19/04/2024

نتایج دور دوم بانوان اوپن استرالیا؛ پیروزی سرنا ویلیامز ، کیز و بارتی

  • توسط سروش
  • 23/01/2020
  • 0

سرنا ویلیامز ، شانس هشتم قهرمانی در اوپن استرالیا در بیستمین دوره حضورش در این رقابت‌ها برای نوزدهمین بار به دور سوم این مسابقات راه یافت.

صعود سرنا ویلیامز و بارتی به دور بعد اوپن استرالیا

کارولین وزنیاکی بانوی شماره یک سابق دنیای تنیس که پیش‌تر این مسابقات را آخرین تورنمنت قبل از بازنشستگی‌اش اعلام کرده بود موفق شد تا با نتایج ۷-۵ و ۷-۵ شانس ۲۳ قهرمانی در اوپن استرالیا یعنی دایانا یاسترمسکا را شکست دهد و به دور سوم این بازی‌ها راه یابد. وزنیاکی که بسیار احساساتی شده بود در مصاحبه بعد از بازی‌اش گفت:

در دور اول بسیار مضطرب بودم اما امروز تسلط بیشتری روی خودم داشتم‌. با این حال وقتی بازی ۵-۱ به نفع حریفتان می‌شود با خودتان می‌گویید که تا ۳۰ دقیقه دیگر کارتان تمام می‌شود. هرچند که این بازی بسیار سخت شد و از پیروزی در مقابل چنین جمعیتی در یکی از زمین‌های مورد علاقه‌ام بسیار خوشحالم.

برنامه وزنیاکی این است که پس از پایان این تورنمنت از میادین ورزشی خداحافظی کند؛ به این ترتیب این امکان وجود دارد که هر بازی او در ملبورن آخرین بازی‌اش باشد. بنابراین بی راه نیست که بگوییم طی مصاف دو ساعته امروز او در مارگارت کورت آره‌نا فشار بسیاری را تحمل کرد. یاسترمسکا هم بعد از اینکه با قبول شکست برابر بانوی شماره یک دنیای تنیس، اشلی بارتی عنوان نایب قهرمانی تورنمنت آدلاید را به دست آورد از شانس بالایی در ملبورن برخوردار بود. این تنیسور اوکراینی که از پاییز گذشته تحت نظر ساشا باجین کار می‌کند، سال قبل پیشروی خوبی در اینجا داشت و در دور سوم به قهرمان ۲۳ دوره گرند اسلم‌ها یعنی سرنا ویلیامز باخت. با توجه به اینکه یاسترمسکا در سینسیناتی ۲۰۱۹ وزنیاکی را برده بود و در این بازی هم با نتیجه ۵-۱ از او پیش بود، بازنشستگی این تنیسور دانمارکی بسیار محتمل به نظر می‌رسید اما به یک باره ورق برگشت.

در دور بعدی این رقابت‌ها، وزنیاکی به مصاف انس ژوبر می‌رود؛ ژوبر بانوی شماره ۱۲ سابق دنیای تنیس که سابقه حضور در نیمه نهایی این رقابت‌ها را هم در کارنامه داشت یعنی یوهانا کونتا را طی دو ست متوالی شکست داد. اشلی بارتی بانوی شماره یک دنیای تنیس تنها به دو ست نیاز داشت تا با پیروزی برابر پولونا هرکوگ در راد لاور آره‌نا راهی دور سوم اوپن استرالیای ۲۰۲۰ شود. قهرمان اوپن فرانسه بعد از اینکه در ست نخست به راحتی رقیبش را از پیش‌رو برداشت کارش در ست دوم اندکی به مشکل خورد. بارتی در مسیر پیروزی‌اش با نتایج ۶-۱ و ۶-۴، ۱۶ ضربه وینر زد و پنج امتیاز سرویس گرفت در حالی‌که هرکوگ ۱۲ ضربه وینر زد. بارتی در حالی پا به ملبورن گذاشت که در دور اول تورنمنت بریزبین حذف شد اما در تورنمنت آدلاید به یک قهرمانی خانگی رسید. او امیدوار است تا به نخستین استرالیایی قهرمان اوپن استرالیا بعد از سال ۱۹۷۸ تبدیل شود. بارتی در دور سوم این بازی‌ها به مصاف النا ریباکینا، شانس ۲۹ قهرمانی در اوپن استرالیا می‌رود.

سرنا ویلیامز طی یک ساعت و ۱۸ دقیقه با نتایج ۶-۲ و ۶-۳ تامارا زیدانسک را شکست داد تا روند شکست ناپذیری‌اش را به عدد هفت ارتقا دهد. قهرمان ۲۳ دوره گرند اسلم‌ها تنها یک بار و در سال ۱۹۹۸ پیش از دور ۱/۶۴ از این مسابقات کنار رفته است؛ او ابتدا مقابل شانس ششم قهرمانی یعنی ایرینا اسپیرلئا به پیروزی رسید اما در دور دوم به خواهرش ونوس باخت. سرنا بعد از شکستش مقابل گابرینه موگوروزا در رولان گاروس ۲۰۱۴ هم در دور دوم هیچ گرند اسلمی شکست نخورده است. امروز هم سرنا ویلیامز در نخستین رویارویی‌اش با زیدانسک بازهم توانایی‌های خودش را به نمایش گذاشت و با ثبت ۲۵ ضربه وینر و کسب هفت امتیاز سرویس، دومین پیروزی‌اش در این تورنمنت را به دست آورد. سرنا ویلیامز در دور سوم اوپن استرالیای ۲۰۲۰ به مصاف شانس ۲۷ قهرمانی در این رقابت‌ها یعنی وانگ کیانگ می‌رود.

سرنا ویلیامز

جولیا جورجس آلمانی یک سال بعد از اینکه در دور اول اوپن استرالیا از دور رقابت‌ها کنار رفت، موفق شد تا با پیروزی امروزش به حضور در ملبورن ادامه دهد. او که سابقه حضور در جمع ده تنیسور برتر رنکینگ جهانی را هم در کارنامه دارد و حالا جایگاه ۳۹ رنکینگ جهانی را در اختیار دارد با نتایج ۴-۶، ۶-۳ و ۷-۵ مقابل شانس ۲۳ قهرمانی در اوپن استرالیا یعنی پترا مارتیچ به پیروزی رسید. جورجس ۱۳ امتیاز سرویس گرفت و ۴۴ ضربه وینر زد تا طی دو ساعت و شش دقیقه به پیروزی برسد. دو آمریکایی دیگر هم کار چندان سختی برای راهیابی به دور سوم اوپن استرالیای ۲۰۲۰ نداشتند؛ سوفیا کنین، شانس چهاردهم قهرمانی در این مسابقات برابر هموطنش آن لی، که تنیسور ۱۹ ساله‌ای از پنسیلوانیا می‌باشد با نتایج ۶-۱ و ۶-۳ به پیروزی رسید. آلیسون ریسکه، شانس ۱۸ قهرمانی در این بازی‌ها هم بعد از اینکه با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ ژو لین از چین را شکست داد در دور سوم به مصاف جورجس خواهد رفت.

کنین و ریسکه هر دو پنج بار حریفشان را برک کردند تا به ترتیب طی ۵۷ و ۶۱ دقیقه به پیروزی در دیدارهایشان برسند. این دو تنیسور آمریکایی بهتر از حریفانشان با آب و هوای طوفانی تطبیق یافتند چراکه لی و ژو هرکدام ۲۸ و ۲۴ بار خطا کردند. اکاترینا الکساندروا قهرمان شنزن و شانس ۲۵ قهرمانی به هفتمین پیروزی متوالی‌اش در فصل جدید دست یافت و با نتایج ۶-۱ و ۶-۳ مقابل باربورا کریچیکووا از چک به پیروزی رسید تا برای اولین بار به دور سوم اوپن استرالیا راه یابد و در این مرحله به مصاف پترا کویتووا شانس هفتم قهرمانی برود.

النا ریباکینا قهرمان هوبارت و شانس ۲۹ قهرمانی در این مسابقات یازدهمین بردش از دوازدهمین مسابقه‌اش در فصل جدید را به دست آورد؛ او با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ گریت مینن بلژیکی را شکست داد. از دیگر صعودکنندگان به دور سوم اوپن استرالیای ۲۰۲۰ می‌توان به ژانگ شوای اشاره کرد که با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ کاترین مک‌نالی تنیسور جوان آمریکایی را شکست داد. مدیسون کیز شانس دهم قهرمانی در اوپن استرالیا هم با نتایج ۷-۶ و ۶-۲ آرانتکسا روس از هلند را شکست داد و وانگ کیانگ شانس ۲۷ قهرمانی با نتایج ۶-۱ و ۶-۲ فیونا فرو از فرانسه را از پیش‌رو برداشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار