25/04/2024

راجر فدرر: تنیس خانواده دوم من است؛ آمار و ارقام گول زننده هستند

  • توسط سروش
  • 09/09/2019
  • 0

راجر فدرر ، مرد شماره سه دنیای تنیس در مصاحبه ای عنوان کرد که تنیس خانواده دوم او است.

مصاحبه راجر فدرر

راجر فدرر راجع به اهمیت آمار و ارقام در تنیس صحبت کرده است. این تنیسور که متولد شهر بازل سوییس است در رابطه با این اعداد گفت:

آمار و ارقام گول ‌زننده هستند. آنالیزها بسیار جالب‌اند. آنها قطعا در تورنمنت‌ها به‌درد می‌خورند و آمار و ارقام زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند. حتی در طول یک مسابقه، متوجه خواهید شد که ۸۳ درصد از امتیازات سرویس اول را پیروز می‌شوید. بسیار خب اما آیا آن تنها مربوط به سرویس زدن بود یا بعد از بیست ضربه رالی به‌دست آمده؟ این چه نوع آماری بود؟ شما همیشه تلاش می‌کنید که این ارقام را به نحو درستی مشاهده کنید. همچنین احساسی که درباره آمار در هنگام بازی کردن دارید کاملا متفاوت است. به همین دلیل گاهی اوقات خوب است که پس از یک مسابقه با تیم خود یک جلسه بگذارید و با آنها درباره اینکه در زمین مسابقه، هنگام روبه‌رو شدن با امتیازات بریک یا هر مورد دیگر چه احساسی داشتید. فکر می‌کنم انجام این کار، بعضی اوقات در برابر بازیکنان خاصی بسیار کارآمد خواهد بود. حقیقتش را بخواهید گاهی اوقات هم فکر می‌کنم که آمار و ارقام بسیار گمراه‌کننده هستند. شما باید درباره نحوه استفاده از این آمار به نفع خودتان دقت بسیار بسیار بالایی داشته باشد. نظری که من دارم این است که ما در آینده استفاده‌های بیشتری از آمار و ارقام خواهیم کرد.

راجر فدرر در ادامه می‌افزاید:

 تنها به این دلیل که در حال حاضر بسیاری از بازیکنان از آمار استفاده نمی‌کنند و تنها با تکیه بر حدس خود می‌گویند بسیار خوب، حریفم ۶۲ درصد سرویس‌هایش را به فورهند من زد. شما باید با خود بگویید که آیا من هم حدود ۶۰ درصد از فورهندم استفاده می‌کنم یا نه؟ فکر می‌کنم برای یک بازیکن جوان چنین چیزی کاملا گیج‌کننده باشد. من معتقدم وظیفه یک مربی این است که بازیکن را با اطلاعات درست تغذیه کند نه اینکه بیشتر موجب گیج شدن بازیکنش شود. زمانی را به‌یاد می‌آورم که من به هیچ چیز جز سبک بازی خودم در دیدار بعدی، توجه نداشتم. حتی برایم اصلا اهمیت نداشت که حریفم چطور بازی می‌کند. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی در یک دیدار بازی کنید. اما فکر می‌کنم نگاه کردن به آمار و ارقام بعضی اوقات خیلی جالب باشد.

راجر فدرر

بازیکن تنیس اسبق آمریکایی، ویک سیشاس، اکنون ۹۶ سال دارد و در شهر سان فرانسیسکو زندگی می‌کند. از راجر فدرر پرسیده شد که آیا دوست دارد از طرح نام‌گذاری جام قهرمانی تنیس انفرادی مردان یو اس اوپن به نام سیشاس حمایت کند؟ این اسطوره تنیس سوییسی در پاسخ گفت:

بله، این اولین‌باری است که من درباره این می‌شنوم که جایزه قرار است به افتخار او نام‌گذاری شود. در واقع، حتی نمی‌دانم که آیا جام قهرمانی یو اس اوپن اسمی هم دارد یا نه. می‌دانم که جام اوپن استرالیا اسم دارد پس بله، منظورم است که من تاحدودی از مشکلات سیشاس شنیده‌ام. من از وضعیت او مطلع هستم. فکر می‌کنم به‌عنوان یک تور ATP، یو اس اوپن همیشه اگر کسی به مشکل خورده باشد یا وضعیت خوبی نداشته باشد به اوضاع رسیدگی می‌کند.

راجر فدرر در مورد دیگر خانوادۀ او در این رشتۀ ورزشی می‌گوید:

همیشه به فرزندانم توضیح می‌دهم که بدون شک آنها اولویت شماره یک من هستند اما من به نوعی یک خانواده دیگر هم دارم، خانواده‌ام در تنیس که شامل تمام افرادی می‌شود که در مسابقات مختلف آنها را می‌شناسم، می‌توانید آنها را نام ببرید، تمام افرادی که در طول این سال‌های مختلف بر سر راه من قرار گرفته‌اند. نمی‌دانم، احساس می‌کنم تنیس خانواده دیگر من است. ما قطعا باید به یکدیگر کمک کنیم. یادم هست که زمانی با مسئولان ATP درباره مسئله ویک صحبت شد، پس امیدوارم که کارهایی انجام شود. پس بله، به نظر من مطرح شدن این قضیه نامگذاری خیلی خوب است. قطعا می‌توانیم به‌دنبال انجام آن باشیم اما همان‌طور که می‌دانید این قضیه دست من نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار