت طولانی مدتی با بهترین بازیکنان حرفه ای دارد.

وقتی که به خود و نحوه آماده سازی خود نگاه کردم، هیچ راهی نبود که دو هفته قبل از مسابقه شروع به آماده سازی بکنم. در عمل من آماده سازی واقعی خود را چند دقیقه قبل از مسابقه شروع می کردم. اغلب تنها چند دقیقه قبل از شروع مسابقات به زمین مسابقات می روم.

همیشه زمانی کمی وجود داشت و هیچ وقت به خوبی برای یک مسابقه تنیس گرم نکردم. به محض رسیدن به محل مسابقات، باید سریعا مسابقه را شروع می کردم چرا که هیچ وقت اضافه ای نداشتم. خواندن کتاب گیلبرت چشم های من را به روی این موضوع که چرا نتایجم در مسابقات تنیس ثابت نیست باز کرد.

اگر قرار بود که من به بازیکنان تنیس درس بدهم، به آن ها توصیه می کردم که به نکات برد گیلبرت در مورد راهکارهای پیروزی در بازی تنیس گوش بدهند.

راهکارهای پیروزی در بازی تنیس #2 : احساسات خود را کنترل کنید

متوجه شده اید که بهترین راهکار برای پیروزی در بازی تنیس چیزی است که به طور کامل تحت کنترل خود شماست و آن آمادگی اولیه است. آمادگی ذهنی، فیزیکی و احساسی خود را حداقل یک روز قبل از مسابقه شروع کنید. در روز مسابقه تنیس، به احتمال زیاد افکار زیادی در ذهن شما وجود خواهند داشت. احتمالا ذهن شما با تفکرات زیادی پرواز خواهد کرد.

بسیاری از این افکار در مورد گذشته یا آینده خواهند بود. ذهن شما به احتمال فراوان با نگرانی در مورد افکار گذشته یا اضطراب به خاطر عملکرد شما در بازی پیش رو مه آلود و نا مشخص خواهد بود. کنترل احساسات و افکار خود بسیار مهم است. ممکن است شما احساس اضطراب، درد شکم و گرفتگی عضلانی داشته باشید. تمامی این احساسات به راحتی می توانند از کنترل خارج شده و مشکل ساز شوند اگر به درستی با آن ها برخورد نکنید.

برای این راهکار بازی تنیس، توصیه میکنم روشی که من به آن جدایی عاطفی می گویم را به کار ببندید. برای پیروزی در یک بازی تنیس، فرد باید به نسبت تمرکز داشته باشد و همچنین ذهنش را از افکار درگیرانه خالی کند.

راهکارهای پیروزی در بازی تنیس #3: سندروم “مبارزه یا پرواز” را کاهش دهید.

این راهکار پیروزی در بازی تنیس برای هر بازیکنی در سطح مسابقات قهرمانی بازی میکند مهم است. نگران و مضطرب بودن کاملا طبیعی است. این سندروم “مبارزه یا پرواز” بدن است که فرد را به هل می دهد. به عنوان حیوانات اولیه، انسان ها با اکتساب این خصوصیت یاد گرفتند که در مقابل خطر از خود دفاع کنند. به محض احساس خطر بدن انسان بیش از حد برانگیخته می شود. ضربان قلب بالا می رود، کف دست ها عرق می کند، عضله ها منقبض می شوند و ذهن مه آلود می شود. سپس نخستین غریزه های انسانی نمایان می شوند، اما این علائم برای یک مسابقه تنیس مناسب نیستند.

انسان های از آن زمان تا کنون رشد کرده اند اما همان حس “مبارزه یا پرواز” در مقابل چیزی که به عنوان ترس یا خطر می شناسیم همچنان در طبیعت ما وجود دارد. این می تواند برای یک مسابقه تنیس به شدت مضر باشد. در یک بازی تنیس بخش های مختلف بدن می توانند با عدم وجود و یا کم بودن حساسیت و اضطراب بهترین عملکرد را از خود نشان بدهند.

یکی از بازی های راجر فدرر را نگاه کنید. با این وجود که در هر مسابقه گرند اسلم پول و شهرت فدرر در ریسک است، به نظر آرام و هوشیار می آید. تکنیک ها و ضربات تنیس او در آرامش کامل انجام می شوند. این همان خصوصیتی است که بازیکنان تنیس در هر سطحی باید کسب کنند.

راهکارهای پیروزی در بازی تنیس #4: عادت خود را بسازید

ساخت عادت خاص خود قبل و در حین مسابقه تنیس یکی از راهکارهای پیروزی در بازی تنیس است. یک عادت می تواند هر چیزی باشد که فرد را آرام کرده و ذهنش را از مسابقه تنیس دور کند. عادت باید به صورت مداوم تکرار شود تا ذهن و بدن آن را به صورت مثبت و آرارمش بخش دریافت کنند.

عادت می تواند هر چیزی از نشانه های گفتاری و تصویر سازی ذهنی گرفته تا افکار و رفتارهایی که به تنیس مربوط هستند و تمرکز فرد را بالا می برند باشد. تنیس ورزشی است که نیاز به تمرکز فیزیکی و ذهنی بالایی دارد و هر رخنه ای در تمرکز فرد می تواند باعث از دست دادن امتیاز، ست و در نهایت بازی شود.

یکی از مربیان من یکی از راهکارهای پیروزی در بازی تنیس که خودش استفاده کرده بود را به من گفت. او عادت داشته که در فاصله بین ست ها بین درختان دور دست نگاه کند تا ذهنش را از امتیازات منفی بازی دور کند. به نظر عجیب می آید اما حد اقل نشان می دهد که هر شخص می تواند عادت شخصی خود را بسازد. عادات و راهکارهای پیروزی در بازی تنیس فاکتورهای تعیین کننده ای هستند که تفاوت بین برنده و بازنده را می سازند.

راهکارهای پیروزی در بازی تنیس #5: بعد از هر امتیاز کمی به خود وقت بدهید

ماریا شاراپوا و نواک جوکویچ را به خاطر استفاده زیرکانه آن ها از زمان و ظرفیت ذهنی بین امتیاز ها می شناسند. گفته می شود که حجم زیادی از زمان مسابقه تنیس را زمان معطلی بین امتیاز ها تشکیل می دهند. به وجود آوردن یک عادت شخصی در بین امتیاز ها بسیار کاربردی است.

راهکارهای پیروزی در بازی تنیس #6: به وسایل تنیس خود برسید

این راهکار پیروزی بخش در تنیس را می توان مهم ترین راهکار برای پیروزی در بازی تنیس دانست. تر و تمیز و با نظم بودن وسایل و تجهیزات تنیس یکی از مهمترین راهکارهای پیروزی در بازی تنیس است.

این بدان معناست که راکت ها باید سالم و به تازگی سرویس شده باشند، کفش ها کفی مناسب داشته باشند و حداقل یک جفت کفش اضافه همراه داشته باشید، روکش دسته ذخیره، بانداژ، حوله ها، نوارها، عرق گیر، تی شرت و شرت اضافی تنها چند مثال از این دست هستند.

این راهکار برای تمام بازیکنان تنیس می باشد. تعداد دفعاتی که فکر کردم چیزی را برای یک مسابقه تنیس نیاز ندارم و در نهایت ملتمسانه به سمت کیفم رفتم که آن را پیدا کنم و متوجه شدم که آن وسیله را فراموش کرده ام، از دستم در رفته است.

این راهکار برای پیروزی در یک مسابقه تنیس غیر قابل تحمل است چرا که بیشتر از دفعاتی که خوشم بیاید ای اتفاق برایم افتاده است. بعد از دو ست نفس گیر و با امتیاز های نزدیک با حریف در مسابقات قهرمانی تنیس آزاد شانس بسیاری خوبی داشتم که بازی را به نفع خودم تمام کنم اما در انتهای ست به خاطر تاول دستم به بغل زمین رفتم و در حالی که خیس عرق بودم متوجه شدم که بانداژ را فراموش کرده ام. نیازی به گفتن نیست اما نتیجه جالبی در بر نداشت.

یکی از مدرسان حرفه ای تنیس اخیرا راهکارهای خود را در ارتباط با وسایل تنیس با من در میان گذاشت. وی گفت: “برای یک مسابقه تنیس من حدود 5 یا 6 راکت تنیس سالم، مقداری لباس نو، مقدار زیادی روکش دسته، بانداژ، نوشیدنی، پروتئین و چند دلار پول نقد همراه خودم می برم”. کیف بزرگ تنیس خود را به من نشان داد و من حیرت زده بودم. همه چیز در آن کیف نو و تازه بود. او رول های زیادی از روکش، بانداژ و دیگر تجهیزات جانبی داشت که به نظر همه آن ها را تازه از مغازه خریده بود.

متوجه شدم که بازیکنان برتر تنیس اهمیت این راهکار تنیس را بیشتر از همه درک می کنند. چیزهای کوچکی مثل وسایل تنیس هم می توانند تفاوت زیادی بین برنده و بازنده قائل شوند.

راهکارهای پیروزی در بازی تنیس از گرم کردن تا پایان مسابقه تنیس

دفعه بعد که وارد زمین می شوید از این راهکارهای پیروزی در بازی تنیس استفاده کنید. با گذشت زمان، این راهکارهای پیروزی در بازی تنیس به یک روال طبیعی تبدیل می شود که شما می توانید برای کسب تنایج بهتر و مداوم از آن ها استفاده کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار