27/04/2024

کیکی برتنز با شکست دایانا یاسترمسکا به نیمه نهایی تورنمنت ژوهای رسید

  • توسط سروش
  • 25/10/2019
  • 0

کیکی برتنز ، شانس اول قهرمانی در تورنمنت الیت ژوهای چین، موفق شد تا طی یک ساعت و ۲۶ دقیقه با نتایج ۶-۴ و ۶-۳ شانس دهم قهرمانی در این رقابت‌ها یعنی دایانا یاسترمسکا را شکست دهد و برای اولین بار به مرحله نیمه نهایی این مسابقات راه یابد.

پیروزی کیکی برتنز

این دو تنیسور که در هفته جاری موفق شده بودند طی دو ست متوالی شانس هشتم قهرمانی در این رقابت‌ها یعنی دونا وکیچ را از پیش بردارند حالا در آخرین بازی گروه آزالئا (گروه اول) به مصاف هم می‌رفتند. با توجه به اینکه کیکی برتنز در دو مرحله آغازین این مسابقات وکیچ و یاسترمسکا را از پیش رو برداشته، حالا می‌تواند در نیمه نهایی‌های پکن حضور یابد. برتنز که نسبت به حریفان کم تجربه‌اش از سابقه و تجربه بسیار بیشتری بهره‌مند بود در مورد دلیل پیروزی‌اش در مسابقه امروز گفت:

فکر می‌کنم تغییر ریتم بازی چیزی بود که او دوست نداشت. او واقعا دوست داشت که همه توپ‌ها را در یک ارتفاع به زمینش بفرستم و من سعی کردم با تغییر شرایط بازی دایانا را به چالش بکشم. خودم را در بیجینگ می‌دیدم و حالا دوباره به حضورم در آنجا فکر می‌کنم. بنابراین به نظرم تا به اینجای کار بازی‌های معمولی‌ از خودم به نمایش گذاشتم؛ هرچند که در برابر تنیسورهایی چون دایانا اندکی به زحمت می‌افتید.

کیکی برتنز که از زمان پایان یو اس اوپن ۲۰۱۹، در دو قاره مختلف هر هفته به حضور در تورنمنت‌های متفاوت مشغول بوده، اظهار کرده که از شرایط جسمانی‌ که تا به اینجای مسابقات ژوهای داشته خوشحال است و واقعا به آن افتخار می‌کند. او با خنده گفت:

احساس می‌کنم که اجزای مختلف بدنم، آرام آرام در حال به مشکل خوردن هستند. با این حال در هر بازی احساس خوبی دارم و با خودم می‌گویم که ممکن است این آخرین بازی فصلم باشد، پس از تمام توانم برای نتیجه گرفتن در آن استفاده می‌کنم.

کیکی برتنز

یاسترمسکا در گیم‌های ابتدایی بازی مشکلات زیادی در سرویس زدن داشت و در سه گیم سرو آغازینش متحمل چهار دبل فول شد و به همین دلیل دو بار توسط حریفش برک شد و کنترل بازی را در ست اول از دست داد. با این حال، این تنیسور اوکراینی امتیازات جالب توجه بسیاری را کسب کرد که در این بین می‌توان به بک‌هند والی دیدنی او اشاره کرد که موجب نجاتش از برک شدن شد. فورهندهای موثر یاسترمسکا در این گیم به او کمک کردند تا نتیجه بازی را ۴-۴ مساوی کند. با این وجود، توانایی‌های برتنز به او کمک کردند تا در این ست به پیروزی برسد. قهرمان تورنمنت‌های سنت پترزبورگ و مادرید با فاصله زیادی نسبت به خط کنار زمین بازی می‌کرد و با قدرت و ثباتی که داشت موفق به شکست دادن یاسترمسکا شد. با وجود اینکه برتنز در رالی‌های طولانی متحمل خطاهای زیادی شد و نتیجه ست نخست دیدارش با یاسترمسکای ۱۹ ساله مساوی شد اما به بازی برگشت و با پیروزی در چهار گیم متوالی، دو بار حریفش را برک کرد و علاوه بر گرفتن ست نخست بازی، با برتری ۲-۰ در گیم دوم کارش را آغاز کرد.

یاسترمسکا به رقابت برای پیروزی در ست دوم ادامه داد و در این بین موفق شد تا با استفاده از اشتباهات برتنز، چندین امتیاز وینر تعیین کننده را به دست آورد. هرچند که بانوی شماره ده دنیای تنیس به اندازه‌ای قدرتمند، باثبات و باتجربه بود که توانایی شکست این تنیسور جوان اوکراینی را داشته باشد و به نیمه نهایی مسابقات الیت ژوهای چین راه یابد. در دیگر بازی‌های امروز این مسابقات، الیسون ریکس آمریکایی با نتایج ۶-۲، ۲-۶ و ۵-۷ از کارولینا موچووای چکی شکست خورد. مدیسون کیز آمریکایی نیز موفق شد تا طی دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ پترا مارتیچ کروات را از پیش بردارد. گفتنی است در مسابقات سال گذشتۀ تورنمنت ژوهای، اشلی بارتی استرالیایی با پیروزی برابر ژانگ کیانگ از کشور چین توانست به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار