19/04/2024

راجر فدرر و نواک جوکوویچ به مرحله سوم اوپن استرالیا صعود کردند

  • توسط سروش
  • 23/01/2020
  • 0

دور دوم مسابقات اوپن استرالیا با پیروزی جوکوویچ و راجر فدرر و شکست متئو برتینی از ایتالیا همراه بود.

صعود راجر فدرر و نواک جوکوویچ به دور بعد

نواک جوکوویچ پس از آنکه در بازی روز دوشنبه و اولین دیدار در مسابقات تنیس اوپن استرالیا برای کسب پیروزی مرحله اول خود به چهار ست نیاز داشت، روز چهارشنبه دیدار آسان‌تری پیش رو داشت.

سید دوم مسابقات در برابر وایلدکارت ژاپنی تورنمنت یعنی تاتسوما ایتو با نتیجه ۶-۱، ۶-۴، ۶-۲ به پیروزی رسید و به مرحله سوم مسابقات راه یافت. جوکوویچ در این دیدار ۳۱ ضربه وینر داشت و همچنین مرتکب ۱۷ خطای فردی شد. جوکوویچ همچنین از آمار سرویس‌های خود نیز خشنود خواهد بود. مدافع عنوان قهرمانی ۱۶ اِیس داشت و تنها ۱۱ امتیاز در سرویس از دست داد (۵۳ سرویس موفق از ۶۴ سرویس) و ۹۳ درصد از امتیازات سرویس‌های اولش را به نفع خود تمام کرد. جوکوویچ پس از این دیدار در مصاحبه درون زمین خود گفت:

تاتسوما ایتو بسیار تهاجمی و یکدست بازی کرد. او همچنین در ست دوم خطاهای فردی چندان زیادی نداشت. من نیز موفق شدم هرطور شده راه پیروزی را پیدا کنم. از جانب من، سرویس‌هایم کمک زیادی به من کردند تا از دردسر خارج شوم. من می‌دانستم که ضربات او قرار است سریع و یکدست باشند پس مجبور شدم با ارتفاع پایینی ضربه بزنم و به ضربات خودم تنوع بالایی بدهم. هرموقع که نیاز بود به تور نزدیک شدم و تمام این راه‌حل‌ها نیز برایم جواب دادند.

جوکوویچ در مرحله بعد باید به مصاف یک تنیسور ژاپنی دیگر یعنی یوشیهیتو نیشیوکا برود. این ژاپنی ۲۴ ساله سید ۳۰ام تورنمنت یعنی دنیل ایوانز از بریتانیا را با نتایج ۶-۴، ۶-۳، ۶-۴ از پیش رو برداشت. جوکوویچ در ادامه صحبت‌های خود با یک لبخند گفت:

من حالا باید به مصاف تمام ژاپنی‌های حاضر در میدان بروم. نیشیوکا بسیار سریع است، او احتمالا یکی از سریع‌ترین بازیکنان حال حاضر است که ما در تور ATP بین خودمان داریم. شما می‌دانید که نقاط قوت او چه هستند و نقاط ضعف او را هم می‌شناسید. پس من امیدوارم که بتوانم نقشه بازی خودم را اجرا کنم.

ایتو که بازیکن شماره ۱۴۶ رنکینگ ATP است، برای آنکه بتواند در مرحله دوم اوپن استرالیا ۲۰۲۰ مقابل جوکوویچ قرار بگیرد، نخستین برد گرند اسلم خود در شش سال اخیر را کسب کرد. اما این تنیسور ۳۱ ساله اندکی پس از شروع این دیدار در استادیوم راد لیور موضع دفاعی به خود گرفت. سرویس‌های ایتو از قدرت لازم برخوردار نبودند و او نتوانست رالی‌هایی را که برابر قهرمان هفت دوره اوپن استرالیا برگزار کرد به نفع خودش تمام کند. در بازی‌های دیگر امروز دیگو شوارتزمن پس از یک ساعت و ۵۶ دقیقه توانست برابر الخاندرو داویدوویچ فوکینا را در سه ست پیاپی شکست بدهد. دوشان لایوویچ نیز تنیسور کشور میزبان یعنی مارک پولمانز را از پیش رو برداشت.

اما در دیگر دیدار مهم روز چهارشنبه، راجر فدرر رکورد خودش در دو مرحله اول تورنمنت تنیس اوپن استرالیا را به ۴۱ برد و ۰ شکست ارتقا داد. اسطوره سوییسی دنیای تنیس موفق شد فیلیپ کراژینوویچ را با نتایج ۶-۱، ۶-۴، ۶-۱ در استادیوم راد لیور از پیش رو بردارد.

راجر فدرر

قهرمان شش دوره این مسابقات برای آنکه رکورد شکست‌ناپذیری خود در رویارویی‌هایش برابر کراژینوویچ طی تور ATP را به ۴ بازی برساند عملکرد کاملا قدرتمندانه‌ای داشت. فدرر در این دیدار که یک ساعت و ۳۲ دقیقه طول کشید ۴۲ ضربه وینر داشت و هفت‌ مرتبه سرویس حریف را بریک کرد. فدرر پس از پایان این دیدار در صحبت‌های خود گفت:

من خیلی خوشحال هستم. این یک شروع فوق‌العاده برای فصل ۲۰۲۰ تور ATP است. من در زمین احساس راحتی کامل داشتم. من با جدیت تمرین کنم و در این حالت شما امید دارید که تلاش‌تان نتیجه بدهد. قضیه فقط مربوط به همین هفته نیست. من خوشحال هستم و بی‌صبرانه منتظر بازی بعدی خودم هستم.

فدرر حالا برای رسیدن به صدمین بازی دوران حرفه‌ای خود در اوپن استرالیا تنها به یک پیروزی دیگر نیاز دارد. این تنیسور سوییسی تا بدینجای دوران ورزشی خودش در مجموع ۹۹ برد و ۱۴ باخت در مجموعه تنیس ملبورن پارک به‌دست آورده است. فدرر تنها تنیسور مرد است که در یک رویداد گرند اسلم بیشتر از صد پیروزی کسب کرده است. فدرر در مسابقات تنیس ویمبلدون ۱۰۱ برد در کارنامه دارد. فدرر حالا باید برای رسیدن به مرحله سوم نخستین رویداد اصلی تنیس سال جان میلمن از استرالیا را شکست بدهد. میلمن در مسابقات یو اس اوپن سال ۲۰۱۸ موفق شده بود راجر فدرر را طی چهار ست پیاپی شکست بدهد. این تنیسور کشور میزبان توانست در مرحله دوم ظرف مدت دو ساعت و ۲۸ دقیقه هوبرت هورکاز را با نتیجه ۶-۴، ۷-۵، ۶-۳ شکست بدهد. فدرر در تمام مسابقات خود مقابل میلمن دو برد و یک باخت دارد. او در رابطه با حریف بعدی خود گفته است:

میلمن یک انسان فوق‌العاده است. من با او تمرینات زیادی انجام داده‌ام و همچنین وقتی که در نیویورک برابر او بازی کردم تقریبا از هوش رفتم. هوا بسیار گرم بود اما او هیچ مشکلی نداشت زیرا اهل کویینزلند است. میلمن پس از آن بازی هرگز بازنگشت تا ببیند آیا من از هوش رفته‌ام یا نه اما این اتفاق رخ نداد و من هنوز هم اینجا هستم. من دو مرتبه دیگر هم با او بازی کرده‌ام. یک بار در بریزبین بود و تقریبا نزدیک بود که به او ببازم. بار دیگر هم سال قبل در شهر هاله آلمان بود. او یک انسان بسیار خوب بود. به طرز غیرقابل باوری میلمن یک رقیب سرسخت است. در مقایسه با او بازیکنان چندانی نیستند که تا این میزان آماده باشند و این در حالی است که من برای بسیاری از بازیکنان تور احترام قائل هستم. امیدوارم که بازی فوق‌العاده‌ای بین ما برگزار شود.

در دیگر بازی‌های روز ۲۲ ژانویه از مسابقات اوپن استرالیا، تنیس سندگرن توانست در پنج ست متئو برتینی را حذف کند. روبرتو باتیستا آگوت، فابیو فونینی، مارین کیلیچ و گیدو پلا نیز در دیدارهای خود به پیروزی رسیدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار