26/04/2024

رافائل نادال برای پنجمین بار مرد شماره یک تنیس جهان شد

  • توسط ملیسا
  • 25/11/2019
  • 0

رافائل نادال به‌ عنوان مرد شماره یک تنیس دنیا در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و برای پنجمین بار در طول دوران حرفه‌ای خود صدرنشین نهایی رده بندی جهانی لقب گرفت.

رافائل نادال بر قله دنیای تنیس

رافائل نادال بر قله دنیای تنیس
پیش از این نادال توانسته بود چهار بار دیگر این عنوان مهم را از آن خود کند تا اینکه نواک جوکوویچ صربستانی از راه رسید و رکوردها را جابه جا کرد. نادال که پس از چند سال به صدر جدول رده بندی جهانی رسید، در سال ۲۰۱۹ توانست موفق‌تر از قبل عمل کند و با چند لغزش نواک جوکوویچ بعد سال‌ها این رتبه از دست نوله برباید. پس از پیروزی رافائل نادال در برابر استفانوس سیتسیپاس در مرحله گروهی مسابقات فینال تور جهانی، تنیس‌باز اسپانیایی طی مراسمی جام صدرنشین نهایی سال ۲۰۱۹ را از دست کریس کرمود رییس اتحادیه تنیس‌ مردان دریافت کرد. این برای پنجمین بار است که نادال موفق می‌شود سال را در رتبه یک به پایان برساند که از این حیث در کنار جوکوویچ، فدرر و کانرز قرار می‌گیرد. رکورد صدرنشینی نهایی اما در اختیار پیت سمپراس اسطوره آمریکایی تنیس جهان است که شش مرتبه به این افتخار نائل آمده است. نادال ۳۳ ساله هم‌چنین مسن‌ترین بازیکنی است که موفق به انجام این کار می‌شود. او پس از صدرنشینی در رده بندی جهانی و تبدیل شدن به مرد شماره یک تنیس دنیا در مصاحبه خود گفت:

از اینکه در این سن و سال توانستم دوباره به این رتبه مهم دست پیدا کنم بسیار خوشحال هستم. سال ۲۰۱۹ با همه مصدومیت‌هایی که برای من در پی داشت ولی با شرایط مناسبی به پایان رسید و امتیازات مهمی کسب کردم. همین کسب امتیاز باعث شد تا دوباره بتوانم طعم تبدیل شدن به مرد شماره یک تنیس دنیا را بچشم و موفق شوم. این موفقیت را مدیون تمام کسانی هستم که در این راه به من کمک کردند تا به جایگاهی که قرار دارم برسم و از همه تشکر می‌کنم.

رافائل نادال، بعد از فدرر، بیشترین قهرمانی در مسابقات گرند اسلم را تجربه کرده است. ۱۲ قهرمانی در اپن فرانسه که یک رکورد محسوب می شود، او را به پادشاه خاک معروف کرده است. مرد اسپانیایی همچنین ۳ قهرمانی در اپن آمریکا، ۲ قهرمانی در ویمبلدون و یک قهرمانی در اپن استرالیا را نیز تجربه کرده است. نادال رکورددار قهرمانی در مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی است. او تا به حال ۳۴ بار قهرمان این مسابقات شده است. نادال نیز مثل فدرر، در دو مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سابقه قهرمانی ندارد. مسترز میامی و مسترز پاریس. ماتادور تا به اینجا ۸۲ قهرمانی در مسابقات مختلف را تجربه کرده است. نادال قهرمانی در بخش تک نفره المپیک را هم تجربه کرده است، افتخاری که هنوز فدرر و جوکوویچ به آن نرسیده اند (فدرر در بخش دو نفره سابقه قهرمانی دارد). نادال تا به امروز، ۱۹۶ هفته در صدر رنکینگ ATP قرار داشته است. او همچنین ۵۹ قهرمانی در زمین خاک به دست آورده است که یک رکورد به شمار می رود. رکورد دیگر نادال، ۸۱ پیروزی متوالی در زمین خاک است که بیشترین پیروزی در یک زمین تنیس، در عصر جدید است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار