29/03/2024

دانستنی | آشنایی با ۱۰ زمین تنیس برتر جهان

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 12/12/2020
  • 0
۱۰ زمین تنیس برتر جهان

اگر به ورزش تنیس علاقه مند هستند، بدون شک شناختن ۱۰ زمین تنیس برتر جهان برای شما عزیزان جذاب خواهد بود. در این مطلب تنیس فارسی قصد داریم برترین زمین‌های تنیس جهان را به شما معرفی کنیم چرا که هر ساله تورنومنت‌های بزرگ تنیس در این استادیوم‌ها برگزار می‌شود. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بخوانید: مهارت‌ها و تکنیک‌های پایه‌ای تنیس

1_زمین بازی تنیس مرکزی، باشگاه ال انگلند

۱۰ زمین تنیس برتر جهان

زمین مرکزی باشگاه ال انگلند میزبان مسابقات قهرمانی است و برخی از مسابقات ورزشی در آن برگزار می شود.

” اگر بتوانید در اینجا با پیروزی و شکست مواجه شوید و با این دو شیاد بطور مشابه رفتار کنید  می بایست ” نوشته ی Rudyard Kipling  بر سر در ورودی زمین مرکزی معروف در ال انگلند کلاب در شهر لندن، را بخوانید، که نه تنها  بر یک گذشته ی تاریخی دلالت می کند، بلکه شاهدی بر پیروزی ها و کشمکش های تنیس بازان معروف این عرصه نیز بشمار می رود.

این استادیوم که بخشی از باشگاه تنیس و محل برگزاری مسابقات تنیس ویمبلدون، یعنی سومین گراند اسلم از چهار گراند اسلم در تقویم سالیانه بشمار می رود ، در سال ۱۹۲۲ ساخته شده است و از آن زمان تاکنون، محل اصلی برگزاری مسابقات فینال سالیانه و برخی از بهترین مسابقات در طول تاریخ بوده است. با اینکه این مجموعه، یکی از بزرگترین استادیوم های تنیس در جهان بشمار نمی رود، با این وجود، صحبت های بسیاری در مورد جایگاه آن در ورزش همچنان باقی است.

این ورزشگاه در طی سالیان متحمل تغییرات بسیاری شده است و در حال حاضر، یک چمن ضد آب با قابلیت جمع شدن جهت جلوگیری از بروز تاخیر در مسابقات، بواسطه ی ریزش باران ( که یک ویژگی عادی است)، در آن ساخته شده است. این استادیوم، بزرگترین رقابت های تنیس، مسابقات حماسی، لحظات عالی در معتبر ترین رویداد تنیس جهان، نا امیدی ها و هر چیز دیگری که در مسابقه ی تنیس می بایست ارایه شود، را شاهد بوده است. این ورزشگاه، رویایی را برای بازی در مسابقات قهرمانی در دل هر بازیکن پرورانده است. بدلیل همین ویژگی ها، ویمبلدون به بهترین عرصه ی تنیس در جهان تبدیل شده است.

با مقالات آموزشی تنیس فارسی همراه باشید: ترفندهای آموزشی سرویس زدن در تنیس

2_استادیوم Arthur Ash, USA Billie Jean King National Tennis Center

۱۰ زمین تنیس برتر جهان

استادیوم Arthur Ash یکی از بزرگترین ورزشگاه های تنیس است .نام این استادیوم برگرفته  از  نام بازیکن افسانه ای تنیس امریکاست که بطور گسترده بعنوان یکی از بزرگترین سالن های ورزشی جهان شناخته شده است.  این استادیوم بخشی از USTA Billie Jean King National Tennis Center است که در محله ی Flushing Meadows Corona Park در نیویورک واقع شده است.  فینال چهارمین گراند اسلم سال یعنی US OPEN در این ورزشگاه برگزار می شود.

این ورزشگاه با ظرفیت بیش از ۲۳۰۰۰ تماشاگر، بهمراه سوییت های لوکس، پنج رستوران، و سالن های استراحت دو طبقه برای بازیکنان، یکی از بزرگترین مکان های برگزاری مسابقات تنیس در جهان بشمار می رود. این استادیوم با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار، به یکی از گرانترین ورزشگاه های تنیس در جهان تبدیل شده است. Arthur Ash بعنوان اولین محل برگزاری مسابقات Us Open در سال ۱۹۹۷ جایگزین ورزشگاه Luis Armstrong شده است.

در حالیکه ورزشگاه به سیستم الکترونیکی Hawk_eye مجهز است،  همچنان از یک سقف جمع شونده نظیر آنچه که در ویمبلدون ایجاد شده است، استفاده نشده است.  با این حال، بنظر می رسد که برای جلوگیری از توقف مسابقات بعلت باد و آب و هوای غیر قابل پیش بینی، سقف های بسیاری مورد نیاز باشد.  این استادیوم در تاریخ اخیر خود شاهد ظهور راجر فدرر بعنوان یک قهرمان و برنده ی US open در فاصله ی سال های ۲۰۰۴_۲۰۰۸ و نیز یک رقابت بین رافائل نادال و نواک یوکوویچ بوده است.

3_زمین بازی تنیس ” فیلیپ کاتریه ” رولان گاروس

۱۰ زمین تنیس برتر جهان

زمین بازی تنیس فیلیپ کارتیه جایگاه اصلی و دژ محکمی برای قهرمانی رافائل نادال است.

این زمین افسانه ای، پس از فقدان ریاست فدراسیون تنیس فرانسه، محل اصلی برگزاری مسابقات رولان گاروس ( اوپن فرانسه)  است که دومین گراند اسلم در تقویم سالیانه بشمار می رود. این زمین تنیس در سال ۱۹۲۸ ساخته شده و از آن زمان محل اصلی برگزاری مسابقات اوپن فرانسه بوده است.

چهار جایگاه اصلی تماشاگران، بنام” چهار تفنگدار ” نامگذاری شده است. ( پس از قهرمانی فرانسه در جام دیویس در سال ۱۹۲۰ توسط چهار بازیکن افسانه ای تنیس فرانسه بنام های: ژاک توتو برونیون، ژان بروترا ( باسکی نیرومند)، هنری کوچه ( جادوگر)،  و رنه لاکوست ( کروکودیل).

ظرفیت این ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفر است و یکی از قدیمی ترین استادیوم های تنیس در جهان بشمار می رود. رافائل نادال با رکورد ۸ عنوان قهرمانی در اوپن فرانسه در سال های ۲۰۰۵، ۲۰۰۸، ۲۰۱۰،  ۲۰۱۳، آنرا بعنوان خانه ی دوم خود درنظر می گیرد. قهرمان افسانه ای فرانسه ” ماکس دوسوگی ” نیز در اوایل قرن نوزدهم در اوپن فرانسه به قهرمانی رسید.

انتخاب بهترین مربی تنیس برای کودکان

4_مسابقات تنیس ” ایندین ولز “

۱۰ زمین تنیس برتر جهان

باغ تنیس ایندین ولز، یکی از زیباترین ورزشگاه ها در جهان است.

این استادیوم در ” ایندین ولز ” کالیفرنیا در آمریکا واقع شده و محل برگزاری تورنمنت مسترز ایندین ولز است ( که در حال حاضر بعنوان اوپن پاریباس BNP و سابقا بنام اوپن پاسیفیک شناخته شده است) و پنجمین تورنمنت بزرگ در جهان بشمار می رود. این تورنمنت از زمان افتتاح در سال ۲۰۰۰ تاکنون در این محل برگزار شده است.  این مسابقات بخشی از رقابت های تور جهانی ATP مسترز ۱۰۰۰ است، و یک تورنمنت اجباری برای تور WTA بشمار می رود.

تاسیسات این استادیوم با هزینه ای بالغ بر ۷۷ $میلیون  در ماه مارس ۲۰۰۰ ساخته شده و ظرفیت صندلی ها ۱۶۱۰۰ نفر است. وجود کوههای پوشیده از برف در دورنمای استادیوم و نیز درختان بلند نخل مستقیما در پشت زمین های بازی، چشم اندازی بسیار تماشایی ایجاد نموده و آنرا به یکی از زیباترین و خوش منظره ترین استادیوم های تنیس در جهان تبدیل کرده است.

5_ورزشگاه Rod Laver Arena ملبورن پارک

۱۰ زمین تنیس برتر جهان

استادیوم Rod Laver Arena محل برگزاری مسابقات اوپن استرالیا است.

این ورزشگاه بخشی از مجموعه ی ملبورن پارک واقع در ملبورن ویکتوریا، و محل اصلی برگزاری نخستین گراند اسلم سال ( اوپن استرالیا)  از سال ۱۹۸۸ است.  این ورزشگاه جایگزین استادیوم ” کویونگ ” شده است، که از سال ۱۹۷۲ میزبان این رویداد بوده است.

این استادیوم که همچنین محل برگزاری مسابقات مهم اوپن استرالیا است، نام خود را از تنیس باز افسانه ای تنیس استرالیا ” راد لاور ” گرفته است، و دارای ۱۵۰۰۰ صندلی و یک سقف قابل جمع شدن می باشد. این ورزشگاه، بعنوان اولین گرند اسلم سال،  برای جلوگیری از حرارت و گرمای شدید تابستان و تامین آسایش بازیکنان و تماشاگران، به نصب سقف های بیشتری نیاز داشت.

در ورزشگاه ” راد لاور آرنا ” علاوه بر مسابقات تنیس، رقابت های موتور سواری، مسابقات کشتی، کنسرت های موسیقی، و باله برگزار می شود.

6_استادیوم ” کی ژونگ ” شانگهای

۱۰ زمین تنیس برتر جهان

استادیوم ” کی ژانگ ” در شانگهای با گلبرگ های منحصر بفرد خود، لقب گل شهر شانگهای را بخود اختصاص داده است.

این ورزشگاه با ۱۵۰۰۰ نفر ظرفیت، در شانگهای قرار دارد، و دارای یک سقف فولادی با هشت قطعه گلبرگ کشویی ( که در مدت ۸ دقیقه باز و بسته می شوند) است، که شبیه به شکوفه های  ماگنولیا ساخته شده است.

این استادیوم در حال حاضر، میزبان مسابقات مسترز شانگهای است که یک رویداد سالیانه می باشد.در ورزشگاه ” کی ژانگ ” سایر رویداد های ورزشی منجمله بسکتبال، والیبال، پینگ پنگ، و ژیمناستیک نیز برگزار می شود.

۵ روش برای حرفه‌ای شدن در تنیس که باید بدانید

7_ورزشگاه Roy Emerson Arena سوئیس

۱۰ زمین تنیس برتر جهان

این استادیوم به افتخار ” روی امرسون ” قهرمان ۱۲ گراند اسلم و برنده ی تورنمنت Gstaad در سال ۱۹۶۹، نامگذاری شده است. با استقرار Gstaad در جنوب غربی سوییس، این استادیوم محوریت اوپن سوئیس دررویداد ATP تور بشمار می رود.

ظرفیت این ورزشگاه بالغ بر ۶۰۰۰ نفر است و با دورنمایی زیبا از کوه ها و درختان، چشم اندازی بسیار عالی و چشم نواز به تماشاچیان ارائه داده و نیز هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با زمین تنیس و تجهیزات آن

8_زمین مرکزی، مونت کارلو Country Club

۱۰ زمین تنیس برتر جهان

استادیوم Roquebrune Cap Martin,در فرانسه، بواسطه ی محصور شدن با تپه های سنگی پروانس در یک طرف، و درخشش دریای مدیترانه در جانب دیگر، از یک دورنمای باشکوه برخوردار است، و به همین دلیل تبدیل به یک ورزشگاه تنیس با موقعیت بسیار عالی در جهان تبدیل شده است.

این استادیوم با ظرفیت ۹۰۰۰ نفر، میزبان مسابقات مسترز مونت کارلو می باشد.

9_ورزشگاه For Italico

۱۰ زمین تنیس برتر جهان

استادیوم Foro Italico محل برگزاری مسابقات اوپن ایتالیا و همچنین عرصه ی نمایش معماری رومی است.

این استادیوم در شهر رم واقع شده و محل برگزاری مسابقات اوپن ایتالیا است. معماری این ورزشگاه با الهام از معماری روم باستان ساخته شده و دارای یک آمفی تئاتر محصور با مجسمه های مرمر نیمه برهنه ی ورزشکاران می باشد.

جو استادیوم بگونه ای است که بیننده تصور می کند که ورزشکاران در هیبت گلادیاتور ها به صحنه آمده و برای افتخار و عزت خود به نبرد می پردازند. ورزشگاه ( فورتو ایتالیکو) در اوایل دهه ی ۱۹۳۰ ساخته شده و ۱۲۵۰۰ نفر ظرفیت دارد.

ماهیت ورزش تنیس چیست؟

10_رویال البرت هال لندن

۱۰ زمین تنیس برتر جهان

این استادیوم که در شهر لندن واقع شده است، اولین مسابقه ی تنیس خود را در سال ۱۹۷۰ برگزار نموده و در حال حاضر میزبان مسابقات قهرمانی تور ATP مسترز است. در این محل،همراه با رویداد های سالیانه ی تنیس،  معمولا باله ها، کنسرت ها،و اجراهای اپرا نیز برگزار می شود.

رویداد نهایی تور ۲۰۱۳ که از سال ۱۹۹۷ تاکنون در این استادیوم برگزار شده است، آنرا به طولانی ترین رویداد در تور تنیس تبدیل نموده است.

با «تنیس فارسی» اطلاعات خود درباره‌ی این ورزش را به‌طور حرفه‌ای ارتقا دهید
این سایت خبری تنیس بهترین مقالات و تحلیل‌های آموزش تنیس را در اختیار شما قرار می‌دهد

ورود به سایت بتکارت

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار