25/04/2024

رافائل نادال: اندی ماری یکی از با استعدادترین بازیکنانی است که دیده‌ام

  • توسط مینا
  • 28/11/2019
  • 0

رافائل نادال با تمجید از توانایی‌های اندی ماری، او را یکی از با استعدادترین بازیکنان دنیای تنیس می‌داند که تاکنون دیده و با او به رقابت پرداخته است.

تمجید رافائل نادال از اندی ماری

ماتادور سال ۲۰۱۹ را در حالی به پایان می‌رساند که برای پنجمین بار توانسته فصل را با رتبۀ شمارۀ یک دنیا در رنکینگ جهانی تنیس به اتمام برساند. تنیسور ۳۳ سالۀ اسپانیایی تاکنون با بسیاری از قهرمانان این رشتۀ ورزشی به رقابت پرداخته و بسیاری از آن‌ها رامغلوب ساخته است. او در مصاحبه‌ای به یکی از این رقبا یعنی اندی ماری اسکاتلندی پرداخته و با تمجید از توانایی‌های ماری، او را بازیکنی با استعداد می‌داند. اندی ماری پس از چندین ماه مصدومیت که از ناحیۀ لگن و ران پا به آن دچار بود، بازگشت بسیار خوبی به تورنمنت‌های تنیس داشت و حال این امیدواری را به‌وجود آورده تا قهرمان تنیس بریتانیا بتواند به دوران اوجش در سال آینده برگردد.

ماری یکی از پرافتخارترین تنیسورهای حال حاضر دنیا به حساب می‌آید که در کارنامۀ افتخارات او چهارده قهرمانی در مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی، سه عنوان قهرمانی در گرند اسلم‌ها و دو مدال طلای المپیک‌های لندن و ریویِ برزیل به چشم می‌خورد. مردم و مسئولان ورزشی بریتانیا در آستانه المپیک ۲۰۲۰ توکیو به بازگشت و تکرار این عناوین در فصل جدید چشم دوخته‌اند. ستاره‌ای که بسیاری او را هم‌پای راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ به عنوان ضلعی از مربع بیگ فور یاد می‌کنند.

ماری از سال ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۹ که در لندن مورد عمل جراحی قرار گرفت، مرتباً از درد و مصدومیت‌های مختلف رنج می‌برد. اما همانطور که اشاره شد او بازگشت باشکوهی در فصل جاری مسابقات تنیس داشت و موفق شد در تورنمنت آنتورپ به مقام قهرمانی برسد تا امیدواری‌ها در مورد بهبود او بیشتر شود. رسانۀ تصویری آمازون به تازگی مستندی را منتشر کرده که در آن قهرمانان این رشتۀ ورزشی به صحبت دربارۀ رقبای قدیمی خود در میادین تنیس پرداخته‌اند.

رافائل نادال اندی ماری

در این مستند، رافائل نادال دربارۀ اندی ماری گفته است:

او همیشه یکی از بااستعدادترین بازیکنانی است که من تا به حال دیده‌ام. از دو سال پیش تا به الان به ‌نظرم اندی از لحاظ ذهنی بهتر شده است. وقتی کسی از نظر قوۀ ذهن در چنین سطحی قرار داشته باشد، قادر به انجام هر کاری خواهد بود. زیرا چنین فردی می‌خواهد هر کاری را برای موفقیت‌اش انجام دهد.

در این مستند ویدیویی، همچنین راجر فدرر و نواک جوکوویچ نیز در مورد اندی ماری دیدگاه‌های خود را بیان کرده‌اند. اسطورۀ تنیس کشور صربستان دراین‌باره می‌گوید:

احساس می‌کنم به خوبی می‌دانم که هردوی ما چگونه در تنیس رشد کرده و بزرگ شده‌ایم. انتظارات و فشارهای موجود در این ورزش و هر آن‌چه پیش روی ما قرار داشته است را می‌دانیم. این یک فلسفۀ مشخص است که هر ورزشکاری بدان نیاز دارد. شما برای پیشرفت در تنیس به چنین طرز فکری نیاز دارید. احساس می‌کنم که اندی بسیار سخت کار کرده و او پوست کلفت شده که می‌تواند چنین چیزهایی را تحمل کند.

راجر فدرر هم که تقابل‌های زیادی با این تنیسور متولد شهر گلاسکویِ اسکاتلند داشته است، می‌گوید:

اندی از آن دسته پسرهایی است که حس می‌کنم با سخت‌کوشی فراوان به اینجا رسیده است. او تنیس شگفت‌انگیزی را در میادین مختلف به نمایش می‌گذارد. این تلاش و سخت‌گیری‌ها همان واکنشی است که قهرمانان مختلف این رشته دارند. اگر سخت کار کنید، تیم خوبی در اختیارتان باشد و به خودباوری و ایمان برسید، حتی با وجود درد و مصدومیت هم می‌توانید بازی کنید و اندی به خوبی قادر به انجام این کار بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار