26/04/2024

لحظات دشوار اردوی اسپانیا در جام دیویس پس از درگذشت پدر روبرتو باوتیستا

  • توسط مینا
  • 25/11/2019
  • 0

رافائل نادال پس از پیروزی برابر بریتانیا، درباره فضای احساسی حاکم بر اردوی تیم اسپانیا در مسابقات این هفته جام دیویس صحبت کرده است. وی در خصوص درگذشت پدر روبرتو باوتیستا سخن گفت.

درگذشت پدر روبرتو باوتیستا

رافا نادال اعتراف کرد که اعضای تیم اسپانیا پس از سپری کردن یک آخر هفته بسیار دشوار در طول مسابقات دیویس کاپ از نظر احساسی تخلیه شده‌اند. این اتفاق پس از آن رخ داد که روبرتو باوتیستا آگوت به دلیل مرگ پدرش مجبور شد اردوی تیم را ترک کند. تیم اسپانیا حالا برای اولین ‌بار از سال ۲۰۱۲ به این سو موفق شده مجوز حضور در دیدار نهایی را کسب کند. این دستاورد پس از آن تحقق یافت که ماتادورها در مرحله نیمه نهایی تیم بریتانیا را با نتیجه دو بر یک از پیش رو برداشتند. بریتانیا بدون حضور اندی ماری نتوانست به دیدار نهایی راه پیدا کند. نادال حالا و پس از آنکه دیدار برابر بریتانیا با پیروزی به پایان رسید درباره هفته احساسی که خود و هم‌تیمی‌هایش پشت سر گذاشتند صحبت کرده است. نادال درباره اینکه رسیدن به بازی فینال برای آنها چه معنایی دارد صحبت کرده است:

لحظات احساسی بسیاری در اردوی ما وجود داشت. راستش را بخواهید، هر روز این هفته ما با مسائل مختلفی روبه‌رو شدیم. من صبح امروز و در ساعت ۴:۲۴ دقیقه صبح وارد اتاق خودم شد. دو روز پیش، پدر روبرتو باوتیستا آگوت از دنیا رفت. امروز هم به همین خاطر حال پابلو و مارسل خیلی خوب نبود. پس ما باید یک راه پیدا می‌کردیم. ما می‌دانستیم که قرار است در این دیدار یک نبرد بسیار دشوار داشته باشیم و همچنین شانس چندان بالایی برای پیروزی نخواهیم داشت. امروز و بابت جایگاهی که اکنون در آن قرار داریم نمی‌توانیم از این خوشحال‌تر باشیم.

روبرتو باوتیستا

نادال پس از آنکه در دیدار انفرادی خود برابر دن ایوانز به پیروزی رسید، حساب کار را در مجموع برای تیمش به تساوی کشاند. این اتفاق در حالی رخ داد که کایل ادموند بریتانیایی برابر دیگر نماینده اسپانیا یعنی فلسیانو لوپز به پیروزی رسید تا تکلیف این نبرد حساس را بازی دوبل تعیین کند. در دیدار دوبل اما جیمی ماری و نیل اسکوپسکی از قدرت لازم برای غلبه بر تیم نادال و لوپز برخوردار نبودند. این بدان معناست که تیم امیدوار بریتانیا دیگر قادر نخواهد بود قهرمانی شیرین سال ۲۰۱۵ خود را امسال هم تکرار کند. اما نادال در ادامه حرف‌های خود گفت:

مردم همیشه پاسخ می‌دهند اما شما هم باید به آنها کمک بکنید و تنها راه برای کمک کردن به آنها برای مشارکت این است که چیزی را که می‌خواهند (بازی زیبا) در زمین نشان بدهید. این بار باید این کار را بیشتر انجام می‌دادیم. هواداران فوق‌العاده هستند، جو حاکم بر مسابقات شکست‌ناپذیر است و ما تنها کاری که می‌توانیم در قبال این حمایت انجام بدهیم این است که از تماشاگران تشکر کنیم. داشتن این حمایت به آن آدرنالین اضافه‌ای را می‌دهد که دقیقا به آن نیاز داریم.

نادال سپس این پیروزی را به روبرتو باوتیستا آگوت، دیگر بازیکن تیم بریتانیا تقدیم کرد. همانطور که در ابتدا هم گفته شد، پدر باوتیستا آگوت در ابتدای هفته جاری از دنیا رفت. مرد شماره یک تنیس جهان در رابطه با این موضوع گفت:

این پیروزی تقدیم به روبرتو باوتیستا آگوت و کسانی که آنها را دوست دارد تقدیم می‌شوند. آنها اکنون لحظات دشواری را سپری می‌کنند. او یک شخص بسیار قوی است و مجبور بوده در شرایط دشواری زندگی کند و حتی حالا هم با همین وضعیت برای ما پیام حمایتی می‌فرستاده است. امیدوارم او برای بازگشت قدرتش را داشته باشد. تنها کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم این است که برای او آرزوی قوی بودن داشته باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار