26/04/2024

رافائل نادال به زانو درآمد

  • توسط مریم
  • 12/11/2019
  • 0
رافائل نادال در مسابقات آزاد امریکا 2019

کوین پالمر پس از بازی بی نظیر رافائل نادال (Rafael Nadal) و دنیل مدودف (Daniil Medvedev) در فینال مسابقات آزاد امریکا از آن دو ستاره به خاطر به وجود آوردن یک کلاسیک فوق العاده تشکر نمود.

نادال پس از پیروزی در فینال مسابقات آزاد امریکا غرق در اشک شد

با سپری شدن چهار ساعت و هفده دقیقه در ورزشگاه آرتور اَش، نادال بالاخره حضور قدرتمند خود را مقابل بازی قهرمانانه مدودف به نمایش گذاشته و برتری خود را به رخ کشید.

پس از ۲۸ ضربه نفس گیر از جانب هر دو بازیکن مهاجم و به نمایش درآوردن یک بازی تهاجمی منحصر به فرد در حضور جمعیت متحیر نیویورک، پاسخ نادال به ضربه مدودف مانند خنجری در قلب مهاجم روسی تبار فرو رفت.

ضربه بک هندی که منجر به گرفتن امتیاز از سرویس حریف شده بود گامی بزرگ برای دستیابی به نوزدهمین عنوان گرند اسلم به حساب می آمد و به همین دلیل، جشن و سرور آنها در میان بازی حماسی فوق العاده ای که به حق در میان مسابقات طلایی ورزشی جای داشت محو شد. با اینحال احساسات او که در میانه این حماسه به فراموشی سپرده می شده، کاملاً قابل درک بود.

با پیروزی در دو سِت اول، و گذراندن زمان استراحت در ست سوم، نادال به سوی بزرگترین عنوان اکتسابی خود برای رسیدن به رقیب دیرینه خود راجر فدرر، پیش می رفت. ادامه مسابقه به همان اندازه هیجان انگیز بود که غیر ممکن، و به همان اندازه که نزدیک و در دسترس می نمود دور و غیر ممکن بود.

بازگشت مدودف به قدرت در ست پنجم

تمام اتفاقاتی که در طول این مسابقه شاهد آن بودیم غیر قابل پیش بینی بودند تا اینکه در پایان مسابقات رافائل نادال با در دست گرفتن غنیمت پیروزی مسابقات آزاد امریکا پیروزی خود را جشن گرفت.

از امتیاز 0-40 تا 2-2 در ست های مختلف مدودف شانس این را داشت که طرف پیروز مسابقات باشد اما با پشت پا زدن به آنها نهایتاً در یک لحظه این شانس را به نادال تسلیم کرد.

چهار مسابقه طول کشیده بود تا نادال اسپانیایی شانس چهارمین تاج گذاری خود را در مسابقات آزاد امریکا داشته باشد اما در مسابقه ای که احتمالاً در جمع حماسی ترین مسابقات او جای می گیرد همه چیز متزلزل می نمود.

در سمتی از زمین، آینده یک دهه کشمکش با فدرر و نتیجه مسابقاتی که در بازی با جوکوویچ به میدان نبرد تبدیل می شد، رقم می خورد و در سوی دیگر زمین جنجالی عظیم از بازیکنی که سابقاً در چنین جایگاهی حاضر نشده و می رفت تا در اولین حضور فینال مسابقات گرند اسلم، جایگاه خود را در میان بزرگترین اسطوره های تنیس باز و تثبیت نماید.

شادی برای پیروزی مدودف در ست سوم به گونه ای همدردی نیز به حساب می آمد. چرا که قدرت پیروزی در او نیز مشاهده گشته بود اما نهایتاً نام نادال در انتهای مسابقه بالا رفت.

رافائل نادال و دنیل مدودف در انتهای فینال مسابقات آزاد امریکا

Nadal & Medvedev

تمام آنچه گفته شد قبل از ست پنجم، دو سِرو بریک نادال و امتیازی که مدودف پیرو سرویس نادال از آن خود کرد رخ داد.

دو خطا برای نادال در ست پنجم ثبت شد تا هیجان مسابقه را از قبل بیشتر نماید اما باز هم در آخر نادال پیروز سریالی مسابقات بود که توانست بردی دیگر را به رزومه خود اضافه نماید.

پس از گرفتن اولین امتیاز مسابقه مقابل نادال با ضربه بک هند عمقی، نتوانست پاسخ ضربه سرویس او را بدهد و همگی را در مارپیچی از احتمالات پیش رو قرار داد.

تنیس مانند هر ورزش دیگری معیارهای سنجش خود را دارد اما با وجود شکست مدودف در این مسابقه تاریخ بی شک بازی او را به عنوان رکوردی خوشایند ثبت می کند.

همچنین در خصوص رافائل نادال باید گفت که افسانه او مدت ها قبل از این پیروزی خاطره انگیز، شکل گرفته بود اما روند این مسابقه و فراز و نشیب های آن صحه ای بر افسانه او شد.

مسابقه ای سرشار از هیجان و لذت و چنان غیر منتظره که هر لحظه تصور می شد برنده مسابقه مشخص است، تصورات تماشاچیان را در هم می پیچید و هیچکس به خاتمه این بازی حماسی تنیس تمایلی نداشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار