23/04/2024

راجر فدرر چگونه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت می‌کند؟

  • توسط مینا
  • 11/10/2019
  • 0

از بسیاری جهات، راجر فدرر سوئیسی با میلیون‌ها نفری که روزانه از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند، فرقی اساسی دارد.

راجر فدرر و فضای مجازی

فاتح ۲۰ گرند اسلم دنیای تنیس، تاکنون موفق به کسب ۱۰۲ جام در تورهای حرفه‌ای ATP و ۱۲۷ میلیون دلار پول جایزۀ آن‌ها شده است. فدرر نیز همانند بسیاری از مردم عادی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی لذت وافر و کافی را می‌برد، اما هیچ‌گاه خود و زندگی حرفه‌ایش را محدود به آن‌ها نکرده است. فدرر حتی در مواقعی که به دور از مسابقات است، بیشترین توجه خود را معطوف به خانواده‌اش کرده است و تا حد ممکن سعی داشته تا وقت خود را صرف زندگی عادیش کند تا چرخ زدن در فضای مجازی.

به همین دلیل است که راجر فدرر در میان ورزشکاران حرفه‌ای و به خصوص تنیسورها کمترین وقت را صرف فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر می‌کند. به عنوان مثال از تاریخ ۵ جولای تا ۱۶ سپتامبر – به مدت ۱۰ هفته – او حتی یک توییت نیز در صفحه اختصاصی‌اش نداشته است. استاد سوئیسی خود دراین‌باره می‌گوید:

من پس از ویمبلدون زمان مناسبی برای استراحت کردن داشتم، زیرا وقت زیادی را با خانواده‌ام گذراندم. من فقط خسته بودم.

از ۲۴ سپتامبر تا اول اکتبر او هیچ پستی در صفحات اجتماعی خود منتشر نکرده و هیچ مطلب طنز یا جدی نیز به اشتراک نگذاشته است! با این حال، قهرمان ۲۸ دورۀ مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی دنیای تنیس که هم‌اکنون در شهر شانگهای چین به‌سر می‌برد پس از چند ماه بار دیگر چندین توییت را در صفحه شخصی خود منتشر کرده که بیشتر آن‌ها از حال و هوای او در شانگهای و مسابقاتش می‌گوید. فدرر در روز جمعه و برای صعود به مرحلۀ نیمه نهایی به مصاف الکساندر زورف آلمانی می‌رود. تنیسوری که از او خاطرات تلخی نیز به خصوص در مسابقات انتهای فصل Nitto ATP Finals به یاد دارد. جایی که در سال ۲۰۱۸ و در مرحلۀ نیمه نهایی با شکست مقابل این تنیسور جوان از راه‌یابی به دیدار نهایی بازمانده بود.

راجر فدرر

راجر فدرر در ادامۀ صحبت‌هایش می‌گوید:

همیشه سعی می‌کنم بخشی از انرژی و توانم را صرف بچه‌ها و خانواده‌ام کنم و الگوی مناسبی برای آن‌ها باشم. در حال حاضر فرزندانم در اینجا (شانگهای) حضور ندارند. آن‌ها معمولاً علاقه‌ای به خواندن مطبوعات ندارند و من از این‌طریق با تلفن همراهم با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنم. همیشه از تعامل با شبکه‌های اجتماعی و ارتباط برقرار کردن با طرفدارانم از این طریق، لذت برده‌ام.

در اقدامی جالب‌توجه، در طی چند روزی که فدرر در شانگهای اقامت دارد و به مسابقاتش در این شهر می‌پردازد، او تاکنون ۲۵ بار توییت یا ریتوییت داشته است. پست‌های او در این مدت، معمولاً عکس‌هایی از طرفدارانش و دیگر بازیکنان تنیس از جمله تیم دو نفرۀ کلمبیایی خوان سباستین کابال و روبرت فرح بوده که به تحسین این بازیکنان پرداخته است. این دو تنیسور کلمبیایی روز چهارشنبه موفق شدند رتبۀ نخست خود در رنکینگ دوبل ATP در سال ۲۰۱۹ را قطعی سازند. فدرر می‌افزاید:

همیشه گفته‌ام و قسم یاد کرده‌ام که اگر مجبور باشم در روز بیشتر از دو پست در شبکه‌های اجتماعی نگذارم و زیاد خودم را مشغول فضای مجازی نکنم. البته این تنها ایدۀ من نیست و بسیاری از مردم می‌گویند که ورزشکاران باید همین کار را انجام دهند و کمتر در فضای مجازی باشند. من کاری به گفته‌های دیگران ندارم، چون در شبکه‌های اجتماعی درآمدی ندارم و یا چیزی بدست نمی‌آورم که خود را مشغول آن کنم. من فقط برای سرگرمی و تعامل با دوستان و هوادارانم آنجا هستم. وقتی که در روی میز ماساژ قرار دارم و یا در آخر هفته کار بخصوصی برای انجام دادن ندارم، سری به فضای مجازی می‌زنم و بعضاً گفتگوی خوبی با همکارانم در آنجا دارم.

هدف بزرگ فدرر، کسب بیست و نهمین عنوان خود در مسترزهاست تا او را به دو رقیب دیرینه‌اش در این مسیر یعنی نواک جوکوویچ و رافائل نادال در تعداد این قهرمانی‌ها نزدیک‌تر سازد. حال باید دید در پایان این رویداد مهم، آیا شاهد توییتی از فدرر در کسب بالابردن این جام قهرمانی خواهیم بود یا خیر؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار