28/03/2024

اخبار تنیس | سوفیا کنین بهترین تنیس‌باز زن جهان در سال ۲۰۲۰

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 10/12/2020
  • 0
سوفیا کنین بهترین تنیس‌باز زن

همان طور که در اخبار تنیس مربوط به تورنومنت‌های مختلف سایت تنیس فارسی مطالعه کردید، یکی از اشخاصی که در سال ۲۰۲۰ عملکرد درخشانی را در بخش زنان از خود برجای گذاشت، سوفیا کنین تنیسور ۲۲ ساله آمریکایی بود که او شب گذشته به عنوان بهترین تنیس‌باز زن جهان در سال ۲۰۲۰ معرفی شد.

ورود به سایت بتکارت

دیگر اخبار تنیس جهان در تنیس فارسی : متهم شدن راجر فدرر به سوء استفاده از جایگاهش

سوفیا کنین تنیسور جوان کشور آمریکا به عنوان بهترین تنیس‌باز زن جهان در سال ۲۰۲۰ شناخته شد. همان طور که در اخبار تنیس سایت تنیس فارسی مطالعه کردید، این تنیسور جوان در ژانویه سال جاری توانست مقام قهرمانی در رقابت‌های اوپن استرالیا را به دست آورد و بعد از آن در ماه اکتبر نیز در گرند اسلم فرانسه به مقام نائب قهرمانی رسید تا دو جام معتبر را که اولین قهرمانی‌های او در گرنداسلم‌ها به‌شمار می‌روند، را بتواند در یک سال ورزشی از آن خود کند، رکوردی که در سن و سال و موقعیت او، مناسب محسوب می‌شود.

اخبار تنیس | رافائل نادال نشان لیاقت مادرید را دریافت کرد

سوفیا کنین بهترین تنیس‌باز زن

بد نیست بدانید که انتخاب او براساس نظرسنجی رسانه‌های بین‌المللی صورت گرفته است. این بازیکن ۲۲ ساله اهل فلوریدا آمریکا، در سه گرنداسلمی که در سال ۲۰۲۰ برگزار شد (رقابت‌های ویمبلدون به دلیل شیوع کرونا لغو شد)، رکورد ۱۶ برد و ۲ شکست را ثبت کرد و در نهایت نیز به رتبه چهارم در رنکینگ جهانی تنیس زنان رسید. کنین، سال ۲۰۲۰ را در حالی شروع کرده بود که پیش از آن، در رقابت‌های گرنداسلم تنیس رکورد ۱۱ برد و ۱۱ باخت را در کارنامه خود داشت و هیچ وقت هم نتوانسته بود از دور چهارم رقابت‌ها بالاتر برود اما خیلی زود نشان داد پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و در همان اولین گرنداسلم سال توانست‌ اش بارتی نفر اول تنیس زنان جهان را در نیمه‌نهایی استرالیا و سپس گاربین موگوروزا را در فینال شکست دهد و با قهرمانی در ملبورن پارک، شگفتی‌ساز شود و بدین ترتیب اسم و رسمی را در بین برترین تنیسورهای زن جهان پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخبار تنیس – اعلام نامزدهای برترین‌های تنیس سال ۲۰۲۰

به دلیل همین موفقیت‌ها و درخشش بی نظیر او در سال ۲۰۲۰، او توانست به این مقام بزرگ دست پیدا کند و این تنیسور آمریکایی به جوان‌ترین قهرمان رقابت‌های استرالیا از سال ۲۰۰۸، زمانی که ماریا شاراپووا در ۲۰ سالگی این عنوان را به دست ‌آورد، تبدیل شد. همچنین آن قهرمانی باعث شد کنین به جمع ۱۰ نفر برتر رده‌بندی تنیس جهان برسد و تبدیل به جوان‌ترین ستاره آمریکایی از سال ۲۰۰۲ شد که در جمع برترین‌های تنیس قرار می‌گیرد. این اتفاق در سال ۲۰۰۲ برای سرنا ویلیامز رخ داده بود که در ۲۰ سالگی جزو برترین‌های تنیس زنان شد و حالا کنین توانسته این عنوان را به نام خود به ثبت برساند.

دیگر اخبار روز دنیای تنیس که در تنیس فارسی می‌توانید بخوانید: برگزاری اولین گرند اسلم ۲۰۲۱ در هاله‌ای از ابهام

سوفیا کنین بهترین تنیس‌باز زن

از دیگر نتایج او در مسابقات سال ۲۰۲۰ می‌توان به موارد دیگری اشاره کرد. پس از نتایجی که در بالا به آنها اشاره شد، وی در گرنداسلم آمریکا به مرحله چهارم رسید و در اوپن فرانسه نیز به فینال رفت و در بازی فینال مغلوب سوئیاتک شد. سوئیاتک ستاره ۱۹ ساله لهستانی پیش از آن حتی در تورهای مسترز تنیس نیز قهرمان نشده بود اما در دو هفته توفانی در رولان گروس، بدون اینکه حتی یک ست ببازد عنوان قهرمانی را کسب کرد و در نهایت نیز در پایان سال میلادی به رتبه هفدهم رده‌بندی جهانی رسید و کنین نیز بدین وسیله خود را به جایگاه بالاتر رساند.

در دیگر عناوین این نظر سنجی که به برترین‌های سال ۲۰۲۰ در بخش زنان می‌پردازد، ویکتوریا آزارنکا به‌عنوان بازیکن بازگشتی سال (کام ‌بک ‌پلیر) انتخاب شد. ایگا سوئیاتک به‌عنوان بازیکنی با بیشترین پیشرفت، نادیا پودوروسکا به‌عنوان پدیده سال و کریستینا ملادنوویچ و تیمیا بابوس به‌عنوان تیم دو نفره سال انتخاب شدند. مربی سوئیاتک، یعنی پیوتر سیرظپوتوفسکی نیز جایزه مربی سال را از آن خود کرد. در دو دسته‌ای که با رأی‌گیری از بازیکنان انجام شد، ماری بوزکووا جایزه دستاورد ورزشکارانه سال را به دست ‌آورد و بدین ترتیب برترین‌های تنیس جهان در بخش زنان معرفی گردید.

آیا به مقالات آموزشی تنیس علاقه مند هستید؟
شما می‌تواند هرآنچه در مورد ورزش تنیس لازم است بدانید را در تنیس فارسی مطالعه نمایید: 

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار