29/03/2024

لاور:اگر نادال یا نواک، رکورد گرند اسلم‌ راجر فدرر را بشکنند ناراحت نمی‌شود

  • توسط سروش
  • 17/09/2019
  • 0

راد لاور، بازیکن اسبق و اسطوره ورزش تنیس معتقد است که اگر رافائل نادال یا نواک جوکوویچ از رکورد گرند اسلم‌های راجر فدرر عبور کنند، این تنیسور سوییسی به هیچ وجه از این بابت خشمگین نخواهد شد.

صحبت های لاور در خصوص رکورد راجر فدرر

پس از آن‌که رافائل نادال، ابتدای ماه جای میلادی در مسابقات یو اس اوپن به قهرمانی رسید، رکورد بیست گرند اسلم راجر فدرر نیز به خطر افتاد. نادال با قهرمانی در تنیس آزاد آمریکا نوزدهمین گرند اسلم خود را کسب کرد و اکنون تنها یک قهرمانی بزرگ دیگر برای برابر با رکورد تنیسور ۳۸ ساله سویییسی فاصله دارد. از طرف دیگر، نواک جوکوویچ هم ۱۶ قهرمانی گرند اسلم در کارنامه دارد و در میان اهالی ورزش تنیس این حدس‌وگمان وجود دارد که احتمالا دو رقیب اصلی راجر فدرر در آینده از او پیشی خواهند گرفت. اما راد لاور، قهرمان اسبق تنیس در گفتگو با روزنامه سوییسی آراگر درباره این موضوع گفته است:

به‌نظر می‌رسد راجر فدرر با شکسته شدن رکوردش توسط نادال و جوکوویچ مشکلی ندارد و چیزی که اهمیت دارد همین است. اگر به اندازه کافی عاشق ورزش تنیس باشید، شکسته شدن این رکوردها برای‌تان مشکلی ایجاد نخواهد کرد. من همچنین، برای راجر شانس خوبی قائل هستم در یک‌بار دیگر در اوپن استرالیا که ماه ژانویه در ملبورن برگزار خواهد شد به قهرمانی برسد. نادال، جوکوویچ و فدرر قهرمانان بزرگی هستند اما فدرر فراتر از تنیس است، در جهان ورزش و به‌طور کلی در ورزش، راجر فدرر تا حدی بزرگ است که در تاریخ هیچکس قبل از او چنین کارهایی نکرده است. او شناخته‌شده‌ترین ورزشکار در سراسر دنیاست و یک نماد برای ورزش فوق‌العاده تنیس محسوب می‌شود.

راجر فدرر جوکوویچ نادال

در همین حین، مدیرعامل تالار بین‌المللی تنیس، تاد مارتین اخیرا در مصاحبه‌ای با اکسپرس اسپرت گفته بود از اینکه بخواهد تصمیم بگیرد از بین فدرر، نادال و جوکوویچ کدام‌یک بزرگ‌ترین است اذیت خواهد شد. مارتین در صحبت‌های خود گفت:

نمی‌دانم، این موضوع حقیقتاً برای من اهمیتی ندارد. به همان اندازه که گرند اسلم‌ها اهمیت دارند، فکر می‌کنم همه ما، تمام بازیکنان تاریخ تنیس باید بر اساس کارنامه و سوابق کلی‌مان رده‌بندی شویم. فارغ از آنکه تعداد قهرمانی‌های گرند اسلم ۲۰، ۱۸، ۱۶ باشد یا جوکوویچ ۳۰ قهرمانی گرند اسلم داشته باشد، نادال ۲۸تا و فدرر ۲۰ قهرمانی، این موضوع اهمیت چندانی ندارد چون هر سه بازیکن در سطحی بالاتر از این جهان قرار دارند. ما باید به این نگاه کنیم که کارنامه کلی آنها به چه صورت است. آنها برای چند هفته یا چند سال شماره یک جهان بودند، چه مدت بازی کردند، آنها در چند بازی به پیروز رسیدند، درصد پیروزی‌شان چقدر بود، تمام اینها باید بررسی شوند. اگر بخواهیم تمام اینها را در یک فایل داده جا بدهیم بسیار زیاد خواهد بود. من نمی‌توانم بحث درباره اینکه چه کسب بهترین بازیکن تاریخ است را تحمل کنم. چنین چیزی در حال حاضر سخت است چون ما اکنون سه بازیکن داریم که می‌توانند بهترین‌های دوران خود باشند.

مارتین در ادامه صحبت‌های خود گفت:

من ترجیح می‌دهم بگویم که آنها سه استثنا این دوران هستند اما پیت سمپراس نیز بهترین بازیکن دوران خود بود، بیورن بورگ هم در دوره خود بهترین بود، راد لاور بهترین در دوران خودش بود و دان باج نیز به همین صورت. اگر از این دید به قضییه نگاه کنید، من دوست دارم ببینم که این سه نفر راکت چوبی در دست بگیرند و به ۵۰ سال پیش بازگردند و با لاور بازی کنند و فکر کنم در آن صورت مشخص خواهد شد چه کسی بهترین است. من همچنین معتقدم که لاور هم در شرایط قرن بیست و یکم باید به میدان می‌رفت چون این بازیکنان قلب بزرگی دارند و با یک ذهنیت شگفت‌انگیز بازی می‌کنند. پس فکر نمی‌کنم این بحث چندان جالب باشد. شاید اگر با دوستان خود در این رابطه صحبت کنید جالب باشد اما مشخص کردن بهترین بازیکن سخت است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار