19/04/2024

از اشلی بارتی تا اوساکا؛ حضور ۶ تنیسور برتر زن دنیا در تنیس بریزبن استرالیا

  • توسط سروش
  • 27/11/2019
  • 0

شرکت ستاره‌های مطرحی همچون اشلی بارتی و ونوس ویلیامز در تورنمنت بین‌المللی بریزبن مسجل شده است. رویدادی که برای اولین بار شاهد برگزاری آن در شهر بریزبن استرالیا خواهیم بود.

حضور اشلی بارتی در تنیس بریزبن استرالیا

کشور استرالیا در اولین ماه سال جدید میلادی، میزبان بزرگترین تورنمنت‌های تنیس در بخش آقایان و بانوان می‌باشد. از رویداد جدید ATP CUP گرفته تا تورنمنت بزرگ و مهمی چون اوپن استرالیا، همگی در این سرزمین به انجام می‌پذیرد. حال شهر بریزبنِ استرالیا، پذیرای تعدادی از برترین تنیسورهای زن جهان در ماه ژانویه خواهد بود تا به نوعی در کنار رقابت‌های اوکلند نیوزلند، استارت مسابقات حرفه‌ای زنان از این دو شهر کلید بخورد. شش تنیسور از جمع ۱۰ بازیکن برتر رنکینگ جهانی WTA حضورشان در این رقابت‌ها مسجل شده است. اشلی بارتی که خود زادۀ شهر سیدنی استرالیاست، یکی از همین ستاره‌ها قلمداد می‌شود که در تورنمنت بریزبن حضور خواهد یافت. اشلی بارتی که در حال حاضر برترین تنیسور زن دنیا در رده‌بندی جهانی تنیس به حساب می‌آید، سال ۲۰۱۹ را رویایی به اتمام رساند. این تنیسور استرالیایی با پیروزی برابر الینا اسویتولینا از اوکراین موفق شده بود به اولین قهرمانی خود در مسابقات پایان فصل زنان برسد و صاحب جایزه ۴.۴۲ میلیون دلاری این تورنمنت شود. او همچنین به مقام قهرمانی گرند اسلم اوپن فرانسه (رولان گاروس) نیز دست یافته تا سال جاری را با کسب چهار عنوان قهرمانی به پایان برساند. بارتی دو هفته قبل نیز در قالب تیم زنان استرالیا در مسابقات فد کاپ نیز حاضر بود که در نهایت با شکست مقابل فرانسه و کریستینا ملادنوویچ به مقام دوم این رقابت‌ها بسنده کرد.

به غیر از بارتی، حضور کارولینا پلیسکووا با ردۀ شمارۀ ۲ دنیا از جمهوری چک و نائومی اوساکا با رنکِ شمارۀ ۳ جهان از ژاپن نیز در بریزبن قطعی شده است تا بدین‌ترتیب شاهد حضور هر سه تنیسور برتر رده‌بندی زنان در این مسابقات باشیم. از دیگر چهره‌های شاخص تنیس زنان که در تورنمنت بین‌المللی بریزبن شرکت خواهند کرد، می‌توان به الینا اسویتولینا از اوکراین، پترا کوویتوا از جمهوری چک و کیکی برتنز هلندی اشاره کرد تا شاهد شرکتِ شش تنیسور برتر رنکینگ در این شهر باشیم. همچنین آنجلیک کربر آلمانی (قهرمان مسابقات گرند اسلم ویمبلدون در سال ۲۰۱۷) و سامانتا استوسور نیز در این مسابقات حاضر خواهند بود. روز سه شنبه (۲۶ نوامبر) تایید شد که ونوس ویلیامز، قهرمان چند دورۀ گرند اسلم‌ها نیز با وایلدکارت (دعوت افتخاری) در تورنمنت بریزبن شرکت می‌کند. رویداد بین‌المللی بریزبن استرالیا به مدت هفت روز و از تاریخ ششم تا دوازدهم ماه ژانویه در این شهر برگزار خواهد شد.

اشلی بارتی

ونوس ویلیامز پس از اینکه حضورش در این مسابقات با وایلدکارت قطعی شده است، در مصاحبه‌ای کوتاه دراین‌باره گفت:

پس از سال‌ها حضور در تورنمنت‌های مختلف، اینکه در یک رویداد جدید شرکت می‌کنید، اتفاق خوبی خواهد بود. ما می‌توانیم در مسابقات و شهری جدید حضور پیدا کنیم. در این مسابقات، بازیکنان شاخصی شرکت می‌کنند و بنابراین من هم دوست دارم که در این بازی‌ها حاضر باشم. می‌دانم که هوا در ماه ژانویه در استرالیا گرم خواهد بود و این دقیقاً شرایطی است که ما را برای حضور در تورنمنتی همچون اوپن استرالیا هم آماده می‌سازد.

از سوی دیگر، مارک هندلی، مدیر برگزار کنندۀ مسابقات بریزبن هم دربارۀ چشم‌انداز این رقابت‌ها صحبت کرده است و قول داده که این تورنمنت، هیجان زیادی را به بازیکنان و علاقه‌مندان به ورزش تنیس خواهد بخشید. او می‌گوید:

برای اینکه بتوانید زمینۀ حضور تنیسورهایی چون ونوس، سم و الینا را در این تورنمنت مهیا سازید، باید از جاذبه‌ها و زیبایی‌های شهر بریزبن برای آن‌ها سخن بگویید. بازیکنان در ابتدای فصل و پس از یک استراحت خوب و کافی به اینجا می‌رسند و ما مشتاقاته منتظر ارائۀ بهترین نمایشِ برترین تنیسورهای زن جهان در اینجا خواهیم بود.

گفتنی است در سال ۲۰۱۹، کارولینا پلیسکووا از جمهوری چک با پیروزی ۲-۱ مقابل لیزا سورنکو موفق به کسب مقام قهرمانی این تورنمنت بین‌المللی شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار