29/04/2024

شاپووالوف و رافائل نادال ، کانادا و اسپانیا را به فینال دیویس کاپ رساندند

  • توسط مینا
  • 25/11/2019
  • 0

شاپووالوف موفق شد تا کانادا را پیروز نبرد با روسیه کند و رافائل نادال هم بار دیگر روز شنبه به اسپانیا کمک کرد تا با نتیجه ۲-۱ بریتانیا را از پیش‌رو بردارد و برای دهمین بار در تاریخ به فینال دیویس کاپ برسد.

درخشش رافائل نادال برای اسپانیا

زوج رافائل نادال و فلیسیانو لوپز از اسپانیا در دیدار تعیین کننده سری، به سختی و با نتایج ۷-۶ و ۷-۶ موفق به پیروزی مقابل زوج جیمی ماری و نیل اسکوپسکی از بریتانیا شدند؛ نادال برای دومین بار پیاپی ناچار به حضور در دیدار دوبل و سومِ یک سری در این رقابت‌ها شد. پیش از این، نادال (که هر چهار دیدار انفرادی این هفته‌اش را با پیروزی پشت سر گذاشته است) و مارسل گرانولرس، روز جمعه ماکسیمو گونزالز و لئوناردو مه‌یر را شکست دادند تا آرژانتین از گردونه رقابت‌ها کنار رود. رافا در مورد دیدار دوبل شنبه شب برابر بریتانیا گفت:

بازی بسیار نزدیکی بود و فکر می‌کنم به خوبی کارمان را در زمین انجام دادیم. فلی سروهای فوق العاده‌ای زد و به نظرم در مهمترین لحظات مسابقه از تمام توانش مایه گذاشت. ما از این پیروزی خیلی خیلی خوشحالیم، عصر هیجان‌انگیز و فراموش نشدنی‌ای را پشت سر گذاشتیم.

اسپانیا با وجود اینکه تلاش می‌کند برای ششمین بار به قهرمانی در دیویس کاپ برسد اما برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ است که موفق به کسب جواز حضور در فینال این رقابت‌ها شده است. ابتدا کایل ادموند، مرد سابق شماره چهارده دنیای تنیس موفق شد تا با نتایج ۶-۳ و ۷-۶ فلیسیانو لوپز را از پیش‌رو بردارد تا بریتانیا، سری را با قدرت هرچه تمام‌تر شروع کند. با این حال دنیل ایوانز برابر رافائل نادال حرفی برای گفتن نداشت و با نتایج ۶-۴ و ۶-۰ مغلوب مرد شماره یک دنیای تنیس شد تا سری، در عدد یک به تساوی برسد. هرچند که رافا نادال تنها تنیسور موثر عصر شنبه در کاخا ماجیکا نبود؛ دنیس شاپووالوف هم دیگر تنیسوری بود که در هر دو بخش انفرادی و دوبل موفق به پیروزی شد تا کانادا با نتیجه ۲-۱ روسیه را شکست دهد و برای اولین بار در تاریخ دیویس کاپ به فینال این مسابقات صعود کند. آندری روبلف روس به عملکرد فوق العاده‌اش در هفته جاری ادامه داد و موفق شد تا در نخستین دیدار از سریِ نیمه نهایی، با نتایج ۶-۴ و ۶-۴ مقابل واسک پوسپیسیل کانادایی به پیروزی برسد. جالب اینکه روبلف هر چهار دیدار انفرادی این هفته‌اش را با پیروزی پشت سر گذاشته و تنها یک ست از دست داده است.

رافائل نادال

با این حال، شاپووالوف امید را به اردوی تیم کشورش برگرداند و با نتایج ۶-۴، ۴-۶ و ۶-۴ مرد شماره یک تنیس روسیه یعنی کارن خاچانوف را شکست داد تا سری به دیدار سرنوشت‌سازِ سوم کشیده شود. بار دیگر این زوج دنیس شاپووالوف و واسک پوسپیسیل بود که با نتایج ۶-۳، ۳-۶ و ۷-۶ زوج کارن خاچانوف و آندری روبلف را از پیش‌رو برداشت. تیم دوبل روسیه در حالی این مسابقه را واگذار کرد که روز جمعه زوج نواک جوکوویچ و ویکتور تروشکی را شکست داده بود تا صربستان در مرحله یک چهارم نهایی حذف شود. شاپووالوف در مصاحبه‌ای بعد از این بازی اظهار کرد:

به سختی می‌توانم کلماتی را برای توصیف احساساتم پیدا کنم. هفته سختی را پشت سر گذاشتیم و در این مسیر، فوق العاده عمل کردیم. این در حالی بود که من و واسک در سطح جدیدی بازی می‌کردیم. دیدن چنین عملکرد خوبی در بازی‌های دوبل باورنکردنی است.

دیدار فینال دیویس کاپ بین اسپانیا و کانادا، از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روز یکشنبه، در ورزشگاه مانولو سانتانای شهر مادرید اسپانیا برگزار می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار