19/04/2024

رافائل نادال: فینال ویمبلدون ۲۰۰۸ برابر فدرر، مهمترین بازی فینالم بود

  • توسط سروش
  • 16/09/2019
  • 0

رافائل نادال در یک مصاحبه درباره پیروزی در دیدار نهایی مسابقات تنیس آزاد آمریکا برابر دنیل مدودف صحبت کرده است.

صحبت های رافائل نادال در خصوص فینال اوپن آمریکا

از رافائل نادال پرسیده شد که آیا این فینال مهم‌ترین بازی فینال دوران ورزشی‌اش بوده، حتی مهمتر از فینال ۱۱ سال پیش برابر راجر فدرر در تنیس ویمبلدون. پاسخ رافا منفی بود. چپ دست افسانه‌ای دنیای تنیس در صحبت‌هایش گفت:

فینال سال ۲۰۰۸ برابر فدرر در ویمبلدون تاثیر بزرگتری بر روی دوران حرفه‌ای من داشت و مهم‌تر بود. فینال‌های دیگری هم بودند که از این یکی اهمیت بالاتری داشتند اما پایان فینال هفته پیش احساسی بود. احساسی که اکنون دارم؟ من از نظر ذهنی و بدنی اندک اندک مشغول بازیابی خودم هستم. بنا به دلایل بسیاری پس از قهرمانی شدیدا احساساتی شده بودم. آدرنالین کاهش پیدا می‌کند و تمام تلاش‌های فیزیکی و روحی روانی، انرژی تماشاگران، و ویدیویی که در انتها نشان داده شد بر روی من تاثیر گذاشت.

رافائل نادال

رافائل نادال افزود:

بازی فینال یو اس اوپن ۲۰۱۹ یکی از مهم‌ترین و خسته‌کننده‌ترین بازی‌هایی بود که در آنها به میدان رفته‌ام. پس از آن‌که در ابتدا دو ست از مدودف جلو افتادم، در ست پنجم لحظات حساسی را پشت سر گذاشتم. در ست پنجم دو بریک جلو بودم. لحظات حساسی بود و خوشبختانه در انتها همه چیز خیلی خوب پیش رفت. در این روزهای اندک تنها بر روی ریکاوری تمرکز کرده‌ام.

رافائل نادال از روز یکشنبه تاکنون پیام‌هایش را نخوانده یا حتی بازی را هم مجددا تماشا نکرده است:

هفته بعد به منظور آنالیز کارهایی که در فینال به‌خوبی انجام دادم و البته نقاط ضعفم بازی را نگاه خواهم کرد اما اکنون تنها چیزی که اهمیت دارد ریکاوری است. در تنیس بیشتر از چه چیزی لذت می‌برم؟ این که هیچ مصدومیتی نداشته باشم و آزادانه جابه‌جا شوم و بدون احساس درد بازی کنم. اتفاقی که می‌افتد این است که هر روز با انگیزه و برای رسیدن به اهدافی که تعیین کرده‌ام، تمرین می‌کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار