02/05/2024

رافائل نادال ، ۲۰۰امین هفتۀ صدرنشینی خود در رنکینگ تنیس مردان را جشن گرفت

  • توسط سروش
  • 27/11/2019
  • 0

در جدیدترین رده‌بندی جهانی تنیس مردان، رافائل نادال بار دیگر در صدر این رنکینگ قرار گرفت تا ۲۰۰امین هفتۀ صدرنشینی خود را پشت سر بگذارد.

صدرنشینی رافائل نادال در رنکینگ جهانی تنیس

سه هفته قبل و در تاریخ چهارم نوامبر بود که رافائل نادال موفق شد پس از گذشت یک سال، مجدداً به صدر رنکینگ جهانی تنیس مردان برگردد. تنیسور ۳۳ سالۀ اسپانیایی که این فصل درخشش فوق‌العاده‌ای در تورنمنت‌های حرفه‌ای تنیس داشت، توانست گوی سبقت را از نواک جوکوویچ در صدر جدول رده‌بندی تنیس مردان برباید و بار دیگر بر تخت پادشاهی ATP تکیه زند. نادال یک سال قبل و در حالی که از ابتدای دوران حرفه‌ایش به مدت ۱۹۶ هفته در صدر این فهرست قرار داشت، جای خود را به نواک جوکوویچ، تنیسور سرشناس صربستانی داد و در تاریخ چهارم نوامبر ۲۰۱۹ توانست مجدداً و برای یکصد و نود و هفتمین بار تنیسور اول دنیا در رده‌بندی جهانی مردان شناخته شود. حال پس از گذشت سه هفته مداوم که صدرنشینی رافا ادامه پیدا کرده او برای دویست‌اُمین بار می‌تواند این رده را جشن بگیرد. نادال به عنوان دومین تنیسور مسن پس از راجر فدرر (۳۶ سال در ۲۰۱۸) و از سال ۱۹۷۳ به حساب می‌آید که در این سن و سال توانسته به ردۀ نخست رنکینگ مردان برسد.

سلطان زمین‌های خاک رس، همچنین موفق شد برای پنجمین بار سال را با رتبۀ شمارۀ یک جهان به پایان برساند تا در کنار راجر فدرر، نواک جوکوویچ و جیمی کانرز از این حیث قرار گیرد. پیش از این نادال توانسته بود در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ فصل را با ردۀ نخست دنیا به اتمام برساند. از سال ۱۹۷۳ تاکنون که رده‌بندی جهانی تنیس مردان شکل گرفته است، تنها پنج بازیکن شناخته شدۀ تاریخ توانسته‌اند بالاتر از نادال و بیش از ۲۰۰ بار، صدرنشینی این رنکینگ را تجربه نمایند. در صدر این فهرست، راجر فدرر سوئیسی با ۳۱۰ هفته قرار دارد. پس از استاد سوئیسی، پیت سمپراس (۲۸۶ هفته)، نواک جوکوویچ (۲۷۵ هفته)، ایوان لندل (۲۷۰ هفته) و جیمی کانرز (۲۶۸ هفته) قرار گرفته‌اند. در بخش زیر می‌توانید نفرات برجسته تاریخ تنیس در تعداد صدرنشینی و همچنین تداوم هفته‌هایی که آن‌ها در صدر این جدول قرار داشته‌اند را مشاهده فرمایید.

رافائل نادال

۱. راجر فدرر

تعداد هفته‌های صدرنشینی: ۳۱۰ هفته
تعداد هفته‌های تداوم صدرنشینی: ۲۳۷ هفته

۲. پیت سمپراس

تعداد هفته‌های صدرنشینی: ۲۸۶ هفته
تعداد هفته‌های تداوم صدرنشینی: ۱۰۲ هفته

۳. نواک جوکوویچ

تعداد هفته‌های صدرنشینی: ۲۷۵ هفته
تعداد هفته‌های تداوم صدرنشینی: ۱۲۲ هفته

۴. ایوان لندل

تعداد هفته‌های صدرنشینی: ۲۷۰ هفته
تعداد هفته‌های تداوم صدرنشینی: ۱۵۵ هفته

۵. جیمی کانرز

تعداد هفته‌های صدرنشینی: ۲۶۸ هفته
تعداد هفته‌های تداوم صدرنشینی: ۱۶۰ هفته

۶. رافائل نادال

تعداد هفته‌های صدرنشینی: ۲۰۰ هفته
تعداد هفته‌های تداوم صدرنشینی: ۵۶ هفته

رافائل نادال در طول سال ۲۰۱۹ موفق به کسب چهار قهرمانی ارزشمند در تورهای حرفه‌ای ATP شده است. دو قهرمانی گرند اسلم‌های اوپن فرانسه (رولان گاروس) و یو اس اوپن و همچنین دو قهرمانی در مسترزهای رم ایتالیا و راجرز کاپ کانادا از دستاوردهایِ ماتادور در این فصل بوده است. رافا همچنین موفق به ثبت آمار ۵۸ پیروزی و ۷ شکست در سال ۲۰۱۹ شده است. او در سه فینال گرند اسلم‌ها نیز حضور یافته که در فینال اوپن استرالیا وی مغلوب نواک جوکوویچ صربستانی شده بود. تنیس باز متولد ایالت مایورکای اسپانیا، برای نخستین بار در سن ۲۲ سالگی و تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۰۸ توانسته بود به صدر جدول رده‌بندی تنیس مردان برسد. او ۴۶ هفتۀ متوالی نیز این جایگاه را تا ۵ جولای ۲۰۰۹ در اختیار داشت. رافائل نادال هم‌اکنون با ۹,۹۸۵ و ۸۴۰ امتیاز اختلاف نسبت به نواک جوکوویچ (۹,۱۴۵) درصدر جدول رده‌بندی ATP قرار گرفته و با توجه به هفته‌های باقی‌مانده پایان سال که دیگر شاهد هیچ تورنمنتی نخواهیم بود، رافا می‌تواند به راحتی صدرنشینی خود را تداوم بخشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار