29/03/2024

راجر فدرر برای بازی مقابل جوکوویچ در تورنمنت فینال‌های لندن، هیجان‌زده است

  • توسط مینا
  • 13/11/2019
  • 0
راجر فدرر

راجر فدرر در دومین دیدارش در مسابقات فینال‌های تور حرفه‌ای تنیس مردان به پیروزی رسید تا در آخرین بازی مرحلۀ گروهی خود به مصاف نواک جوکوویچ برود.

هیجان راجر فدرر برای تقابل با جوکوویچ

فدرر حالا بهترین فرصت را برای انتقام از جوکوویچ در مسابقات لندن در اختیار دارد. تنیسور سرشناس سوئیسی، هیچگاه باخت سال ۲۰۱۹ برابر نواک جوکوویچ در فینال رقابت‌های گرند اسلم ویمبلدون را فراموش نخواهد کرد و بارها از این بازی به عنوان یک خاطرۀ تلخ یاد کرده است. این دو فوق ستارۀ دنیای تنیس در اواخر ماه تیر امسال در دیدار نهایی گرند اسلم ویمبلدون مقابل هم قرار گرفتند که در پایان این تنیسور صرب بود که موفق شد در پنج ست به پیروزی برسد. جوکوویچ در یکی از تماشایی‌ترین فینال‌های تاریخ ویمبلدون که چهار ساعت و ۵۷ دقیقه به طول انجامید، توانست با حساب ۳-۲ و امتیازات ۷-۶ (۷-۵), ۱-۶, ۷-۶ (۷-۴), ۴-۶ و ۱۳-۱۲ (۷-۳) فدرر را از پیش ‌رو بردارد و به شانزدهمین قهرمانی خود در گرند اسلم‌ها دست یابد. فدرر در حالی آن دیدار سرنوشت‌ساز را در برابر جوکوویچ بازنده شد که دو بخت مچ پوینت را از دست داد تا حسرت فینال ویمبلدون ۲۰۱۹ بیشتر برای او تداعی گردد. راجر فدرر که در عصر سه شنبه موفق به شکست متئو برتینی شد، حال در دو مسابقۀ خود در لندن به یک پیروزی و یک شکست دست یافته است و جدال روز پنج شنبۀ وی با جوکوویچ در صعود او بسیار مهم خواهد بود. استاد سوئیسی دراین‌باره می‌گوید:

هر دوی ما از آن بازی فینال تا به الان مسابقات زیادی را انجام داده‌ایم و به دیدار پیش‌رو به چشم یک مسابقۀ فوق‌العاده نگاه می‌کنیم. به نظرم این از آن دست بازی‌هایی باشد که اعتماد به نفس زیادی را می‌طلبد و برای آن باید ذهنیتی آماده داشت. قبل از شروع قرعه‌کشی این مسابقات، بدان شکل امیدی نداشتم که دوباره بتوانم رودروی او بازی کنم. باید بگویم که دیدار مجدد با جوکوویچ برای من بسیار خوب است و شاید این بازی به من کمک کند که شانس خوبی برای بازگشت به مسابقات داشته باشم. من از همین حالا برای دیدار روز پنج شنبه مقابل نواک، هیجان‌زده هستم.

راجر فدرر

دیدار جوکوویچ و فدرر در گروه بیورن بورگ، اولین دیدار مابین آن‌ها از زمان فینال ویمبلدون در تیرماه به حساب می‌آید. جوکوویچ در طول ۷۱ سال گذشته، نخستین قهرمان ویمبلدون محسوب می‌گردد که توانسته با سیو مچ پوینت حریفش به قهرمانی برسد. نواک جوکوویچ که در آخرین دیدار روز سوم مسابقات لندن باید به مصاف سید پنجم قهرمانی این تورنمنت یعنی دومینیک تیم برود، در اندیشۀ کسب قهرمانی این رقابت‌ها و پایان بردن سال به عنوان تنیسور شمارۀ یک جهان است. نواک جوکوویچ و راجر فدرر تاکنون، ۴۸ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که از این بین ۲۶ پیروزی سهم جوکوویچ و ۲۲ دیدار هم با برد فدرر به پایان رسیده است. جوکر در چهار دیدار اخیرش برابر فدرر موفق عمل کرده و در پنج فینال تورنمنت لندن که رودروی این تنیسور سوئیسی ایستاده به سه پیروزی و دو شکست دست یافته است. راجر فدرر در ادامه می‌افزاید:

در مسابقاتی که در داخل سالن و در چنین وضعیتی برگزار می‌گردد، شما باید نهایت تلاش خود را به کار ببندید تا به پیروزی برسید. شاید چندین هفته طول کشید تا بتوانم با آن شکست تلخ در فینال ویمبلدون کنار بیایم، اما هنوز هم فکر می‌کنم که من یک تورنمنت بسیار خوب را در ویمبلدون پشت سر گذاشتم. من در نیمه نهایی موفق به شکست رافا نادالِ آماده و سرحال شدم و در حال حاضر بسیار هیجان‌زده‌ام که بار دیگر می‌توانم مقابل نواک بازی کنم. دوست دارم ببینم که او امشب چگونه بازی خواهد کرد و مطمئناً می‌توانم اطلاعات زیادی را از نحوۀ بازی او به دست آورم. اما به غیر از این داده‌ها و اطلاعات آماری، به نظرم هر کدام از ما باید روی بازی خودش تمرکز کند و صرفنظر از هر اتفاقی که روی بدهد، ما باید مسابقۀ خوبی را به نمایش بگذاریم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار