28/04/2024

راجر فدرر به مرحله یک چهارم نهایی مسترز شانگهای صعود کرد

  • توسط سروش
  • 10/10/2019
  • 0

راجر فدرر سوئیسی، یکی از دو ضلع بیگ‌تری است که در رقابت‌های مسترز شانگهای حضور دارد و در دیدار عصر پنج‌شنبۀ خود با پیروزی مقابل دیوید گوفین از بلژیک توانست به دور چهارم این مسابقات صعود کند.

صعود راجر فدرر به مرحله بعد تنیس شانگهای

راجر فدرر ۳۸ ساله در مسابقه‌ای که یک ساعت و ۵۵ دقیقه به طول انجامید، موفق به پیروزی ۲-۰ برابر دیوید گوفین بلژیکی شد. در این دیدار که فدرر در ست نخستش تحت فشار و بازی خوب گوفین قرار گرفته بود، توانست با نتایج ۷-۶ (۹-۷) و ۶-۴ مقابل این تنیسور بلژیکی که در ردۀ شمارۀ ۱۴ دنیا قرار دارد به برتری برسد و راهی دور یک چهارم پایانی مسابقات مسترز رولکس شانگهای شود. فدرر هرچند در دو مسابقۀ خود در این تورنمنت آسیایی هنوز ستی را از دست نداده، اما در هر دو دیدارش به سختی توانسته مقابل حریفانش به پیروزی برسد. استاد سوئیسی خود دربارۀ دیدارش مقابل گوفین می‌گوید:

به هیچ‌وجه در این دیدار احساس نکردم که برتری خاصی نسبت به گوفین دارم. او بسیار عالی کار کرد و بازی خوبی را به معرض نمایش گذاشت. کارایی گوفین به مراتب بهتر از دیدارم برابر او در یو اس اوپن که توانستم در سه ست پشت سرهم به پیروزی برسم.

راجر فدرر در ادامه و برای صعود به مرحلۀ نیمه نهایی باید به مصاف الکساندر زورف از آلمان برود. دو تنیسوری که چند هفته قبل و در تورنمنت لیور کاپ در کنار هم، باعث قهرمانی تیم منتخب اروپا برابر منتخب جهان در ژنو سوئیس شده بودند. زورف در دیداری که یک ساعت و ۲۵ دقیقه به طول انجامید موفق شد در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۰ و ۷-۶ (۷-۴) برابر آندری روبلف به پیروزی برسد تا با صعود به دور یک چهارم پایانی حریف فدرر شود.

راجر فدرر

دیدار زورف و روبلف دارای دو ست کاملاً متفاوت بود. در ست اول، زورف توانست با ارائۀ یک بازی کاملاً برتر با حساب ۶-۰ به پیروزی برسد و در اصطلاح روبلف را بیگل نماید، اما حکایت ست دوم به‌کلی متفاوت بود. در این ست که ۵۶ دقیقه طول کشید، دو تنیسور بازی کاملاً پایاپایی را به نمایش گذاشتند و زورف در تای بریک موفق به شکست تنیسور ۲۱ سالۀ روسیه شد. زورف هم‌اکنون با ۲,۴۳۵ امتیاز در جایگاه هشتم و آخر انتخابی مسابقات لندن قرار گرفته و با نفر هفتم و بالاتر خود در جدول رده‌بندی یعنی روبرتو باوتیستا آگوتِ اسپانیایی تنها ۵۰ امتیاز فاصله دارد. الکساند زورف در مسابقات سال گذشتۀ Nitto ATP Finals و در مرحلۀ نیمه نهایی موفق به پیروزی برابر راجر فدرر شده بود تا با صعود به فینال این تورنمنت معتبر، به نخستین قهرمانی و به نوعی بزرگترین افتخار ورزشی‌اش در دنیای تنیس دست یابد. بدین ترتیب دیدار روز جمعۀ زورف و فدرر می‌تواند برای تنیسور کارکشتۀ سوئیسی جنبۀ انتقامی نیز داشته باشد.

اما در دیدار دور یک هشتم پایانی و جدال بین فدرر و گوفین، تنیسور جوان بلژیکی استراتژی مناسبی را مقابل فاتح ۲۰ گرند اسلم دنیای تنیس در پیش گرفته بود. او در ست نخست و با ارائۀ یک بازی تهاجمی توانست، عرصه را بر فدرر سرشناس تنگ کند و استاد سوئیسی در تای بریک و آن‌هم در امتیاز ۹ توانست برابر گوفین به پیروزی برسد. هرچند این سرویس‌های فوق‌العاده و بی‌نقص فدرر بود که باعث شد او در این دو ست با وجود تلاش بی‌وقفۀ گوفین به برتری دست یابد. فدرر در این دیدار موفق به زدن ۸ ضربۀ ایس شد که این آمار برای حریف بلژیکی به ۲ ضربه می‌رسید. همچنین فدرر در ۷۸% از سرویس‌های نخست خود نیز موفق عمل کرد که درصد سرویس‌های نخست گوفین که تبدیل به امتیاز شدند به ۶۴% می‌رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار