19/04/2024

تنیس هاله آلمان؛ راجر فدرر به دهمین قهرمانی خود در این رقابت ها نزدیک تر شد

  • توسط سروش
  • 24/06/2019
  • 0
راجر فدرر

با برگزاری مسابقات آزاد تنیس هاله در کشور آلمان، حال راجر فدرر یکی از برترین تنیسورهای تاریخ، بیشتر از هر زمان دیگری به دهمین قهرمانی خود در این رقابت ها نزدیک شده است.

راجر فدرر در آستانه قهرمانی تنیس هاله آلمان

تنیسور سوئیسی که توانسته بود در مرحله یک هشتم، جو ویلفرد سونگا از فرانسه را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد، در مرحله یک چهارم مقابل روبرتو باتیستا از کشور اسپانیا قرار گرفت و با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۳، ۴-۶ و ۶-۴ از سد حریف خود گذشت تا در روز شنبه و دیدار نیمه نهایی به مصاف «پیر هوگوئس هربرت» از فرانسه برود. فدرر ۳۷ ساله موفق شد در دو ست و با نتایج مشابه ۶-۳ از سد این تنیسور ۲۸ ساله بگذرد و راهی بازی فینال شود. در بازی پایانی فدرر در روز یکشنبه مقابل «داوید گوفن» از بلژیک قرار می گیرد. حریف بلژیکی فدرر که رنکینگ شماره ۳۳ بهترین تنیسورهای دنیا در سال ۲۰۱۹ را در اختیار دارد، در بازی نیمه نهایی خود به مصاف «متئو بِرتینی» از ایتالیا رفت و توانست و با حساب ۲-۰ و نتایج ۷-۶ و ۶-۳ برابر این تنیسور ۲۳ ساله به پیروزی برسد.

راجر فدرر

راجر فدرر قهرمان هشت دور مسابقات گرند اسلم ویمبلدون در مورد مسابقات آزاد تنیس هاله می گوید:

من افتخار می کنم که می توانم این شانس را داشته باشم تا بار دیگر بتوانم در این رقابت ها به مقام قهرمانی برسم. این دوره برای من بسیار خاص خواهد بود، چون ممکن است دیگر شانس بازی در این مسابقات، به خصوص بازی فینال را به دست نیاورم.

فدرر یکی از افسانه های تاریخ ورزش تنیس است که موفق به کسب ۲۰ قهرمانی مختلف در چهار گرند اسلم معتبر دنیای تنیس شده است. داوید گوفن در مرحله یک چهارم تنیس هاله دست به کار بزرگی زد و توانست زورف از آلمان و نفر پنجم رده بندی اتحادیه جهانی تنیس را شکست دهد. بنابراین به هیچ وجه نمی توان نبرد فدرر و گوفن را یک دیدار ساده و یکطرفه برای برترین تنیسور تاریخ در بازی پایانی تورنمنت ۵۰۰ امتیازی هاله آلمان دانست. هرچند این تنیسور بلژیکی ۷ بازی از ۸ دیدار خود مقابل فدرر را با شکست پشت سرگذاشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار