25/04/2024

آلبوت بعد از بازی با راجر فدرر: دوست دارم با تنیسورهای قدرتمند بازی کنم

  • توسط سروش
  • 25/10/2019
  • 0

رادو آلبوت بعد از یک ساعت و دو دقیقه بازی مقابل راجر فدرر در تورنمنت بازل سوئیس از فضای موجود در ورزشگاه به وجد آمده است.

نظر رادو آلبوت در خصوص تقابل با راجر فدرر

آلبوت و فدرر یک‌بار دیگر و در مسابقات میامی نیز با هم به رقابت پرداخته بودند که سایت ATP TOUR به دلیل دومین بازی این دو تنیسور، مصاحبه‌ای خواندنی از رادو آلبوت را در ماه می سال ۲۰۱۹ بازنشر کرده است. دیداری که فدرر به سختی و پس از دو ساعت توانست مقابل رادو به پیروزی برسد. این تنیسور اهل مولداوی درباره رقابتش با این تنیسور پرافتخار سوئیسی گفت:

بازی کردن در برابر یک سوپراستار متفاوت است. اینکه احساس کنی همه تماشاگران حاضر در ورزشگاه او را تشویق می‌کنند اندکی عجیب است. از بازی کردن در مقابل یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تنیس احساس متفاوت و جالبی داشتم. اگرچه من با این امیدواری پا به میدان گذاشتم که توانایی پیروزی در این بازی را دارم اما تجربه او واقعا مرا شگفت‌زده کرد. شما تمام زندگی‌تان را صرف این ورزش می‌کنید تا با بهترین‌ها رقابت دهید. زمانی‌که شما سرانجام فرصت بازی در برابر یکی از آن‌ها را پیدا می‌کنید، می‌توان گفت که به دستاورد بزرگی رسیدید.

این اولین باری بود که آلبوت در برابر یکی از پنج تنیسور برتر جهان بازی می‌کند، وی افزود:

من هرگز با او تمرین نکرده بودم و نمی‌توانستم بعضی از شوت‌هایش را پیش‌بینی کنم و باید بگویم که او به خوبی کنترل بازی را به دست گرفته بود. راجر تمام زمین را پوشش می‌داد و با این حال خوشحالم که توانستم بیش از دو ساعت با او به رقابت پردازم. خارج از این‌ها، فدرر هم انسانی است که نقاط قوت و ضعف بسیاری دارد و اگر به خوبی در برابرش ظاهر شوید می‌توانید مقابلش به پیروزی برسید اما اگر از رویارویی با او بترسید قطعا نتیجه نمی‌گیرید.

آلبوتِ مولداویایی در هر سه ست بازی نخستین فرصت برک را با دست آورد و این عملکرد خوبش فدرر را تحت تاثیر قرار داده بود، فدرر گفت:

فکر می‌کنم بازی سختی را پشت سر گذاشتم و واقعا تحت تاثیر عملکرد حریفم قرار گرفتم، چراکه او از آن دسته تنیسورهایی است که از راه‌های مختلفی برای پیروز شدن استفاده می‌کنند.

راجر فدرر

آلبوت بعد از قهرمانی در تورنمنت Derlay Beach دیگر در چنین شرایطی قرار نگرفته بود و حالا این فرصت را دارد تا در پایان این مسابقات در جمع پنجاه تنیسور برتر جهان قرار گیرد. او گفت:

شما باید در مورد سبک بازی همه تنیسورها فکر کنید و قطعا همه ما می‌دانیم که سطح ضربات سرو و فورهند راجر بسیار بالاست. از این رو همه سعی می‌کنند تا در سبک بازی خودشان تغییراتی را به وجود آورند اما این تغییرات همیشه جواب نمی‌دهند.

آلبوت از مصاف با راجر فدرر احساساتی شده اما قطعا دوست دارد تا با فدرر و دیگر تنیسورهای قدرتمند جهان بازی‌های بیشتری انجام دهد:

دوست دارم تا با تنیسورهای قدرتمند جهان بازی کنم. شانس این را داشتم که با راجر بازی کنم و به تکرار چنین بازی‌هایی علاقه‌مندم چراکه این تنها دلیلی است که در سطح اول تنیس جهان بازی می‌کند.

با وجود اینکه آلبون زمین بازی را با پیروزی ترک نکرد اما با خاطرات بسیاری از بازلِ سوئیس خارج می‌شود:

زمانی‌که از زمین خارج می‌شدم تماشاگران حاضر در زمین تشویقم می‌کردند و به همین دلیل ایستادم و از همه آن‌ها تشکر کردم زیرا صدایشان واقعا بلند و فوق العاده بود. فضای موجود در ورزشگاه فوق العاده بود. تاکنون در چنین ورزشگاه بزرگی بازی نکرده بودم و تمام اتفاقاتی که امروز برایم افتاد تازگی داشت. با وجود اینکه مرد بازنده میدان بودم اما واقعا از این بازی لذت بردم. قطعا دوست داشتم که در این بازی برنده شوم اما وقتی که زمین بازی را ترک می‌کنید و مورد تشویق حضار درون ورزشگاه قرار می‌گیرید بسیار متاثر می‌شوید و تجربه خوبی کسب می‌کنید.

راجر فدرر که اخیرا در مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت شانگهای چین با شکست برابر الکساندر زوروف از گردانه رقابت‌ها کار رفته بود، حالا بعد از اینکه با نتایج ۶-۲ و ۶-۱ پیتر گوچوویچ را شکست داد، با نتایج ۶-۰ و ۶-۳ مقابل رادو آلبوت به پیروزی رسید و باید در مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت بازل سوئیس به مصاف هم‌وطنش استانیسلاو واورینکا برود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار