29/03/2024

زوج آرینا سابالنکا و مرتنز، قهرمان مسابقات دوبل زنان یو اس اوپن شدند

  • توسط سروش
  • 09/09/2019
  • 0

زوج الیس مرتنز بلژیکی و آرینا سابالنکا که شانس چهارم قهرمانی در مسابقات یو اس اوپن در سال ۲۰۱۹ به حساب می‌آمدند، پایان درخشانی در آمریکا داشتند و در دو ست پیاپی با نتیجه مشابه ۷-۵ زوج ویکتوریا آزارنکای بلاروسی و اشلی بارتی استرالیایی را شکست دادند و به اولین گرند اسلمشان در بخش دوبل بانوان رسیدند.

قهرمانی زوج آرینا سابالنکا و مرتنز در دوبل زنان اوپن آمریکا

مرتنز در این‌باره گفت:

به نظرم از ابتدای فصل در کنار هم به فکر انجام چنین بازی‌هایی بودیم اما انتظار چنین دستاوردی را نداشتیم و از به دست آوردن آن خوشحالیم. به عنوان بازیکنان دوبل پیشرفت خوبی در کنار هم داشتیم.

مرتنز و آرینا سابالنکا با رکورد ۱۰ بازی بدون شکست، موفق شدند در تورنمت‌های دوبل آفتابی برنده شوند و به قهرمانی ایندین ولز و اوپن میامی برسند؛ آن‌ها در نیمه نهایی میامی با نتایج ۷-۶ و ۷-۵ برابر آزارنکا و بارتی به پیروزی رسیدند. این دو که به نیمه نهایی رولاند گاروس و یک چهارم نهایی ویمبلدون هم رسیده بودند موفق شدند تا در نیویورک به اولین فینالشان در یک گرند اسلم صعود کنند و با شکست آزارنکا و بارتی طی یک ساعت و ۳۶ دقیقه تاریخ‌سازی کنند. آرینا سابالنکا گفت:

اولین باری که در میامی مقابل آن‌ها بازی کردیم، بخاطر حرکات دیوانه‌باری که در سه گیم ابتدایی بازی انجام دادم، الیس از من خواهش کرد تا آرام‌تر باشم. امروز اما تلاش کردم تا روی همه امتیازات تمرکز کنم و بهترینِ خودم را در زمین نشان دهم. در مجموع روز بسیار خوبی را در فضای فوق العاده ورزشگاه پشت سر گذاشتیم.

در این باری سرویس‌ها نقشی کلیدی ایفا کردند و آزارنکا و بارتی با وجود ضربات وینر بیشتر و خطاهای کمتری که داشتند موفق به پیروزی در این دیدار نشدند. در حالی‌که زوج بارتی و آزارنکا از مجموع ۸ برک پوینت‌شان تنها دوبار موفق به برک کردن حریفشان شدند. مرتنز و سابالنکا از هر چهار شانسی که برای برک کردن حریفشان داشتند استفاده کردند.

آرینا سابالنکا مرتنز

مرتنز ادامه داد:

فکر می‌کنم مهم‌ترین دلیل برد ما ثبات بود. در ابتدای بازی در برگشت دادن توپ‌های آن‌ها خوب ظاهر نشدیم اما رفته رفته بهتر شدیم و تلاش کردیم تا تهاجمی‌تر کار کنیم. سابالنکا هم با شوت‌های خوبش امتیازات مهمی به دست آورد.

آزارنکا و بارتی در ابتدا بعد از بک‌هند دیدنی آزارنکا در گیم سرو مرتنز برتری را به دست گرفتند و نتیجه بازی را ۳-۱ کردند. مرتنز و آرینا سابالنکا خیلی زود به بازی برگشتند؛ ابتدا بارتی در گیم سروش دبل فول کرد و سپس سابالنکا از دو برک پوینت گیم بعدش استفاده کرد تا نتیجه بازی ۴-۳ شود. بارتی که سال گذشته به همراه کوکو واندوگ قهرمان بخش دوبل یو اس اوپن شده بود با امتیاز سرویس‌هایش نتیجه را ۵-۴ کرد اما سابالنکا در گیم سروش بازی را ۵-۵ مساوی کرد. در گیم بعدی سابالنکا و مرتنز موفق شدند بازهم رقیبانشان را برک کنند تا نتیجه بازی ۶-۵ شود.

در گیم بعدی با وجود خطرساز شدن بارتی و آزارنکا اما این زوج بلژیکی-بلاروسی میدان بود که با پیروزی در این گیم برنده ست نخست بازی شد. هر دو تیم در گیم‌های ابتدایی ست دوم برک شدند. در حالی‌که بازی با نتیجه ۴-۳ در گیم سرو مرتنز دنبال می‌شد، بارتی و آزارنکا با نتیجه ۴۰-۰ پیش افتادند اما سابالنکا و مرتنز هر چهار برک پوینت حریفشان را دفع کردند تا نتیجه بازی را ۴-۴ کنند. با وجود اینکه بازی ۵-۵ در جریان بود، مرتنز و سابالنکا بار دیگر نتیجه ۴۰-۱۵ را برگرداندند و در آن گیم به پیروزی رسیدند. در نهایت با اسمَش بلند آزارنکا، مرتنز و سابالنکا در گیم دوازدهمِ ست دوم هم به پیروزی رسیدند تا قهرمان یو اس اوپن ۲۰۱۹ شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار