28/03/2024

از راجر فدرر تا رافائل نادال؛ نامزدهای جوایز سالانۀ تنیس ATP ۲۰۱۹ مشخص شدند

  • توسط مینا
  • 28/11/2019
  • 0

رفته رفته به روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ و مشخص شدن برنده‌های جوایز سالانۀ تنیس نزدیک می‌شویم. در ادامه با ما برای آشنا شدن با این ستاره‌ها همراه باشید. در این بین نام های راجر فدرر و رافائل نادال هم دیده می شود.

از راجر فدرر تا رافائل نادال؛ نامزدهای جوایز سالانه تنیس

به مراسم سالانۀ جوایز تنیس ATP در سال ۲۰۱۹ خوش‌آمدید. جایی که ما می‌خواهیم بهترین بازیکنان این فصل را به شما معرفی نماییم. در این مراسم نامزدهایی در بخش‌هایی چون تازه وارد سال، بازگشت سال، بیشترین پیشرفت سال و سرانجام جایزۀ Sportsmanship استفان ادبرگ، کاندید شده‌اند. کاربران و علاقه‌مندان به رشته ورزشی تنیس می‌‌توانند از طریق سایت ATPTour.com و قسمت Fans ‘Favourites به کاندید مورد علاقۀ خود رای بدهند تا بهترین‌های امسال در ماه دسامبر مشخص گردند.

بازگشت سال:

در اولین بخش به معرفی اسامی نامزدهای بخش بازگشت سال می‌پردازیم. ورزش تنیس از آن جمله رشته‌هایی در ورزش به حساب می‌آید که بازیکنان و قهرمانان آن مرتباً با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کنند. مصدومیت‌هایی که متاسفانه بعضاً موجب خداحافظی قهرمانان این رشتۀ می‌شود و ما دیگر شاهد حضور آن‌ها در استادیوم‌ها و میادین تنیس نیستیم. اما قهرمانانی نیز وجود دارند که با عزمی راسخ و اراده‌ای قوی بر تمامی این مشکلات فائق می‌آیند و بازگشت‌های باشکوهی به مسابقات داشته‌اند. در اینجا ما چهار نامزد را به شما معرفی می‌کنیم که همگی پس از پشت سرگذاشتن مصدومیت‌هایی که در سال گذشته به آن دچار شده بودند، بازگشت فوق‌العاده‌ای به تورنمنت‌های تنیس در سال ۲۰۱۹ داشته‌اند.

اندی ماری
آندری روبلف
جو ویلفرد تسونگا
استن واورینکا

اندی ماری

پیشرفت سال:

در بخش بیشترین پیشرفت سال به بازیکنانی می‌پردازیم که در طول فصل جاری مسابقات تنیس، توانسته‌اند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در تورنمنت‌های مختلف داشته باشند. تنیسورهایی که با شایستگی موفق شده‌اند به رده‌های بالای رنکینگ ATP دست یابند، نامی برای خود در دنیای تنیس مردان دست و پا کنند و به عناوین مهمی در رویدادهای امسال دست یابند. چهار بازیکنی که در این بخش کاندید شده‌اند عبارتند از:

فیلیکس اوژه الیاسیم
متئو برتینی
دنیل مدودف
استفانوس تسیتسیپاس

تازه وارد سال:

بخش سوم کاندیدهای برترین‌های تنیس ATP در سال ۲۰۱۹ اختصاص به تازه وارد سال دارد. بازیکنانی که برای نخستین بار در فصل جاری مسابقات تنیس در بین ۱۰۰ تنیسور برتر جهان قرار گرفته‌اند. این تنیسورها تا پیش از سال ۲۰۱۹، بدان شکل نامی شناخته شده در این رشتۀ ورزشی به حساب نمی‌آمدند و امسال به شکل ویژه‌ای موفق به دیدن هنر آن‌ها در میادین تنیس شده‌ایم. در ادامه هشت کاندید این بخش را معرفی می‌کنیم:

فیلیکس اوژه الیاسیم
الخاندرو داویدوویچ فوکینا
میومیر کچمانوویچ
کورنتین موتت
الکسی پوپیرین
کسپر روود
جانیک سینر
مایکل یمر

جایزۀ Sportsmanship استفان ادبرگ:

در قسمت بعد به یکی از مهم‌ترین جوایز انفرادی سال ۲۰۱۹ یعنی جایزۀ Sportsmanship استفان ادبرگ می‌پردازیم. جایزۀ استفان ادبرگ به بازیکنانی تعلق می‌گیرد که در طول سال خود را در بالاترین سطح آمادگی و حرفه‌ای در مسابقات مختلف قرار داده‌اند. آن‌ها با بالاترین روحیه و در جوانمردی کامل با رقبای خود به رقابت پرداخته‌اند و در بیرون و داخل میادین تنیس، بهترین بوده‌اند. این چهار تنیسور شامل بازیکنان زیر می‌شوند:

راجر فدرر
رافائل نادال
دیگو شوارتزمن
دومینیک تیم

راجر فدرر رافائل نادال

مسابقات سال:

در طول هر فصل، بیش از یکصد تورنمنت و مسابقات مخلتف در سطح حرفه‌ای برگزار می‌گردد که هدف هر تنیسوری قهرمانی و مقام نخست در این رقابت‌هاست. در ادامه تورنمنت‌هایی که بهترین شرایط ممکن را برای هر تنیس‌بازی در سال ۲۰۱۹ فراهم کرده‌اند، توسط هیات داوران ATP مشخص گردیده است.

مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی ATP
تورنمنت‌های ۵۰۰ امتیازی ATP
تورنمنت‌های ۲۵۰ امتیازی ATP

مربی برگزیدۀ سال:

این جایزه همان‌طور که از عنوانش مشخص است به مربیان برتری داده می‌شود که باعث شده شاگردان آن‌ها بیشترین پیشرفت و ترقی را در طول سال داشته باشند. در این بخش، هواداران تنیس می‌توانند نام مربی انتخابی خود را در بخش مربوطۀ سایت ATP Tour درج نمایند.

جایزه بشردوستانه آرتور اش:

این جایزه به اشخاصی تعلق می‌گیرد که بیشترین کمک‌های بشردوستانه را در طول سال انجام داده‌اند. برندگان قبلی این بخش شامل اسامی بزرگی همچون نلسون ماندلا «رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی» آرتور اش، راجر فدرر ، نادال، نواک جوکوویچ، اندی موری بوده‌اند. تامی رابرودو در سال ۲۰۱۸ به این جایزۀ ارزشمند دست یافت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار