28/04/2024

کارولینا پلیسکووا ، دنیل والوردو را به عنوان مربی جدیدش استخدام می‌کند

  • توسط سروش
  • 27/11/2019
  • 0

به نظر می‌رسد در ابتدای سال جدید، شاهد تغییراتی در کادر مربی‌گری کارولینا پلیسکووا ، فوق ستارۀ چکی دنیای تنیس باشیم.

کارولینا پلیسکووا به دنبال مربی جدید

کارولینا پلیسکووا که سال ۲۰۱۹ را پشت سر اشلی بارتی به عنوان نفر دوم رده‌بندی جهانی تنیس زنان پشت سر گذاشت، دیگر قصد ادامۀ همکاری با کانچیتا مارتینز را نخواهد داشت. در چند ماه اخیر، پلیسکووا به هیچ وجه درخشش سابق خود را نداشته و معمولاً سایه‌ای از او را در تورنمنت‌های مختلف شاهد بوده‌ایم. شاید همین ناکامی‌ها‌ باعث شده تا او بخواهد یک فرد جدید را به عنوان مربی‌اش در فصل جدید رقابت‌های تنیس، انتخاب نماید. دنیل والوردو انتخاب پلیسکووا در این راه خواهد بود و اولگا ساچوکو که با پلیسکووا در اوپن ژنگژو چین نیز کار کرده بود، بخشی از این کادر فنی را شکل خواهند داد. پلیسکووا که چهره‌ای شناخته شده در جهان تنیس به حساب می‌آید، برای یک شروع جدید در سال ۲۰۲۰ می‌خواهد به سراغ دنیل والوردو و اولگا ساچوکو برود. ساچوکو اخیراً از مسابقات حرفه‌ای WTA اعلام بازنشستگی کرده و حال قصد دارد در شغلی جدید و با پلیسکووا بار دیگر به میادین تنیس بازگردد. پلیسکووا سال ۲۰۱۹ را با مارتینز شروع کرده بود، جایی که او در مسابقات اوپن استرالیا و در مرحلۀ نیمه نهایی توانسته بود سرنا ویلیامز قهرمان ۲۳ دورۀ گرند اسلم‌ها را از پیش‌رو بردارد.

کانچیتا مارتینز، بازیکنی شناخته شده در دنیای تنیس به حساب می‌آید. او در سال ۱۹۹۴ موفق به فتح گرند اسلم ویمبلدون شده بود و سابقۀ قهرمانی در رقابت‌های دوبل زنان به همراه رنه استابس را هم در کارنامۀ خود می‌بیند. تنیسور برجستۀ جمهوری چک به همراه مارتینز به دور نیمه نهایی مسابقات پایان فصل شیسیدو شنزن چین هم راه یافته بود که در این مرحله با شکست برابر اشلی بارتی از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماند. تورنمنتی که در نهایت نیز با قهرمانی بارتی استرالیایی به پایان رسید. مارتینز و پلیسکووا اندکی پس از این شکست، جدایی رسمی خود را به عنوان مربی و بازیکن اعلام کرده بودند. اما سوابق درخشانِ دنیل والوردو نشان از انتخاب خوب تنیس باز اهل جمهوری چک می‌دهد. دنیل والوردو با ستاره‌ای چون اندی ماری در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ موفق به قهرمانی و کسب دو مدال طلایِ المپیک‌های لندن و ریو شده بود. توماس بردیچ با هدایت او به مقام نایب قهرمانی مسابقات ویمبلدون ۲۰۱۰ رسید و خوان مارتین دل پوتروی آرژانتینی هم با مربی چون والوردو توانسته بود در سال ۲۰۰۹ و رقابت‌های گرند اسلم یو اس اوپن به مقام قهرمانی برسد. گریگور دیمیتروف بلغار با دنیل والوردو در سال ۲۰۱۷ به مقام قهرمانی فینال‌های Nitto ATP لندن رسید و واورینکا هم با هدایت او سه قهرمانی گرند اسلم‌ها را در کارنامه‌اش می‌بیند.

کارولینا پلیسکووا

دنیل والوردو در بیانیه‌ای که در سایت رسمی کارولینا پلیسکووا در این باره منتشر کرده گفته است:

کارولینا بازیکن خوبی است و من مشتاقانه آمادۀ همکاری با او هستم. حضور در تورنمنت‌های WTA یک اتفاق جدید در دورۀ کاری‌ام به حساب می‌آید و من این چالش جدید را دوست دارم.

اما دیگر عضو کادر فنی مربی‌گری پلیسکووا، ستارۀ سابق بازنشستۀ زنان یعنی اولگا ساچوکو خواهد بود. او به همراه پلیسکووا در چند ماه اخیر در تورنمنت‌های آسیایی همچون ژنگژوی چین و همچنین گرند اسلم یو اس اوپن همکاری داشته است. میشل هردلیكا، همسر و مدیر برنامه‌های پلیسكووا دربارۀ همکاری کارولینا و اولگا ساچوکو می گوید:

آن‌ها مدت زمان زیادی است که از هنگام برگزاری تورهای WTA یکدیگر را می‌شناسند و رابطۀ خوبی با هم دارند.

اولین تورنمنتی که کارولینا پلیسکووا با کادر فنی جدیدش، دنیل والوردو و اولگا ساچوکو در آن حضور خواهد یافت، تورنمنت بین‌المللی بریزبن استرالیا می‌باشد که از تاریخ ششم تا دوازدهم ماه ژانویه برگزار می‌شود. رویدادی که پلیسکووا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در آن حضور خواهد یافت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار