29/03/2024

جان ایسنر برای دهمین سال متوالی، فصل را در جمع ۲۰ تنیسور برتر به پایان برد

  • توسط مینا
  • 25/11/2019
  • 0

جان ایسنر آمریکایی بخش قابل توجهی از پیش فصل ۲۰۲۰ را در دالاس پشت سر خواهد گذاشت.

حضور جان ایسنر در جمع برترین های تنیس

تنها چهار تنیسور از ۲۰ نفر برتر رنکینگ جهانی تنیس مردان هستند که در ۱۰ سال اخیر جزو ۲۰ تنیسور اول این رتبه‌بندی بودند؛ به‌جز بیگ تری که شامل رافائل نادال، نواک جوکوویچ و راجرر فدرر می‌شود، جان ایسنر آمریکایی که با وجود سه ماه دوری از میادین به دلیل شکستگی پا، سال ۲۰۱۹ را در رده نوزدهم رنکینگ جهانی به پایان برد، چهارمین نفر به شمار می‌رود. او در گفت و گویی اظهار کرد:

از اتفاق پیش آمده بسیار خوشحالم و به خودم افتخار می‌کنم. این‌ها چیزهایی هستند که اگر به من بگویید به شما می‌خندم؛ یعنی اگر بگویید که فقط یک بار سال را در جمع ۲۰ تنیسور برتر جهان به پایان بردم، بسیار خوشحال خواهم شد. اما در حقیقت در ده سال اخیر موفق به انجام این کار شدم و قطعا رخ دادن چنین مسئله‌ای به ثبات و زمان گذاشتن نیاز دارد.

جان ایسنر برای اولین بار، در تاریخ اول مارس ۲۰۱۰ به جمع ۲۰ تنیسور برتر جهان راه یافت و از آگوست ۲۰۱۱ هرگز از جمع تنیسورهای برتر دنیای تنیس جدا نشده است. وی افزود:

فکر می‌کنم مهم‌ترین دلیلی که آمادگی من در ۱۰ سال اخیر را به همراه داشته سلامتی‌ام بوده است. این قطعا یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که من برای مدتی طولانی در جمع ۲۰ تنیسور برتر جهان قرار داشتم و قطعا از به‌ دست آوردن چنین افتخاری خشنودم. من به سختی کار می‌کنم تا آمادگی بدنی‌ام را حفظ کنم و بتوانم تا آنجا که ممکن است در زمین بازی برای پیروزی تلاش کنم. انجام دادن چنین کاری در طول ۱۰ سال متمادی به قدری بزرگ است که به افتخار خودم، کلاه از سر بردارم.

جان ایسنر

این تنیسور ۳۴ ساله، سال پرماجرایی را پشت سر گذاشته است. نخستین فرزند او به‌ نام هانتر گریس، روز پانزدهم سپتامبر ۲۰۱۸ به دنیا آمد. ایسنر در ماه مارس امسال برای دومین سال متوالی به فینال اوپن میامی راه یافت اما در دیدار برابر راجر فدرر، پایش شکست. ایسنر بعد از سه ماه دوری از میادین، با قهرمانی در نیوپورت، پانزدهمین جامش در سری رقابت‌های ATP Tour را به دست آورد. او همچنین اعلام کرد که همسرش دومین فرزندشان را باردار است و جان هابس، در بیستم اکتبر امسال به دنیا آمد. بعد از آن، ایسنر حضورش در جمع ۲۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی را برای دهمین فصل متوالی قطعی کرد. او گفت:

سال پراتفاق و شلوغی بود. در طول این مدت دخترمان به دنیا آمد و سپس مَدی بازهم باردار شد. علاوه بر این تلاش کردم تا با وجود تمامی این اتفاق‌ها روی تنیسم تمرکز کنم. گرچه سختی‌های زیادی را تحمل کردم اما به هیچ وجه این‌ها را با چیز دیگری عوض نمی‌کنم. پرمشغله بودن چیز خوبی است و مطمئنا من، تیمم و علی‌الخصوص همسرم به خوبی از پس مشکلاتی که داشتیم بر آمدیم. در حال حاضر خانواده خوبی را تشکیل دادیم و حالا همسرم حداقل برای مدتی نباید باردار شود تا بچه‌های کوچکمان اندکی بزرگ شوند و من هم زمانی برای تمرین کردن پیدا کنم.

ایسنر فصل ۲۰۲۰ را با شرکت کردن در مسابقات ATP Cup آغاز خواهد کرد؛ او که رهبری تیم ایالات متحده آمریکا را به عهده دارد در گروه چهارم این رقابت‌ها در شهر پرتِ استرالیا حاضر خواهد شد. جان در این‌باره گفت:

فکر می‌کنم من و بسیاری از تنیسورهای جهان برای آغاز این مسابقات جدید هیجان‌زده هستیم. به نظرم پیش‌ فصل خوبی در پیش دارم و بیشتر وقتم را در دالاس سپری خواهم کرد و علاوه بر توجهم به خانواده، برای حفظ آمادگی جسمانی‌‌ام نیز تلاش خواهم کرد. تورنمنت جذابی را در پیش‌رو داریم و حضورمان در چندین مسابقه قطعی است؛ این در حالی است که طی سه، چهار سال اخیر مشکلات زیادی را در نخستین گرند اسلم فصل در استرالیا داشتم. تطبیق‌پذیری دوباره با شرایط موجود در زمین بازی اندکی زمان می‌برد و خوشحالم که کارمان را با حضور در ATP Cup شروع خواهیم کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار