24/04/2024

افزایش علاقه کانادایی‌ها به تنیس پس از موفقیت بیانکا آندرسکو در یو اس اوپن

  • توسط سروش
  • 10/09/2019
  • 0

کریس سانتوسو، مدیر بخش برنامه‌های آکادمی تنیس بین‌المللی ونکوور، می‌گوید انتظار دارد که پس از پیروزی تاریخی روز یکشنبه بیانکا آندرسکو برابر سرنا ویلیامز در فینال مسابقات یو اس اوپن، افراد بیشتری بازی کردن ورزش تنیس را آغاز کنند.

علاقه کانادیی ها به تنیس پس از قهرمانی بیانکا آندرسکو

سانتوسو می‌گوید که پیروزی آندرسکو و به‌دنبال آن، موفقیت واسک پاسپیسیل در بخش انفرادی تنیس مردان برای وضعیت ورزش تنیس در کانادا خیلی خوب است. سانتوسو در گفتگو با وبسایت CitiNews گفت:

واقعا قرار است که سر ما شلوغ‌تر و شلوغ‌تر بشود. شما می‌توانید تقاضایی را که مردم برای آغاز ورزش تنیس دارند به‌طور واضح ببینید. اکنون پس از موفقیت بیانکا، ما می‌بینیم که مردم عادی بیشتری به سمت تنیس جذب شده‌اند، حتی تعداد بسیار زیادی از بچه‌ها، آ‌ن‌قدر زیاد که ما حتی برایشان وقت نداریم. خوشبختانه آنها متوجه صدای موفقیت تنیس شدند و با رشد این ورزش، فکر می‌کنم که بودجه‌مان نیز باید افزایش پیدا کند.

سانتوسو خود در رویداد جوانان یو اس اوپن شرکت کرده بود و توسط سلیوین برونو، مربی فعلی بیانکا آندرسکو مربیگری می‌شد. سانتوسو امیدوار است که موفقیت این نوجوان کانادایی باعث شود تا پول بیشتری برای توسعه تنیس در کشور کانادا هزینه شود. کانادا از دهه ۱۹۹۰ در ورزش تنیس افت کرده است. آندرسکو روز یکشنبه با تبدیل شدن به اولین بازیکنی که در نخستین حضور خود در تنیس آزاد آمریکا قهرمانی یو اس اوپن را تجربه می‌کند، تاریخ‌سازی کرد. آندرسکو در دیدار فینال سرنا ویلیامز، قهرمان ۲۳ دوره گرند اسلم را با نتایج ۶-۳، ۷-۵ شکست داد.

همچنین، این جوان ۱۹ ساله به اولین تنیسور کانادایی تبدیل شد که در بخش انفرادی یک گرند اسلم به قهرمانی می‌رسد. آندرسکو همچنین با این پیروزی به جمع پنج بازیکن برتر رنکینگ WTA راه پیدا می‌کند. اولین مربی بیانکا آندرسکو ، گابریل هریستاک، درباره اینکه چگونه به این تنیسور پایه‌های ورزش تنیس را یاد داد صحبت کرده است. هریستاک همچنین گفت که والدین آندرسکو برای آنکه این قهرمان آینده یو اس اوپن بتواند در شرایط مناسب تمرین کند و رویاهای خودش را دنبال کند چه تصمیم حیاتی گرفتند.

بیانکا آندرسکو

آقای هریستاک در مصاحبه با دیجی اسپرت گفت:

زمانی که بیانکا ۱۰ سال و نیمه بود، مادرش پس از آن‌که در کسب و کار با مشکلات بسیاری مواجه شده بود، مجددا رومانی را امتحان کرد. مادرش دوست داشت در رومانی بماند تا بیانکا نیز در همین کشور درس بخواند. پس از دو سال و نیم او متوجه شد که بیانکا هیچ شانسی برای پیشرفت در رومانی ندارد و به کانادا بازگشتند.

پس از تمام تلاش‌های مادر بیانکا برای مستقر کردن او در رومانی، گابریل به او گفت که کانادا شرایط مناسبی برای تمرین ورزش تنیس نسبت به کشور مادری‌اش دارد:

فقط ماریا آندرسکو (مادر) و بیانکا به رومانی آمده بودند چوم نیکو آندرسکو (پدر) در کانادا شغل بسیار خوبی داشت و استعفا دادن از آن تا وقتی که چیزی در رومانی روبه‌راه نباشد بی‌معنی بود. اما بالاخره اوضاع تغییر کرد. فکر می‌کنم این تغییرات به نفع بیانکا شد. با توجه به آنکه در رومانی هیچ امکاناتی برای رشد ورزشکاران وجود ندارد.

هریستاک که نخستین مربی بیانکا آندرسکو محسوب می‌شود گفت تماشای اینکه شاگرد اسبقش به بلندترین جایگاه دنیای تنیس رسیده احساس وصف‌ناپذیر است:

در یک دوران ورزشی کار کردن با ورزشکاری که تا این حد پیشرفت کند یک افتخار محسوب می‌شود. من فکر می‌کنم این اتفاق برای مربی‌های معدودی رخ می‌دهد. وقتی که درباره بیانکا صحبت می‌کنم یا مسابقاتش را تماشا می‌کنم. بسیار هیجان‌زده می‌شوم. این یک چیز خاص است. من انتظار نداشتم آندرسکو تا این حد پیشرفت کند. ما برای دو سال و نیم با یکدیگر کار کردیم. در واقع او تنیس را با من آغاز کرد. بیانکا قبلا اصلا تنیس بازی نکرده بود. من پایه‌ها و تکینک‌های ورزش تنیس را به او یاد دادم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار