25/04/2024

از سرنا ویلیامز تا کیز؛ ۵ بانویی که باید مسابقاتشان در اوپن آمریکا را دید

  • توسط سروش
  • 25/08/2019
  • 0

در این مطلب به پنج بانوی تنیسوری می پردازیم که شانس بالایی برای قهرمانی در اوپن آمریکا دارند و نباید از بازی های آن ها در فلاشینگِ نیویورک چشم برداشت. در این بین نام تنیسور پرافتخار بانوان، سرنا ویلیامز هم حضور دارد.

از سرنا ویلیامز تا سیمونا هالپ؛ مدعیان تنیس اوپن آمریکا

نائومی اوساکا

نائومی اوساکای ۲۱ ساله، بانوی شماره یک تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی اوپن آمریکا محسوب می شود که سال گذشته در فینال این رقابت ها سرنا ویلیامز آمریکایی را شکست داد. او این قهرمانی اش را به دلیل درگیری سرنا ویلیامز با سرداور مسابقه و دریافت جریمه از او “تلخ و شیرین” توصیف کرد. اوساکا همچنین با قهرمانی در اوپن استرالیای امسال بعد از سرنا ویلیامز در سال ۲۰۱۵، به اولین تنیسوری تبدیل شد که برنده دو گرند اسلم متوالی می شود.

اشلی بارتی

اشلی بارتی استرالیایی و ۲۳ ساله در اوپن فرانسه امسال اولین گرند اسلمش را به دست آورد. او همچنین بعد از مارگارت کورت در سال ۱۹۷۳، به نخستین استرالیایی تبدیل شد که قهرمان رولاند گاروس می شود. بارتی که بانوی شماره دوی تنیس جهان است، در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب دو جام دیگر هم شده است؛ اولی در زمین سخت میامی و دومی در چمن بیرمنگام. او پس از اینکه به دومین استرالیایی تبدیل شد که پس از ایوون گولاگونگ به رنکینگ اول جهانی می رسد، ماه گذشته تا دور چهارم ویمبلدون هم پیش رفت.

اوپن آمریکا اشلی بارتی

سیمونا هالپ

سیمونا هالپ رومانیایی و ۲۷ ساله، ماه گذشته قهرمان ۲۳ دوره گرند اسلم ها سرنا ویلیامز را پس از اینکه در ۱۰ مصاف قبلی اش به تنها یک پیروزی رسیده بود، شکست داد و به قهرمانی ویمبلدون رسید. هالپ پیش از این یک گرند اسلم دیگر را با قهرمانی در اوپن فرانسه به دست آورده بود. بهترین نتیجه او در اوپن آمریکا به سال ۲۰۱۵ بر می گردد که تا نیمه نهایی پیش رفت؛ او حالا با رنکینگ چهار جهانی پا به نیویورک می گذارد.

سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز که سابقه ۲۳ قهرمانی گرند اسلم را در کارنامه دارد، بار دیگر این شانس را دارد که رکورد مارگارت کورت استرالیایی را بشکند. این تنیسور ۳۷ ساله آمریکایی در حال حاضر نفر هشتم رنکینگ جهانی است و با شش قهرمانی در یو اس اوپن در کنار کریس اورت رکورد دار است؛ ویلیامز علاوه بر این سابقه هفت قهرمانی در اوپن استرالیا، هفت قهرمانی در ویمبلدون و سه قهرمانی در اوپن فرانسه را هم دارد. سرنا ویلیامز پس از قهرمانی در اوپن استرالیای ۲۰۱۷ و از وقتی که در هنگام برگزاری اوپن آمریکا ۲۰۱۷ مادر شده دیگر برنده هیج گرند اسلمی نشده است. بیشترین دوره قهرمان نشدن ویلیامز در یک گرند اسلم به یو اس اوپنی مربوط می شود که او از ۲۰۱۴ به بعد در آن قهرمان نشده است؛ سرنا در نیمه نهایی یو اس اوپن ۲۰۱۵ به روبرتا وینچی ایتالیایی باخت، در نیمه نهایی یو اس اوپن ۲۰۱۶ مقابل کارولینا پلیسکووا شکست خورد و در یو اس اوپن ۲۰۱۷ به سبب تولد دخترش الکسیس در این مسابقات شرکت نکرد. سرنا سال گذشته به فینال یو اس اوپن رسید که پس از درگیری با سرداور و دریافت جریمه یک گیمه از کارلوس راموس، نتیجه را به نائومی اوساکای ژاپنی واگذار کرد.

سرنا ویلیامز

مدیسون کیز

این تنیسور آمریکایی که هفته گذشته قهرمان مسترز سینسیناتی شد به رده هشتم رنکینگ جهانی صعود کرده و برای اولین بار پس از ژوئن ۲۰۱۸ بین ۱۰ تنیسور برتر جهان قرار گرفته است. مدیسون کیز برای قهرمانی در سینسیناتی راه سختی را پشت سر گذاشت و گاربینیه موگوروسا، ونوس ویلیامز، اسوتلانا کوزنتسووا و سیمونا هالپ را شکست داد. او در یو اس اوپن ۲۰۱۷ برای اولین بار به فینال یک گرند اسلم رسید اما در مقابل هم وطنش اسلون استیونز شکست خورد و سال گذشته تا نیمه نهایی یو اس اوپن پیش رفت که در برابر نائومی اوساکا تن به شکست داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار