19/04/2024

راجر فدرر: در سال‌های آینده شاهد تاثیر منفی گوشی‌های موبایل خواهیم بود

  • توسط سروش
  • 10/09/2019
  • 0

راجر فدرر فعالیت چندانی در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی ندارد. پست‎های اسطوره سوئیسی دنیای تنیس معمولا توسط مدیر برنامه‌هایش ارسال می‌شوند. فدرر بیشتر ترجیح می‌دهد که بر روی زندگی در دنیای واقعی تمرکز کند.

صحبت های راجر فدرر در خصوص شبکه های اجتماعی

قهرمان بیست دوره مسابقات گرند اسلم در یک مصاحبه که با تاگس آنزیگر ترتیب داده شده بود گفت:

برای من بسیار مهم است که تعادل داشته باشم و برای فرزندانم که زمان بسیار زیادی را با آنها سپری می‌کنم یک الگوی خوب باشم. امروزه انجام هرکاری با یک تلفن همراه امکان‌پذیر است که این به معنای خطر و ریسک هم هست. من واقعا خوشحالم که در گذشته، در ابتدای راه دوران حرفه‌ای خودم، گوشی‌های موبایل وجود نداشتند.

راجر فدرر که نگران سلامت چشم‌هایش نیز هست در ادامه گفت:

تا چند سال آینده، مطالعات علمی عواقب استفاده از موبایل‌ها را نشان خواهند داد. اگر شما یک تنیس‌باز باشید برای چند ساعت به آن نگاه می‌کنید و سپس باید با چشمان خود توپی را دنبال کنید که با سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. شما باید این سوال را از خودتان بپرسید که آیا در چنین وضعیتی چشم این توانایی را دارد که اتفاقاتی که درون زمین تنیس رخ می‌دهد را ارزیابی کند؟

استنیسلاس واورینکا نیز در این رابطه گفت:

حفظ کردن ارتباط با دوستان و آشنایانم به بخشی از زندگی من تبدیل شده است. شما توییتر و اینستاگرام را بررسی می‌کنید تا ببینید چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

شاید استن پس از جدا شدن از دونا وکیچ از شبکات اجتماعی بیشتر استفاده می‌کند. وی در ادامه گفت:

اما زمانی که تمرین می‌کنم یا به بدنسازی مشغول می‌شوم آن را کنار می‌گذارم. اما بعدا دوباره به سراغش می‌روم.

نظر بلیندا بنچیچ درباره این موضوع نیز بدین صورت است:

زمانی که خانه را بدون برداشتن موبایلم ترک می‌کنم این حس را دارم که انگار یک تکه لباس نپوشیده‌ام. چنین چیزی دیوانه‌وار است.

راجر فدرر

بنچیچ زمانی که در اردوی تیمی باشد و در کنار پدرش، مربی‌اش ایوان و نامزد خود که مربی بدنسازش نیز محسوب می‌شود به تمرین بپردازد باید از یک سری قوانین پیروزی کند:

یک ساعت قبل از شروع تمرین و نیم‌ساعت پس از آن دیگر به موبایل نگاه نمی‌کنم. حتی در مسابقات نیز این قانون وجود دارد. زمانی که به موبایلم خیره می‌شوم در دنیای مجازی خودم قرار می‌گیرم و حتی زمانی که کسی با من صحبت کند هم صدایش را نمی‌شنوم. من در هنگام خوردن ناهار و شام و قبل از خوابیدن یک کتاب می‌خوانم. مخصوصا کتاب‌های هیجان‌انگیز نویسنده آلمانی، آندریاس فرانز. زمانی که ۱۶ ساله بودم اولین گوشی موبایل خودم را داشتم. اگر به بچه‌های پنج یا شش ساله نگاه کنم متوجه می‌شوم که از همین حالا کار کردن با آن را بلدند. این فوق‌العاده است. به‌عنوان یک دختربچه، من بازی می‌کردم و نقاشی می‌کشیدم، کارهایی که اصلا از انجامشان پشیمان نیستم.

راجر فدرر چند روز پیش در یک نشست خبری با رسانه‌های سوئیسی منکر این قضیه شده که او و همسرش به مراسم عروسی رافائل نادال که در تاریخ ۱۹ اکتبر برگزار خواهد شد دعوت شده‌اند. این تنیسور اهل سوئیس در صحبت‌هایش گفت:

شما باید این موضوع را درک کنید که هرچیزی را که در اخبار می‌بینید سریعا باور نکنید. من از عروسی نادال هیچ چیز نمی‌دانم و برای آخر هفته قبل از تورنمنت بازل برنامه دارم.

فدرر در این گفتگو اعلام کرد که در طول برگزاری مسابقات ویمبلدون به رافائل نادال برای امکان بازگشت به شورای بازیکنان تنیس پیام داده بود. همچنین مدیر برنامه‌های فدرر یعنی تونی گادسیک نیز با کارلوس مویا صحبت کرده بود تا ببیند آیا این بازیکن سابق تنیس برای حضور در شورا علاقه دارد یا نه. فدرر درباره صحبت با نادال گفت:

ما با هم صحبت کردیم و توافق کردیم که باید این کار را با یکدیگر انجام بدهیم. ما از نقطه نظرهای بسیار مشابهی برخورداریم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار